Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med 4 cellers lipo på hexacopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med 4 cellers lipo på hexacopter

    Hei.
    Jeg har bygd meg ett hexacopter som flyr som en drøm med 3 celler 5000mAh Lipo. Men når jeg prøver med ett 4 celler 5000 mAh Lipo så er alt fint helt frem til jeg tar av. Da flyr det mer eller mindre som en skadeskutt kråke.
    Utstyr er: KK2 contoll kort. 6 stk TURNIGY Plush 30A speed controller med lineær BEC. Og 6 stk motorer NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w.
    Jeg flyr med avbalanserte 3 bladede propeller 9x4.5 Spenningen inn på KK2 kortet er på 5.07 volt uansett hvilket batteri jeg bruker. Har også målt temp på ESC med motorene i ro. Temperaturen øker med 2 – 3 grader med 4 celler. Tempraturen ligger da på mellom 33 og 40 grader på de forskjellige ESCene.
    Er det noen av dere som kan fortelle meg hvorfor dette skjer?

    Mvh
    Lars

  • #2
    Enten for høy kv på motorene dine eller for store propeller vil jeg tro.

    Comment


    • #3
      Jeg vil tro forsterkningen må senkes litt for 4S. Det må den på min naza. Den blir litt nervøs med samme forsterkning som den blir døn stabil med på 3S.
      -----------
      Bengt

      Comment


      • #4
        Hei.
        Da er problemet løst. Mine esc var satt til low timing (default). De er nå satt til high (7 - 14 polet motor, mine motorer er 12 polet)så nå er det ingen forskjell om jeg flyr med 3 eller 4 cellers batteri. Trengte ikke å justere noen innstillinger.

        Mvh
        Lars

        Comment

        Working...
        X