Unconfigured Ad

Collapse

Må jeg ha batterialarm når jeg bare skal justere en nybygget quad?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nilshv
    • Dec 2006
    • 12

Må jeg ha batterialarm når jeg bare skal justere en nybygget quad?

Jeg har bygget meg en quad. Desverre har jeg ikke fått batterialarmen enda. Spørsmålet er, den varsler jo bare om lav strøm. Dersom jeg har quaden hele tiden i nærheten (den må justeres, så kommer ikke til å fly den noe særlig mer enn 1 meter eller to unna) så merker jeg jo når den har lite strøm og kan sette batteriet til lading.

Eller bør jeg vente til jeg har mottatt batterialarmen også?
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Har du ikke lader da? Sånn på generelt grunnlag så bør du aldri fly til du merker det er tomt for strøm. Vent til du har lader du

Comment

• AudunJ
      • Jun 2011
      • 543

Så sant du ikke bruker meget underdimensjonerte batterier, gjør som jeg allerede har gjort på min egen quad.. testet først med et 3S1300 batteri jeg hadde liggende.

Hovret 1 minutt i hagen, satt batteriet på laderen og da ser man via displayet hvor mange mAh man lader opp igjen batteriet, så hvis eks kunn brukt 200 av 1300, kan du øke flytiden med et nytt halvt min. Og lade på nytt, da kanskje du har brukt eks 300 osv... Setter fly tiden modellen kan fly til da jeg normalt fyller opp igjen batteriet med 50% av nominell verdi, altså kan man ta ut 650mAh av et 1300 batteri.

Flyr med gammelt kk kort og man merker også om man må gi mer gass for å holde høyden, pga spennings fall ved utlading men da kan man fort dra det litt for langt..

Om du ikke har en computer lader som viser hvor mye strøm du lader tilbake i batteriet. Kjøp en... Et midt for alle med lipo batterier..
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• AudunJ
        • Jun 2011
        • 543

Les artikkelen om lipo batterier, se øverst på meny linjen på forumet...
        Dette forklarer mye...

Men min erfaring er at ting med propellen på toppen bruker mer strøm sammenliknet med de som har propellen i nesa... Vinger gir mest flytid...
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Comment

• pwb
          • Mar 2013
          • 7

På min så piper alarmen og så tar det noen få sek så må jeg gi mye mer gass, så du vil fint klare deg uten alarmen hvis du kun skal fly lavt.

Comment

Working...