Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
Må jeg ha batterialarm når jeg bare skal justere en nybygget quad?
Må jeg ha batterialarm når jeg bare skal justere en nybygget quad?
Jeg har bygget meg en quad. Desverre har jeg ikke fått batterialarmen enda. Spørsmålet er, den varsler jo bare om lav strøm. Dersom jeg har quaden hele tiden i nærheten (den må justeres, så kommer ikke til å fly den noe særlig mer enn 1 meter eller to unna) så merker jeg jo når den har lite strøm og kan sette batteriet til lading.
Eller bør jeg vente til jeg har mottatt batterialarmen også?
Så sant du ikke bruker meget underdimensjonerte batterier, gjør som jeg allerede har gjort på min egen quad.. testet først med et 3S1300 batteri jeg hadde liggende.
Hovret 1 minutt i hagen, satt batteriet på laderen og da ser man via displayet hvor mange mAh man lader opp igjen batteriet, så hvis eks kunn brukt 200 av 1300, kan du øke flytiden med et nytt halvt min. Og lade på nytt, da kanskje du har brukt eks 300 osv... Setter fly tiden modellen kan fly til da jeg normalt fyller opp igjen batteriet med 50% av nominell verdi, altså kan man ta ut 650mAh av et 1300 batteri.
Flyr med gammelt kk kort og man merker også om man må gi mer gass for å holde høyden, pga spennings fall ved utlading men da kan man fort dra det litt for langt..
Om du ikke har en computer lader som viser hvor mye strøm du lader tilbake i batteriet. Kjøp en... Et midt for alle med lipo batterier..
Audun Johnsrud Nittedal - HMFK
* Flyr divserse planker og noen visper. En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment