Unconfigured Ad

Collapse

Justering av KK2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pwb
    • Mar 2013
    • 7

Justering av KK2

Hei, har ett KK2 kort montert på en F330 og det fungerer ok, men vil nok virke enda bedre etter jsutering av PI
    Ser mye info på nett, men ingen enkel forklaring og ingen omtaler limit, kun gain.
    Man kan sette PI på Roll, Pitch og Yaw, Roll og Pitch følger hverandre, endrer jeg på Roll så endres den på Pitch også.
    De er jo P gain, P limit, I gain og I limit.
    For stor P gain vil gi vibrasjon (hurtig)?
    For stor I gain vil gi vibrasjon (lav)?
    Hva er P limit og I limit?
    Skal I gain settes til 0, så setter man P gain til så mye at den begynner å vibrere hurtig å så setter den ned til det ikke vibrerer?
    Skal P gain settes til 0, så setter men I gain til så mye at den begynner å vibrereå så setter den ned til det ikke vibrerer?
    Er det på denne måten man finner disse to verdiene, men hvordan finner man P og I limit?
    Hva med Yaw P og I?

Slik jeg har fått det til nå så når jeg kjører med auto level på så vibrerer/rister det litt når roll/pitch slippes og slik skal det vel være?. Men den vandrer fortsatt en stor del og den spretter opp og ned, er lett å få høyde på men ikke lett å holde i en fast høyde.

Noen gode veiledninger til å stille alle verdier?
  • oleG
    • Jan 2010
    • 53

Hei
    Står ein del her ang. framgangsmåte for å justera dei ulike parametera: The new KK2 FC, info and Q&A in first post. Read it before asking a question. - RC Groups

Har sjølv dette kortet på ein F450 og er imponert over kor bra dette kortet fungerar, spesielt når ein ser på kva det kostar.

Originally posted by pwb
    Hei, har ett KK2 kort montert på en F330 og det fungerer ok, men vil nok virke enda bedre etter jsutering av PI
    Ser mye info på nett, men ingen enkel forklaring og ingen omtaler limit, kun gain.
    Man kan sette PI på Roll, Pitch og Yaw, Roll og Pitch følger hverandre, endrer jeg på Roll så endres den på Pitch også.
    De er jo P gain, P limit, I gain og I limit.
    For stor P gain vil gi vibrasjon (hurtig)?
    For stor I gain vil gi vibrasjon (lav)?
    Hva er P limit og I limit?
    Skal I gain settes til 0, så setter man P gain til så mye at den begynner å vibrere hurtig å så setter den ned til det ikke vibrerer?
    Skal P gain settes til 0, så setter men I gain til så mye at den begynner å vibrereå så setter den ned til det ikke vibrerer?
    Er det på denne måten man finner disse to verdiene, men hvordan finner man P og I limit?
    Hva med Yaw P og I?

Slik jeg har fått det til nå så når jeg kjører med auto level på så vibrerer/rister det litt når roll/pitch slippes og slik skal det vel være?. Men den vandrer fortsatt en stor del og den spretter opp og ned, er lett å få høyde på men ikke lett å holde i en fast høyde.

Noen gode veiledninger til å stille alle verdier?
    Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

Working...