Unconfigured Ad

Collapse

Brushless gimball controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eagle
    • Jan 2006
    • 1299

Er det nødvendig med gimbal til vanlig flyving, der man bruker kamera kun til å se hvor man flyr, og ikke skal drive med observasjon/inspeksjon eller annen type filming?
    Jeg har flydd noen runder med Y650'n min nå, med et HD videokamera montert i front, kobla til sender og mottaker, og bruker pc'n som skjerm, sliter ikke med vibrasjoner såvidt jeg kan se, og filmkvaliteten er topp. Skal brukes primært til å obserevere treff under skyting på stålmål på 1000-2000 meter. GPS skal monteres for lettere å holde kopterert i ro mens det smeller.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Originally posted by Eagle
      Er det nødvendig med gimbal til vanlig flyving, der man bruker kamera kun til å se hvor man flyr, og ikke skal drive med observasjon/inspeksjon eller annen type filming?
      Jeg har flydd noen runder med Y650'n min nå, med et HD videokamera montert i front, kobla til sender og mottaker, og bruker pc'n som skjerm, sliter ikke med vibrasjoner såvidt jeg kan se, og filmkvaliteten er topp. Skal brukes primært til å obserevere treff under skyting på stålmål på 1000-2000 meter. GPS skal monteres for lettere å holde kopterert i ro mens det smeller.

Tenker du å ha FPV kamera på gimbal? Det er ubrukelig. Du har null peiling på om du går forover, oppover, nedover, sidelengs eller hva du gjør. Bedre å ha det fast montert slik du har en feeling på hva du driver med.

Comment

• Eagle
        • Jan 2006
        • 1299

Nei, jeg skal ikke ha gimball. Jeg har kamera fast montert på ramma på Scorpionen. Har dere 2 kameraer da, ett som jeg, og 1 på gimball til foto og filming av andre ting?
        Jeg ser ikke bort ifra at det kan være greit med pan og tilt på kamera, slik at man kan "se" hvor man skal, spesielt om man er nærme ting. På ROV så bruker vi å snu kamera oppover, når vi flyr oppover langs noe, og det samme for nedover og sideveis. Men til forflytning i større fart, "ser" vi bare forover. Det er ikke plass til rare stativet under Scorpionen, jeg kommer til å prioritere å lage et oppsett der jeg kan styre zoom knappen, fra radio. Til bruk for å kunne stå litt på avstand i GPS mode, under skyting, og allikevel se kulehull i skiva.
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

Comment

• oleG
          • Jan 2010
          • 53

Hei

Ser ut til at du kan justere pitch på gimbal fra radio.
          Brukar du utgang mottaker eller flightkontroller?

Har Naza på min Qav500, og har testa litt med justering av pitch på gimbal frå utgang på Naza, men får det ikkje heilt til å fugera.
          Har S.bus mottaker med berre 3 tradisjonelle utganger så eg får ikkje testa frå denne.

Veit du evt. om pitch på gimbal kan justerast via s.bus?

Originally posted by Efti
          Fått laga bedre feste til gimbalen nå, så har blitt bedre enn noen gang.

Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

• Efti
            • Oct 2011
            • 116

Jeg bruker en kanal rett fra radio inn på Alexmos kortet og snur pitch med en vribryter.
            Kan ikke gjør det via Naza.

Comment

• Efti
              • Oct 2011
              • 116

Har gjort det slik til nå med gummiskruer.

Comment

• oleG
                • Jan 2010
                • 53

Hei

Les manualen litt bedre, og ser som du seier at Naza ikkje kan brukast for dette.
                Da blir det ny mottaker

Originally posted by Efti
                Jeg bruker en kanal rett fra radio inn på Alexmos kortet og snur pitch med en vribryter.
                Kan ikke gjør det via Naza.
                Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

• timmy9le
                  • Jan 2013
                  • 64

Hvor kraftige børsteløse motorer får man til gimbal? Har lyst å lage en håndholdt gimbal til et Canon 5D mkiii, men usikker på hvordan jeg skal løse det.

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by timmy9le
                    Hvor kraftige børsteløse motorer får man til gimbal? Har lyst å lage en håndholdt gimbal til et Canon 5D mkiii, men usikker på hvordan jeg skal løse det.
                    Hadde en chat med Trulsen om noe tilsvarende så ta en prat med ham.

Comment

Working...