Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har nett bygged min egen F550 med Naza V2. Dukket raskt opp et lite problem, I GPS og attitude så skyter den til når throttlen går over 50%. Fra 10% til 50% throttle er det ingen forskjell i hastighet på motorene. I manual mode så virker den som normalt. Rolig økning av motor hastighet når en øker throttle. Er litt skremmende når en er i gps/att mode og den letter, for så gå rett til værs. Har ingen mulighet til å hovre, siden 50% betyr 100% på motoren og 49% og nedover er idle speed. Som gjør at du går raskt ned.
Ved 50% throttle og oppover er motorhastigheten den samme. Virker som den har en off/on bryter. Enten idler motorene ellers 100% fart.
Har lest at andre har samme problem, noen har byttet inn nazaen og fått ny. Og den nye virket. Mens noen har akkurat samme problem igjen.
Noen som vet hva forårsaker problemet, og eventuelt en fiks ?
Dette er montert:
DJI F550
Naza-M V2 med GPS
JR XG11 med JR RG1131B mottager
Haiyin 3S 5000mAh
JR DMSS Sensor TLS1-PWR Telemetri
Propeller DJI stock 10x4.5
Adrian Valsvik
5700 Voss
DJI - F550 - NAZA/GPS V2
JR XG11
GoPro Hero 3 Black
Alware Swing 2-Axis gimbal
Er det slik at det ikkje går an å flyge i atti og gps?
Nytt i V2 av Naza er at motorer har idle hastigheit til ein når 50% stikke i atti og gps.
Når ein passerer 50% stikke så skal den ta av og så roe seg.
Grunnen til dette er gjort er visst at det skal vera lettare å ta av?????
Det var ikkje slik i V1.
Originally posted by Xer4n
Har nett bygged min egen F550 med Naza V2. Dukket raskt opp et lite problem, I GPS og attitude så skyter den til når throttlen går over 50%. Fra 10% til 50% throttle er det ingen forskjell i hastighet på motorene. I manual mode så virker den som normalt. Rolig økning av motor hastighet når en øker throttle. Er litt skremmende når en er i gps/att mode og den letter, for så gå rett til værs. Har ingen mulighet til å hovre, siden 50% betyr 100% på motoren og 49% og nedover er idle speed. Som gjør at du går raskt ned.
Ved 50% throttle og oppover er motorhastigheten den samme. Virker som den har en off/on bryter. Enten idler motorene ellers 100% fart.
Har lest at andre har samme problem, noen har byttet inn nazaen og fått ny. Og den nye virket. Mens noen har akkurat samme problem igjen.
Noen som vet hva forårsaker problemet, og eventuelt en fiks ?
Dette er montert:
DJI F550
Naza-M V2 med GPS
JR XG11 med JR RG1131B mottager
Haiyin 3S 5000mAh
JR DMSS Sensor TLS1-PWR Telemetri
Propeller DJI stock 10x4.5
Har fått fikset litt på det. Stemmer at takeoff i gps/atti mode så tar den av når du går over 50% throttle. Men den er ikke helt stabil på 50% etterpå, når den da skal hovre og ikke fly oppover. Har en tendens å gå raskt oppover eller falle nedover. Fiksa dette med et ekstra batteri på. Litt mere vekt og den oppfører seg. Flyr forsatt til tider oppover og faller med 50% throttle, men med vekt så stiger ikke den så raskt. Nedover kan en kompensere med mer throttle.
Morro å fly, men ikke helt stabil nok til å filme med. Dette har sikkert noe med innstillingene å gjøre.
Sikkert min egen feil, er helt ny på R/C fronten. Kan styre den fint i GPS mode med course lock. Men fortsatt litt problemer med at den hopper opp og ned til tider ved 50% throttle. Noen som kan forklare betre hva gains settingene faktisk gjør. Tror alle skal være der, bortsett fra vertical.
Som sakt helt amøbe på dette. Ingen i nærheten heller som driver på aktivt med dette. De fleste har seilfly eller noe i den durr. Og er selvfølgelig på ferie.
Den har ikkje problemer med å holde posisjonen i gps mode horisontalt. Her er den dønn stabil. Men verticalt, det er her mitt problem ligger.
Gains på vertical er 100% som er default.
Adrian Valsvik
5700 Voss
DJI - F550 - NAZA/GPS V2
JR XG11
GoPro Hero 3 Black
Da var alt fikset. Satte på de nye DJI composit 10x3.8 propellene samt satte vertical gain på 160. Satte og på gimbalen. Tilsammen veier hele riggen 2750 gram. Dønn stabil samt flytid på 12 minutter. Fikk filmet litt også, ingen jello. Når den hovrer er det nesten ingen tegn til vibrasjoner i det hele. Må bare koble servoene til. Kablene var litt for korte, venter på forlenger. Skal også montere en sender for video. Men F550 viser ingen tegn til å være overbelastet.
Må si, for å være nybegynner er F550 med Naza en super starer. Nå er det 0 problemer med å holde det stille.
Adrian Valsvik
5700 Voss
DJI - F550 - NAZA/GPS V2
JR XG11
GoPro Hero 3 Black
Hvis du flyr med stock motorer bør du være klar over at du etterhvert nærmer deg en grense for hva som er å anbefale av vekt med disse. Min 550 veier nå rett i overkant av 4kg og jeg har oppgradert til AMPs "heavy lift conversion".
* T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *
Skal oppgradere selv, men nå går den fint. Motorene er ikke varme og ESCene er også kalde. Trenger du nye ESC med AMPs sin heavy lift conversion. Ser at de fleste kan bruke stock ESC, du får med en extention armer og større motorer.
Adrian Valsvik
5700 Voss
DJI - F550 - NAZA/GPS V2
JR XG11
GoPro Hero 3 Black
Hvor stor kapasitet har du på batteriene? Går ut i fra at du bruker 2 stk 3S.
Har 2 stykk 3celler på 5000mAh. Vist eg skal kun filme og fly sakte virker dette bra, Men ved aggresiv flyging bytter eg. Da flyr eg kun med 1 batteri. Har da 5.5min fly tid, men igjen mye raskere respons.
Noen som har prøvd ut DJI sine 10x3,8 composite, har prøvd disse en stund. Mener at de er betre en graupner sine 10x5. Men marginene er små. Virker som graupner sin mer aggresive form er mer ustabil i vind enn DJI sin. DJI har ikkje den "knekken" som graupner har. Virker som denne blir lettere påvirket av vindkast.
Adrian Valsvik
5700 Voss
DJI - F550 - NAZA/GPS V2
JR XG11
GoPro Hero 3 Black
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment