Unconfigured Ad

Collapse

DJI Naza V2 kommer snart!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas.kjolstad
    • Mar 2011
    • 1247

Har jeg skjønt riktig.
    Siste versjoner er:
    Naza assistent software v2.1
    Og firmware v.3.1

Firmware lastes ned via assistent software?

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

jepp det stemmer
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• thomas.kjolstad
        • Mar 2011
        • 1247

Har oppgradert og tok en test i Hagen. Dette var knall bra. Som alle sier takeoff var veldig uvant men faktisk mye mye roligere og kontrollert opp.

Ellers det lille jeg fikk testa mellom regnvær og unger var veldig bra. Gleder meg til en skikkelig tur.

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

Kom en versjon 3.12 for naza nå den 17mai, den skal vist fikse noen bugs som var i versjon 3.1.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• Xer4n
            • Jun 2013
            • 9

Har nett bygged min egen F550 med Naza V2. Dukket raskt opp et lite problem, I GPS og attitude så skyter den til når throttlen går over 50%. Fra 10% til 50% throttle er det ingen forskjell i hastighet på motorene. I manual mode så virker den som normalt. Rolig økning av motor hastighet når en øker throttle. Er litt skremmende når en er i gps/att mode og den letter, for så gå rett til værs. Har ingen mulighet til å hovre, siden 50% betyr 100% på motoren og 49% og nedover er idle speed. Som gjør at du går raskt ned.

Ved 50% throttle og oppover er motorhastigheten den samme. Virker som den har en off/on bryter. Enten idler motorene ellers 100% fart.

Har lest at andre har samme problem, noen har byttet inn nazaen og fått ny. Og den nye virket. Mens noen har akkurat samme problem igjen.

Noen som vet hva forårsaker problemet, og eventuelt en fiks ?

Dette er montert:

DJI F550
            Naza-M V2 med GPS
            JR XG11 med JR RG1131B mottager
            Haiyin 3S 5000mAh
            JR DMSS Sensor TLS1-PWR Telemetri
            Propeller DJI stock 10x4.5
            Adrian Valsvik
            5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
            JR XG11
            GoPro Hero 3 Black
            Alware Swing 2-Axis gimbal

Comment

• oleG
              • Jan 2010
              • 53

Hei

Er det slik at det ikkje går an å flyge i atti og gps?
              Nytt i V2 av Naza er at motorer har idle hastigheit til ein når 50% stikke i atti og gps.
              Når ein passerer 50% stikke så skal den ta av og så roe seg.
              Grunnen til dette er gjort er visst at det skal vera lettare å ta av?????
              Det var ikkje slik i V1.

Originally posted by Xer4n
              Har nett bygged min egen F550 med Naza V2. Dukket raskt opp et lite problem, I GPS og attitude så skyter den til når throttlen går over 50%. Fra 10% til 50% throttle er det ingen forskjell i hastighet på motorene. I manual mode så virker den som normalt. Rolig økning av motor hastighet når en øker throttle. Er litt skremmende når en er i gps/att mode og den letter, for så gå rett til værs. Har ingen mulighet til å hovre, siden 50% betyr 100% på motoren og 49% og nedover er idle speed. Som gjør at du går raskt ned.

Ved 50% throttle og oppover er motorhastigheten den samme. Virker som den har en off/on bryter. Enten idler motorene ellers 100% fart.

Har lest at andre har samme problem, noen har byttet inn nazaen og fått ny. Og den nye virket. Mens noen har akkurat samme problem igjen.

Noen som vet hva forårsaker problemet, og eventuelt en fiks ?

Dette er montert:

DJI F550
              Naza-M V2 med GPS
              JR XG11 med JR RG1131B mottager
              Haiyin 3S 5000mAh
              JR DMSS Sensor TLS1-PWR Telemetri
              Propeller DJI stock 10x4.5
              Futaba 10C 2.4GHz, Align T-rex 500 3GX, Align T-rex 450 3GX, Align T-rex 250 3G, DJI F450 KK2.0, DJI F450 NAZA V2, DJI F550 Wookong, QAV500 Wookong, Gaui 330X KK2.0, Alexmos BGC, DJI Zenmuse H3-2D Gimbal.

Comment

• Xer4n
                • Jun 2013
                • 9

Har fått fikset litt på det. Stemmer at takeoff i gps/atti mode så tar den av når du går over 50% throttle. Men den er ikke helt stabil på 50% etterpå, når den da skal hovre og ikke fly oppover. Har en tendens å gå raskt oppover eller falle nedover. Fiksa dette med et ekstra batteri på. Litt mere vekt og den oppfører seg. Flyr forsatt til tider oppover og faller med 50% throttle, men med vekt så stiger ikke den så raskt. Nedover kan en kompensere med mer throttle.

Morro å fly, men ikke helt stabil nok til å filme med. Dette har sikkert noe med innstillingene å gjøre.

Sikkert min egen feil, er helt ny på R/C fronten. Kan styre den fint i GPS mode med course lock. Men fortsatt litt problemer med at den hopper opp og ned til tider ved 50% throttle. Noen som kan forklare betre hva gains settingene faktisk gjør. Tror alle skal være der, bortsett fra vertical.

Som sakt helt amøbe på dette. Ingen i nærheten heller som driver på aktivt med dette. De fleste har seilfly eller noe i den durr. Og er selvfølgelig på ferie.

Den har ikkje problemer med å holde posisjonen i gps mode horisontalt. Her er den dønn stabil. Men verticalt, det er her mitt problem ligger.

Gains på vertical er 100% som er default.
                Adrian Valsvik
                5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
                JR XG11
                GoPro Hero 3 Black

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

Har litt av samme problemet. men hjalp med litt høyere gain på vertical, mener jeg har 140.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

• Xer4n
                    • Jun 2013
                    • 9

Da var alt fikset. Satte på de nye DJI composit 10x3.8 propellene samt satte vertical gain på 160. Satte og på gimbalen. Tilsammen veier hele riggen 2750 gram. Dønn stabil samt flytid på 12 minutter. Fikk filmet litt også, ingen jello. Når den hovrer er det nesten ingen tegn til vibrasjoner i det hele. Må bare koble servoene til. Kablene var litt for korte, venter på forlenger. Skal også montere en sender for video. Men F550 viser ingen tegn til å være overbelastet.

Må si, for å være nybegynner er F550 med Naza en super starer. Nå er det 0 problemer med å holde det stille.
                    Adrian Valsvik
                    5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
                    JR XG11
                    GoPro Hero 3 Black

Comment

• Kjetil B
                      • Jul 2005
                      • 201

Hvis du flyr med stock motorer bør du være klar over at du etterhvert nærmer deg en grense for hva som er å anbefale av vekt med disse. Min 550 veier nå rett i overkant av 4kg og jeg har oppgradert til AMPs "heavy lift conversion".
                      * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• Xer4n
                        • Jun 2013
                        • 9

Skal oppgradere selv, men nå går den fint. Motorene er ikke varme og ESCene er også kalde. Trenger du nye ESC med AMPs sin heavy lift conversion. Ser at de fleste kan bruke stock ESC, du får med en extention armer og større motorer.
                        Adrian Valsvik
                        5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
                        JR XG11
                        GoPro Hero 3 Black

Comment

• villain
                          • May 2009
                          • 30

Originally posted by Xer4n
                          Tilsammen veier hele riggen 2750 gram. Dønn stabil samt flytid på 12 minutter.
                          Hvor stor kapasitet har du på batteriene? Går ut i fra at du bruker 2 stk 3S.
                          Mvh
                          Rune

Comment

• Xer4n
                            • Jun 2013
                            • 9

Originally posted by villain
                            Hvor stor kapasitet har du på batteriene? Går ut i fra at du bruker 2 stk 3S.
                            Har 2 stykk 3celler på 5000mAh. Vist eg skal kun filme og fly sakte virker dette bra, Men ved aggresiv flyging bytter eg. Da flyr eg kun med 1 batteri. Har da 5.5min fly tid, men igjen mye raskere respons.

Noen som har prøvd ut DJI sine 10x3,8 composite, har prøvd disse en stund. Mener at de er betre en graupner sine 10x5. Men marginene er små. Virker som graupner sin mer aggresive form er mer ustabil i vind enn DJI sin. DJI har ikkje den "knekken" som graupner har. Virker som denne blir lettere påvirket av vindkast.
                            Adrian Valsvik
                            5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
                            JR XG11
                            GoPro Hero 3 Black

Comment

Working...