Unconfigured Ad

Collapse

Ingen kontroll på F450(crash) GPS mode/failsafe

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tstens
    • Dec 2006
    • 50

Ingen kontroll på F450(crash) GPS mode/failsafe

Hei som overskriften sier så klarte jeg ikke å gjenvinne kontroll etter å ha prøvd failsafe.Etter masse calibrering og flytting av GPS osv osv<br>
    (timer på youtube og forum),så fikk jeg modellen omsider til a hovre relativt stille på samme sted i gps mode.Ville prøve failsafe så jeg fløy modellen ca 30 m bort og ca 10 m høyde.Slo av radioen og modellen oppførte seg som forventet .Sto litt stille for deretter å stige litt og komme mot posisjonen den lettet fra.Her starter det forundelige.Den stopper litt opp i desenden for deretter å drifte hurtig vekk.Jeg skrudde på radioen uten at jeg klarte å gjenvinne kontroll(ingen respons på stikke utslag) gikk i en stor sirkel synkende.traff ei lekestue i stor fart med 2 knekte armer og en motor fikk røsket ut kablene,samt ei veldig forskremt katte.Batteriet var nyladet(ca 2-3min ut i flight)Futaba fasst F10CHG radio m ny mottager..Kan legge til at det var endel vind i byggefelt(turbulens) et lite luftspenn 20-30 m unna.Kan den ha mistet satelittene?Jeg har brukt radioen på indoor modeller omtrent ut av syne så radio range bør vœre ok.Ønsker litt tips her mens jeg venter på nye deler.<br>
    Mvh <br>
    Terje
  • Kjetil B
    • Jul 2005
    • 201

For å gjenvinne kontroll etter failsafe må du "toggle" bryteren fra GPS til manual og tilbake igjen!
    * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• tstens
      • Dec 2006
      • 50

Ah takk for info om bryter,det har jeg ikke fått med meg.Men sjønner ikke hvorfor den dro avgårde.Jeg får prøve på nytt.Neste blir på en åpen plass uten vind og andre kringomliggende forstyrrelser.
      Terje

Comment

Working...