Unconfigured Ad

Collapse

Hvilken FC skal man velge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Originally posted by Skartun
    Må man lodde fast connectorene på denne? Ser de kommer løse...
    Ja. 10tegn

Comment

• Skartun
      • Aug 2008
      • 231

Da er det vel bare å spisse loddebolten å gyve løs er det ferdig loddede å få tak i rundt samme prisklasse kanskje?
      Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

http://www.sognmodellfly.com

Comment

• Skartun
        • Aug 2008
        • 231

Da er det vel bare å spisse loddebolten å gyve løs er det ferdig loddede å få tak i rundt samme prisklasse kanskje?
        Denne kanskje? Samme sak?
        http://hobbyking.com/hobbyking/store..._MAG_BARO.html
        Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

Comment

• Te-raptor
          • Jul 2004
          • 693

-Ikke helt samme sak. Den du linket til har bare 4MB minne, mens den andre har vel 16?
          Terje

Comment

• Skartun
            • Aug 2008
            • 231

Originally posted by Te-raptor
            -Ikke helt samme sak. Den du linket til har bare 4MB minne, mens den andre har vel 16?
            Jaja. Den er no bestillt no, så får me sjå
            Rolan Skartun

Comment

• Te-raptor
              • Jul 2004
              • 693

Jaja. Den er no bestillt no, så får me sjå
              Lykke til!
              -Førstemann i lufta Kan kanskje bli artig å se om vi kan registrere noen forskjell i ytelse på de to, siden vi har hver vår type.
              Terje

Comment

• Skartun
                • Aug 2008
                • 231

Lykke til!
                -Førstemann i lufta Kan kanskje bli artig å se om vi kan registrere noen forskjell i ytelse på de to, siden vi har hver vår type.
                Takker for det.... Blir nok et prosjekt over litt tid dette, bygger hus samtidig. Men må ha litt småprosjekt for restitusjon men quaden er klar, må bare gi kk2 kontrolleren en liten ferie. Om alt funker bra skal den inn i en h-quad med fpv på spennende saker.
                Rolan Skartun

Comment

• Te-raptor
                  • Jul 2004
                  • 693

Skal hente kortet på posten i ettermiddag, så da får jeg koblet det til pc og radio så jeg kan se litt på sakene. Men kom nettopp til å tenke på at jeg glemte å bestille nylonskruer og standoffs for å feste det med.... -Er det noen som vet en butikk man kan stikke innom å kjøpe slikt aller helst i Østfold?
                  Terje

Comment

• Te-raptor
                    • Jul 2004
                    • 693

Da er quad-oppsett lastet inn og forskjellige funksjoner grovt satt opp. Må lage noen kabler for å koble til mottager, men det får bli i morra.
                    Var forresten vanvittig rask registrering av gps satelitter på denne ifht hva jeg er vant med fra wookong, -til og med innomhus fikk jeg 6-7 satelitter nesten med en gang jeg koblet til og etter en liten stund hadde jeg ni stk!
                    Terje

Comment

• Te-raptor
                      • Jul 2004
                      • 693

Da er det meste av montasjetilbehør laget og med godt vær ligger det sterkt an til testtur i morgen kveld
                      Terje

Comment

• Te-raptor
                        • Jul 2004
                        • 693

Sånn! Nå er Apm'en montert og har fått sin første liftoff. Det ble i en bitteliten trang krok innomhus siden det uansett er litt mye vind ute for første trimtur, men den oppførte seg ganske greit uten å ha justert noe PID og sånt. Var kanskje litt i kvikkeste laget på reaksjonen på stikke-input, men det får jeg se nærmere på i morgen. Det var ikke noe problem og holde den stabil 40 cm over gulvet.
                        -Blir nok ikke noen lang dag på jobb i morgen tror jeg

Kjører forresten nå med BC3536/9 motorer fra rctimer og den nye 4-i-en ESCen fra hobbyking, 3S batterier og 10x4,5SF propeller og drar ca 14-15 amp pr motor på full gass.
                        Last edited by Te-raptor; 06-06-13, 19:01.
                        Terje

Comment

• Skartun
                          • Aug 2008
                          • 231

Sånn! Nå er Apm'en montert og har fått sin første liftoff. Det ble i en bitteliten trang krok innomhus siden det uansett er litt mye vind ute for første trimtur, men den oppførte seg ganske greit uten å ha justert noe PID og sånt. Var kanskje litt i kvikkeste laget på reaksjonen på stikke-input, men det får jeg se nærmere på i morgen. Det var ikke noe problem og holde den stabil 40 cm over gulvet.
                          -Blir nok ikke noen lang dag på jobb i morgen tror jeg

Kjører forresten nå med BC3536/9 motorer fra rctimer og den nye 4-i-en ESCen fra hobbyking, 3S batterier og 10x4,5SF propeller og drar ca 14-15 amp pr motor på full gass.
                          Gratulerer med Maiden
                          Hvor lang flytid har du på dette oppsettet?
                          Rolan Skartun

Comment

• Te-raptor
                            • Jul 2004
                            • 693

Takk Skartun.
                            Har ikke regnet på flytiden enda og ikke hatt den i lufta lenge nok til å vite det. Men kan si fra når jeg har prøvd litt mer
                            Terje

Comment

• Te-raptor
                              • Jul 2004
                              • 693

Har prøvd litt mer idag og i stabilisert modus går det ganske greit, men litt i kvikkeste laget reaksjon på input. -Skjønner ikke stort av dette med PID justering enda, men tror jeg må senke P litt i det moduset for å roe den ned litt.
                              I Loiter modus som er posisjonshold var den ikke mild, ved skifte til Loiter fra stabilisert sank den veldig fort rett ned og hvis jeg da throttlet opp så den begynte å stige ble det en ukontrollert ferd rett opp med kraftige spasmer Eneste måten og stoppe oppturen da var å slå over til stabilisert igjen, så der må nok enten P eller I eller D økes eller senkes... -Kanskje litt av begge deler på alle tre?? Her må det leses og studeres litt tror jeg. Nye forsøk i morgen!
                              Terje

Comment

• Te-raptor
                                • Jul 2004
                                • 693

@Skartun: Fikk en flytid nå på 10 min med 2stk 3S 2650mah. Flyvekt 1530 gram.

Med en ferdigkjøpt standard ramme/motorer som man kan laste ned ferdig oppsett for kan man nok ofte fly ganske greit rett ut av esken. Men for meg som har mekket og plukket komponenter helt ut av det blå må det nok påregnes en del tuning av div PIDs.
                                -Har fått den fin i vind og stille vær nå for stabilize mode, i position hold henger den ganske rolig en bitteliten stund før den skjærer avgårde i en eller annen retning. I altitude hold skjer en av to ting; enten dropper den raskt til bakken eller så drar den rett til værs. Må også justere jevnt og trutt på throttle i stabilized mode, tror dette henger litt sammen med oppførselen i altitude hold?
                                Terje

Comment

Working...