Unconfigured Ad

Collapse

Motorer og propeller for Hexacopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bikerterje
    • Mar 2012
    • 7

Motorer og propeller for Hexacopter

Har bygget hexacopteret, men sliter med kort flytid. Klarer sånn ca 5 min på 4S-5000mA. Vekten er ca 2,5 kg. Vurderer å skifte til 6S og lurer på om noen har gode forslag til valg av motorer og propellstørrelse. Håper med dette å oppnå vesentlig lengre flytid. Burde i alle fall ligge over 10 min.

Pr. nå har jeg som sagt 4s-5000mA, motorer er 1100 KV og propellene er 10 x 4,5. Hexaen går som en kule til vers med fullt pådrag. Nesten så det blir litt i meste laget. Kanskje jeg kunne brukt anne type propell på 4S og økt flytiden? Hadde jo vert artig å prøve, men er vel mest innstilt på å endre til 6S. Bruker forresten NAZA M og den funker helt ok.

Takknemlig for ideer.
  • Pondus69
    • Mar 2010
    • 18

Hei!

Med mitt oppsett flyr jeg i 10 min i att. mode. Flyr for det meste i 8 tall og i varierende fart.
    F550 ramme, stock dji motor(920kv) og esc, Graupner 8x5 propeller, 4S-5000mA nano-tec og Naza M. Er usikker på vekt, har gimball med GoPro Hero HD2 påmontert.

Comment

• affa
      Administrator
      • Jul 2002
      • 5877

Du kan jo alltid sette på mindre propellere så lenge du uansett har plenty av power. Det vil klart gi deg bedre flytid

Comment

• Xer4n
        • Jun 2013
        • 9

Noen som har erfaringer med F550 og AMP sin Heavy lift conversion ?
        Tenker da på propeller "11" eller "12"? Går de på 3S eller må en ha 4S? Har en Stock F550 med Naza-M V2, og "10" DJI sine nye composit propeller. Har landing gear og gimbal under. Vekten på den er litt over 2.5KG(Ca 2650gram). Ved aggresiv kjøring kan motorene bli noe varme(ESCene er kalde). Ikkje så varme at en ikke kan ta på dem, men varme. Derfor tenkte eg på AMP sin upgrade. Siden folk har rapportert vekt opp til 4.4KG uten at motorene blir serlig varme.

Har GoPro 3, men det kunne vert greit å bruke DSLRen på denne.
        Adrian Valsvik
        5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
        JR XG11
        GoPro Hero 3 Black
        Alware Swing 2-Axis gimbal

Comment

• Kjetil B
          • Jul 2005
          • 201

Originally posted by Xer4n
          Noen som har erfaringer med F550 og AMP sin Heavy lift conversion ?
          Tenker da på propeller "11" eller "12"? Går de på 3S eller må en ha 4S? Har en Stock F550 med Naza-M V2, og "10" DJI sine nye composit propeller. Har landing gear og gimbal under. Vekten på den er litt over 2.5KG(Ca 2650gram). Ved aggresiv kjøring kan motorene bli noe varme(ESCene er kalde). Ikkje så varme at en ikke kan ta på dem, men varme. Derfor tenkte eg på AMP sin upgrade. Siden folk har rapportert vekt opp til 4.4KG uten at motorene blir serlig varme.

Har GoPro 3, men det kunne vert greit å bruke DSLRen på denne.
          Jeg har AMP kitet på min F550 og er meget fornøyd med det. Flyvekt på rett over 4kg med aeroxcraft understell, aeroxcraft vtr125 gimbal, hoverfly gimbal controller, sony nex5n m/16mm linse og 2x4000mah 6s pakker. Flytid på ca 8 min med god sikkerhetsmargin. Bruker originale ESCer og har ikke noe høy temp i verken dem eller motorene. Flyr med 11" Graupner props.
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• Xer4n
            • Jun 2013
            • 9

Tenker meg 2 senarior for dette. 1) Flere batterier og lengre flytid, med utstyret listet. 2) Samme flytid som nå, men med betre utstyr(alså tyngre utstyr)

Har du prøvd "12" props ? AMP sier bare at "13" er for stort. "11" virker bra, men ingenting om "12"
            Spør kun fordi en har noen graupner "12" liggende. Da må en kun bytte ut batteriene fra 3S til 4S.
            Adrian Valsvik
            5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
            JR XG11
            GoPro Hero 3 Black

Comment

• Kjetil B
              • Jul 2005
              • 201

Jeg har kun prøvd med 11"...
              Last edited by Kjetil B; 25-06-13, 09:42.
              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• bjornthans
                • Oct 2011
                • 29

dere kan vurdere denne også. det selges løse armer. RCT800 Smart MultiRotors - 800 - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store
                T-rex 450 sport FBL tarot zyx
                HK500cmt, RJX head-Tarot zyx FBL/Co-pilot II
                Tarot Trex 450 pro v3 fbl -Tarot zyx
                CopterX 450 V3 Pro v. tarot head/
                CopterX 250se v. tarot head/CX FBL flashed to tarot zyx
                T-REX 100X
                JR XG 8
                HK Bixler-FY31AP/Hornet osd Combo
                Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
                X525 Quad v KK 5.5
                FPV: Fatshark Dominator 5.8 - HoryzonHD V1 &V2

Comment

• Kjetil B
                  • Jul 2005
                  • 201

Originally posted by bjornthans
                  Jeg har ikke lest mye pent om dem på nettet, skal vist være myke og flekse mye. Folk har slitt med vibrasjoner og "ugreie" flyegenskaper. Men hvis noen tar jobben som prøvekanin så skal jeg lese erfaringene som gjøres med stor interesse!

Comment

• Xer4n
                    • Jun 2013
                    • 9

Tenker på framtidig oppgradering: CarbonCore H6 950 med Tiger MT4008-12 kv:600
                    Motorene bruker maks 27A og lurer derfor på om F550 sine stock ESC som skal klare 30A kan drive disse.

Tenker å føre over Nazaen med så masse fra F550 som går ann. For å så fase disse ut senere vist det er behov.

Ramme: Carboncore H6 950 med understell
                    Motor: Tiger MT4008-12 kv:600
                    Props: Tiger 15x5
                    FC: Naza-m V2 (kan senere oppgradere)
                    ESC: DJI 30A OPTO (kan senere oppgradere)
                    Batterier: 2xMaxAmps 4S 11Ah

Naza skal fint klare å fly denne, men tenker mest på ESC. På Tigermotors side står det at ved 100% throttle med 15x4 props
                    vil den dra 14.1A og 208.68 watt. DJI sin ESC skal etter mine kunnskaper kunne takle 14,8v*30a=444w. Stemmer dette ?
                    Last edited by Xer4n; 25-06-13, 13:25.
                    Adrian Valsvik
                    5700 Voss

DJI - F550 - NAZA/GPS V2
                    JR XG11
                    GoPro Hero 3 Black

Comment

Working...