Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spyder 700

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spyder 700

    Det er ikke så mye info og diskusjoner rundt på nettet om denne Sky-Hero. Spyder , men den ser så ufattelig kul ut og jeg trenger en skikkelig robust, sammenleggbar sak. Den kommer på døra om ca en uke. Jeg har tenkt å fly den i x8, dvs to motorer på hver arm. Mikrokopter-elektronikk, Hott og Axi-motorer på 4s 10Ah. Usikkerhetsmomentene er varmeutvikling i regulatorer inni armene (men som er praktisk for den påtenkte bruken), litt trangt for Mikrokopter-tårnet mellom senterplatene, og plastikkholdere for motorene. Det blir gimbal også, men jeg har ikke bestemt meg for hvilken.
    Last edited by bjeff; 16-10-13, 07:55.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Steike, den var dritfet.

    Comment


    • #3
      Jeg har veldig troen på X8. Nordmenn er såpass konservative at de ikke tør prøve noe nytt. Alle vil ha tradisjonelle oppsett som standard Hexa eller Okto. Jeg har flydd begge deler og ett multicopter med coaxiale propeller er utrolig mye mer stabil i vind og lettere å se i lufta. I tillegg tar de mindre fysisk plass og ser fetere ut.

      Jeg er helt enig med deg i at Sky Hero er fryktelig kule. Spent på dine erfaringer med denne. Selv har jeg en X8 på tegnebrettet men har ikke hatt tid/ork eller interesse av å realisere prosjektet helt ennå. Gleder meg til å høre dine erfaringer om denne.

      Hvilke gimbaler står det mellom per i dag Bjeff?

      Comment


      • #4
        Jeg har ingen egne erfaringer med motorgimbal, men kjenner jo folk som har det. Jeg har et åpent sinn, men det skal kunne operere et speilreflekskamera. Dette blir et av vinterens prosjekter, så jeg har god tid!
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Den ser dødsfet ut! Ser frem til oppdateringer utover vinteren
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

          Anything worth doing is worth overdoing!

          Comment


          • #6
            Etter noen dagers research lener jeg mot denne gimbalen InfinityM 3axis Gimbal - Infinity . Det blir en Sony Nex-ett-eller-annet i den.

            Utfordringen jeg nevnte med regulatorene er såpass at jeg nok kommer til å bruke kraftigere enn de Mikrokopter lager (30A), og bruke en I2C-PWM dekoder med 50-60A esc´er som er raske nok. Jeg vurderte å overføre elektronikken fra en MK-kvadd jeg har, men den får leve og jeg kjøper alt nytt. Da kan jeg også titte litt på alternativer til Axi.
            Last edited by bjeff; 19-10-13, 10:46.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Hentet nettopp pakka på posten. Kvaliteten er OK, men vekta er hinsides. Sky-Hero opererer med 880 grams tørrvekt for denne, mens den reelle tørrvekta på min er 1345 gram! Ble litt skuffa, får se hva jeg gjør.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Som om ikke vekta er høy, så mangler det en av fem "frame spacers" på 10 gram. Får se om Aerobertics kan sende meg en. I verste fall må jeg vente til min Replicator 2X og Digitizer kommer i november, slik at jeg kan scanne og printe den selv Virker å være i ABS-plast.

                Edit: Aerobertics har sendt meg, uten å sende mail. Svarte på en purring nå. Firmaet er kjent for å være bra, men kanskje ikke helt i toppsjiktet i engelskkunnskaper.
                Last edited by bjeff; 26-10-13, 10:25.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment

                Working...
                X