Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av Futaba T8J mot DJI F-450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av Futaba T8J mot DJI F-450

    Har nettopp fått alt i hus og skal begynne å koble ting sammen, slik jeg forstår er det kun 1 kabel som skal inn i mottager.
    Hvordan bør mottager monteres med tanke på antenne?(har bare erfaring med 35Mhz)
    Går ut i fra at det er mye justering på radio også, så veldig takknemlig for tips og råd

  • #2
    Hei!

    Jeg har både F-450 og T8j selv..
    Dersom du skal bruke en mottager med S-Bus (f. eks. R2008SB) som jeg bruker på min, så bruker du KUN en 3-pin standard servokabel mellom S-BUS portene dersom du har en Naza-kontroller.
    Alle kanalers signaldata vil bli sendt over den.

    Antennene (Diversity) har jeg festet på sidene av de to fremste armene med strips, da det blir ca. 90 grader vinkel mellom de som anbefalt.

    Det er egentlig ikke så mye skruing på radioen, den skal stå i Acro (fly-modus) og IKKE heli-mode.
    Det eneste du egentlig trenger å skru på i oppsettet på radioen er endpoints osv. for at 3-punkts bryteren skal treffe GPS, ATTI og Manual, alternativt reversering av kanal, det meste gjør du fra PC og setter i Naza-kontrolleren.
    Jeg har og linket inn VR (skru-knotten) mot tilt på kameragimbal, sånn at jeg kan endre preferert tilt/vinkel på kamera under flyging.

    PS! Et tips som jeg anbefaler: deaktiver spenningsmonitoren / Cutoff i Naza, og sett heller på en spenningsalarm med dobbel buzzer som høres godt, og sett den på høy nok spenning til at du har god til til å returnere å lande trygt.
    Den innebygde cutoff saken er ikke noe særlig, og kan i værste fall forårsake en krasj pga. cutoff.

    Kos deg, for dette er gøy! og Lykke til!
    Last edited by SmurfAir; 18-03-14, 00:02.

    Comment


    • #3
      Enda ikke i lufta, og nå som badesesongen er godt i gang begynner det å bli kritisk
      Trenger noe detaljert hjelp med setup, om noen kan hjelpe. Litt grønn på dette

      Comment


      • #4
        spør i vei..
        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
        carl goldberg ultimate
        DJI S900
        piper pawnie el kjærre


        Futaba 14SG
        diverse epp tjafs
        Per-Egil Furuseth

        Comment


        • #5
          Første omgang er å få radio i riktig modus.
          prøvd å koble naza mot pc, men får ikke noe liv. Noe program som må lastes inn på forhånd?
          siste nøtt er å få tiltrer på "glimballen" justerbar fra radioen

          Comment


          • #6
            bruker du sbus fra mottaker til naza eller bruker du alle kablene. en for hver kanal..?
            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment


            • #7
              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
              carl goldberg ultimate
              DJI S900
              piper pawnie el kjærre


              Futaba 14SG
              diverse epp tjafs
              Per-Egil Furuseth

              Comment


              • #8
                Originally posted by GTI20 View Post
                bruker du sbus fra mottaker til naza eller bruker du alle kablene. en for hver kanal..?
                Bruker snus
                Greier ikke å få hentet ned filmen pga dårlig dekning her vi befinner oss for øyeblikket.
                Forøvrig er radioen satt i riktig modus, så er nok endpoints og naza som står igjen, og selvfølgelig tilt på glimball

                Comment


                • #9
                  Da er jeg et stykke på vei, radio er justert etter anbefalte video, men jeg får ikke koblet naza mot pc, skjer liksom ikke noe når jeg setter inn kablene.
                  Lastet ned Naza-M v2 Assistant Software v2.20( Download Center - DJI )
                  Naza har for øvrig vært brukt før, og har antagelig riktige innstillinger, men ikke sikkert det blir riktig i forhold til min radio?

                  Comment


                  • #10
                    bruker du dji sin kabel som følger med.. og husk at du må også koble til batteriet til 450 også..
                    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                    carl goldberg ultimate
                    DJI S900
                    piper pawnie el kjærre


                    Futaba 14SG
                    diverse epp tjafs
                    Per-Egil Furuseth

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg prøvd med medfølgende kabel, ingen ting skjer ved tilkobling.(batteriet er tilkoblet)
                      Prøver å importere parametere, men får en feilmelding som sier:"please connect to the controller"
                      Må jeg legge inn noe lisensnr eller lignende? Hvor finner jeg evt det? Esken er merket med noen nr, men får bare feil.
                      Last edited by RuneB; 17-07-14, 21:02.

                      Comment


                      • #12
                        nei skal ikke puttes inn noe lisensnr.. jeg har ikke gjort det iallefall.. sikker på at alt er riktig koblet. og huket av på sbus i naza. siden du bruker det
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment


                        • #13
                          Har nå gått over alle koblinger mot bruksanvisning. Alt ser ut til å være i orden.
                          Men etter som vi har kommet oss hjem og har bedre nett ser jeg nå at programmet som er i youtube videoen ikke er det samme jeg har lastet ned, så feilen ligger kanskje der.Der ser veldig likt ut, men mangler for eksempel "read" knappen som er det han starter med i videoen
                          Men lastet ned det programmet(tror jeg) som skulle være til Naza-M-V2, men da var det kanskje feil?

                          Comment


                          • #14
                            Etter nærmere ettersyn viste det seg til at det var drivern jeg ikke hadde innstallert, så nå er jeg oppe å går
                            Originally posted by RuneB View Post
                            Har nå gått over alle koblinger mot bruksanvisning. Alt ser ut til å være i orden.
                            Men etter som vi har kommet oss hjem og har bedre nett ser jeg nå at programmet som er i youtube videoen ikke er det samme jeg har lastet ned, så feilen ligger kanskje der.Der ser veldig likt ut, men mangler for eksempel "read" knappen som er det han starter med i videoen
                            Men lastet ned det programmet(tror jeg) som skulle være til Naza-M-V2, men da var det kanskje feil?

                            Comment


                            • #15
                              Da virker ting tilsynelatende i orden, men har et lite problem med trottel.
                              Startprosedyre funker utmerket og motorene begynner å snurre. Men for at noe mere skal skje må stikka på halv gass omtrent og motorene endrer drastisk turtall. 1-2 knepp til løfter drona.
                              Hvor har det blitt av turtallet mellom "tomgang" og halv, noen justeringer jeg har oversett?
                              Litt småleit å få den ned på en rask og effektiv måte slik det er nå

                              Comment

                              Working...
                              X