Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Naza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Naza

    Har nettopp bygget ferdig en Tarot drone, men har et problem jeg ikke skjønner noe av. Motorene vil nemlig ikke starte!
    Jeg har koblet til PC'n, og da fungerer motorene helt fint når jeg bruker funksjonen "Test motorer". Alle andre innstillinger er også ok, og det er ikke noe som indikerer at noe ikke skulle fungere.
    Kontrolleren jeg bruker er en Naza V2. Som fjernkontroll så bruker jeg en original fjernkontroll til Phantom. Har bare kjøpt et ekstra mottaker-kort. Tviler på at dette er problemet, siden alt responderer 100% når jeg er koblet til PC'n.

    Jeg har forsøkt å bytte ut kontrolleren med Naza V1 som står i Phantom'en, og da fungerer alt som det skal. Men dessverre så er ikke denne kontrolleren "helt god", så jeg vil ikke bruke den. Den kan fungere helt ok i flere minutter, men plutselig flipper dronen rundt og faller til bakken.

    Så dermed sitter jeg her med To Naza'er, og ingen av de kan brukes. Noen gode tips? Eller må jeg bare bite i det sure eplet, og bestille en ny?

  • #2
    prøv å reverser gass eller test å ta stikkene andre veier også..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Har du sjekket trimmen, da spesielt på trottle? Hadde det problemet på min F550 med Naza V2. Oppstart prosedyren med begge stikkene i en gitt pos (feks begge ned til venstre), ga ikke nok utslag slik at kontrollerer fanget det opp. Et par knepp på trimmen - og vips den var i gang
      Rune Haugen
      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

      " It's all 100% electric ! "


      Comment


      • #4
        Jeg går ut i fra at du har kalibrert/programert esc`ene
        Inne i Nasa assistenten, under Advanced finner du Motor.
        Her har du "motor idle speed", den er satt i recomanded, flytt den et hakk oppover.
        Cut off type setter du til "intelligent"

        PS: Du kan oppgradere V1 til V2

        Comment

        Working...
        X