Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det mange som driver med 250 quad'er?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Var ute å øvde meg på litt LOS flyvning i dag. Har en 500 quad som var ment for trening og en 250 kinakarbon quad, 250 quad er mye mer morro å fly med. Fra nå blir pengene brukt på 250 size rammer, motorer etc.n Fikk en ny ramme i posten i går samt nye Dragonfly MC1806 2300KV motorer til 62kr/stk. fra fpvmodels.com Rimelig kjapp levering.



    Flytid med 250 quad'en min er ca. 8 min med Turnigy 3S 1300mAh LiPo. Flyr ganske rolig nå i starten.

    Testet batteriene jeg hadde kjøpt til 500 quad'en min. Har multistar 3S 5200mAh(10C discharge) og Turnigy 3S 5000mAh(20-30C discharge). Multistar er laget for multikopter og veier 81gram mindre enn Turnigy batteriet. Jeg fikk 18min. flytid med Turnigy og 15min. med Multistar. Testet Turnigy 3S 2200mAh batteriet og fikk 8-9 min. flytid, itillegg fikk jeg en quad som var mer responsive pga lavere vekt men også mer utsatt for vind.

    Comment


    • #17
      Jeg flyr Blackout Mini H Quad med FPV. Jeg er ikke så flink til å fly lavt og raskt ennå, men det er moro å prøve. Det er meget inspirerende å se på YouTube-videoer fra medlemmer av Team Blackout, de har VIRKELIG kontroll. Her er noen av favorittene:

      Utendørs:



      Innendørs:



      og

      Comment


      • #18
        Har selv akkurat bestilt en kina 250 med div. deler. EMAX 12A simon K ESC Bestilte først EMAX 1804 motorer (feilbest.) men har også bestilt dragonfly 1806 (hvordan synes du disse er KennethLNOR ? ) Har også akkurat bestilt en Naze32 full (privat) og så har jeg fått en PPM receiver . Har også bestilt et slikt Connection Board: Error Page | eBay Men vet ikke om jeg blir å bruke dette. Noen 5030propeller er også på tur. Noe jeg har glemt da? Noen som har noen erfaring med disse mini videosenderene? Mener jeg har lest/sett noe om at det var dårlige greier... ???

        Comment


        • #19
          Jeg bruker ImmersionRC sender og (lånte) FatShark Dominator V2.2 briller, og synes det fungerer greit. Jeg bruker nå et SONY Super HAD CCD 600TVL D-WDR DNR Board Camera (2.8 mm linse). Jeg også fått et Sony 960H CCD Effio-V 800TVL Ultra WDR Camera uten IR-block filter som jeg skal teste. Jeg venter spent på FatShark Dominator HD briller som jeg har bestilt.

          Comment


          • #20
            Hei

            Noen her som flyr i Drammens området?

            Comment


            • #21
              Hey, enda en vestfolding reporting in! Nærmere bestemt Tønsberg. Har akkurat bygget ferdig en Zmr250 som jeg har hatt noen fpv turer med. Holder dere på enda? Er det noe stemning for litt racing i Tønsberg området??

              Mvh Andreas

              Comment


              • #22
                Jeg bor i Sande for øyeblikket, jeg er interessert om det blir noe flying i området.

                Comment


                • #23
                  Fantastisk! Da er vi jo potensielt 4 stykker i Vestfold som driver med 250 racing. Hadde vært så gøy å fått til noe rotorcross i skogen nå som vår-været har meldt sin ankomst. Får se om det er noe respons fra de to andre her

                  Comment


                  • #24
                    Har du noen gode lokasjoner?

                    Comment


                    • #25
                      Har stort sett holdt til på Flint banen i Tønsberg eller Ringshaugstranda..God plass og fint for fixed wing og jomfruturer + får stort sett holde på i fred. Ser for meg at skogen oppe ved messeområdet i Tønsberg hadde vært nice for litt 250 børning. Der har de jo frisbeegolf banen som også har litt av de skogs/terreng/hinderløype elementene som passer til quadracing. Hva med Sande? Er vel godt med plass der?
                      Last edited by Cookie; 04-03-15, 19:37. Reason: skriveleifs

                      Comment


                      • #26
                        Jeg er ikke så kjent i Tønsberg men messe området kan jo være meget bra, du får si i fra om du tenker deg en tur. Sande har mye jorder så god plass men det er lite hinder.

                        Comment


                        • #27
                          Hei
                          Er fra Nordfjordeid, og er ein ganske ensom quadflyver. Har nettopp starta med det og kun flydd 2 dager med fpv.
                          Har ein video av andre dagen her. og meir på youtube kanalen min.
                          BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                          Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                          Comment


                          • #28
                            Natur talent ☺

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Tor74 View Post
                              Natur talent ☺
                              Eg veit no ikkje heilt eg also Eg flydde igjennom 8 batteri igår og tok ingen propeller, så det er vel meir forsiktig enn dyktig trur eg. Har flydd litt Trex 450 og ein haug med simulator, men sliter med lavtflyging i høg fart, har en tendens til å gå oppover når eg svinger Prøver å finne noken i området som kan ha lyst å drive med det samme. So da må eg spamme filmer
                              BlackOut Mini H Quad--Thunder Tiger Raptor E550 FBL--Align/Tarot 450 Pro V2 DFC--Blade mSR-X--E-Sky Twinstar
                              Spektrum DX8--OrangeRX T-SIX 6CH--nEXT CGM Heli Simulator

                              Comment


                              • #30
                                Men du roller og holder på, veldig bra!
                                Mange som flyr fpv i området hos deg, ta en titt på fpv.no.

                                Comment

                                Working...
                                X