Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test av ny gimbal kontroller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Phobotic Centerpieze stabilization:
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      ser veldig bra ut dette Alf

      Når det gjelder innstillinger på nex5 så står det litt her om innstillinger for video. Cameradojo

      Sjøl så pleier jeg å sette kameraet på. manuell. Auto fokus i center. filmer med 50 bilder i sekundet. setter da lukketiden på 1/100s. blender på f/7.2-f/11 for å få litt dybdeskarphet. og justere iso i forhold til lyset.

      fordelen med å ha kameraet i manuel. er att da skifter ikke bildet mellom mørkt og lyst ettersom om man filmer over horisonten.

      Her en snutt jeg filmet for en liten stund siden i forbindelse med att jeg og en til skulle lage en reklame snutt for ett lan party som skulle være i gamle fabrikk lokalene på Rena. Har ikke så stabil gimbal som deg Alf men kamera innstillingene syntes jeg fungerte greit. Detter tatt med lukketid 1/100s f/10 husker ikke om det var 200 eller 400 i iso.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        Takk for tips, ligger noen tidligere klipp der jeg har eksperimentert med diverse settinger. Var helst bevegelse jeg kikket på i denne runden. Lukkertid på 1/100 er kanskje ikke så ideelt i denne mørke tiden?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          poenget med lukketiden er for å få en smooth bevegelse. Da er det best med 1/100s hvis du filmer med 50 bilder i sekundet. eller 1/50sek hvis du filmer med 25 bilder i sekundet. såkalt kino mode. det er ihvertfall min erfaring. uten att jeg skal kunne kalle meg ekspert.

          Lengre lukketid kan sikkert brukes i dårlig lys, men vil da kanskje gå utover skarpheten? Det har jeg ikke prøvd.

          her er ihvertfall en video som viser hvorfor man ikke skal ha for kort lukketid ved filming.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            her er mitt bidrag med nex5 alle innstillinger standard.. bare satt manuel fokus.. er da ikke centerpiece men skal nok putte det inn etterhvert..

            syntes det er like gøy å se på som det er å fly
            carl goldberg ultimate
            DJI S900
            piper pawnie el kjærre


            Futaba 14SG
            diverse epp tjafs
            Per-Egil Furuseth

            Comment

            Working...
            X