Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor til TBS Discovery pro?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor til TBS Discovery pro?

    Noen med erfaring, kan jeg bruke tiger motor MT2212-13 980kv 230W til TBS Discovery pro?

    Er det en bra motor for den?

  • #2
    Er midt i blinken den. Jeg hadde DJI sine på min og det fungerte også bra.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Ser de anbefaler en litt kraftigere motor, 250W, men det ikke langt unna med de jeg tenkte på. Liker å ha litt ekstra power i stede for akkurat liksom.

      Comment


      • #4
        Vel. Kraftigere motorer betyr ofte mer vekt og da har du spist opp forskjellen med noe som krasjer mye hardere...
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Hehehe kræsjer hardere med større motorer ja... Hehe

          Det jeg lurer på er om det er best med lavere Kv og større propeller eller litt høyere Kv og mindre propeller. De TBS anbefaler er 900kv, vet ikke hvor mye forskjell det er på 980kv som mt2212-13 har.

          Comment


          • #6
            Mest interessert i å ha så lang flytid som mulig enn samtidig litt punsh i den.

            Comment


            • #7
              Forskjellen er mindre enn 10%.

              Små propper med høyt turtall er mindre effektiv.
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #8
                Fikk Mail fra TBS i dag, de sa at de motorene jeg har er litt for late iforhold til TBS sine 900KV.... Ærsj.... Da blir det vel 4 nye motorer også.
                Bestilte ramma sist uke. Gleder meg som en unge når den kommer.

                Comment

                Working...
                X