Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJI Inspire 1 til test fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DJI Inspire 1 til test fra Elefun

    For de som følger med i aerialfoto/video så regner jeg med at dere har sett nye DJI Inspire 1.

    Mye og mangt som kan sies, men her er litt bilder og spesifikasjoner. Mye gode feedbacks på nettet og et spennende prosjekt.

    Specs her: http://www.dji.com/product/inspire-1/spec





    Nyhet fra DJI, Inspire kamera på håndholdt enhet:
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Ja det blir spennende å høre dommen din Alf
      Inspiren ligger og lurer i hodet ennå
      Last edited by knupps; 18-02-15, 23:19.

      Comment


      • #4
        Har ikke kastet meg over droner så langt, men dette blir spennende å se!
        Jørn L. S.
        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

        Comment


        • #5
          Fikk en kjapp runde med video tidligere i dag. Prosesserer video nå. Ikke noe feinschmeckeri men ren flyging lokalt uten store redigeringer sånn at man ser hvordan den duger.

          Flymessig er den rock steady
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Som du sikkert har forstått er det bildekvaliteten jeg er mest opptatt av.

              Hvilken framerate har du brukt?
              1080p eller 4K?

              Ved 0:57 tilter du ned og bildet får et rykk og forvrenges. Ser ut som tilt med Warp stabilisering.
              Kan du forklare dette?

              Ved 2:58 ser det ut som fargetemperaturen går fra kald til varm. Kan man sette manuell fargebalanse?
              Ved 3:21 ser man samme varierende fargetemperatur.........

              På den positive kontoen setter jeg et stort pluss på rette linjer uten fisheye effekt
              Flott å slippe korrigering i GoPro Studio

              Men..... er fortsatt ikke overbevist om at dette forsvarer en ekstrapris på 15-20.000.-

              Setter pris på at du lager denne testen Alf.
              Skal følge godt med i denne posten.

              Comment


              • #8
                Hvilken framerate har du brukt?
                1080p eller 4K?
                - 4K

                Ved 0:57 tilter du ned og bildet får et rykk og forvrenges. Ser ut som tilt med Warp stabilisering.
                Kan du forklare dette?
                - Mulig det er prosesseringen i Final Cut X, tror jeg la på stabilisator der. Må sjekke

                Ved 2:58 ser det ut som fargetemperaturen går fra kald til varm. Kan man sette manuell fargebalanse?
                Ved 3:21 ser man samme varierende fargetemperatur.........
                - Står i auto men mer eller mindre alt kan justeres manuelt. har dog ikke hatt vær eller tid i det siste.

                På den positive kontoen setter jeg et stort pluss på rette linjer uten fisheye effekt
                Flott å slippe korrigering i GoPro Studio
                - Alltid deilig

                Men..... er fortsatt ikke overbevist om at dette forsvarer en ekstrapris på 15-20.000.-
                - Nei, den er kostbar men følelsen av å fly den er fantastisk deilig. Skikkelig sender ikke minst og i kombinasjon med nydelig overføring av bilde gjør de store plussene for min del.

                Ser at endel manuell tweak av kamera så får man rimelig gode videoer og bilder.

                I tillegg er det endel justering av RC delen. Tilt sto på 100% og den er dsa umulig å tilte pent, nå korrigert.
                Har ikke rukket å se ennå men skulle gjerne hatt flightmodes med forskjellige utslag og reaksjon på selve flygingen.
                Return To Home er testet og fungerte ypperlig. Gleder meg til firmware kommer oppdatert med waypoints så man kan fly en rute og styre kamera som en mann.

                Og gleder meg til håndholdt enhet. Alltid moro med film av depot og beercall med warbird geeksen


                Attached Files
                Last edited by affa; 19-02-15, 14:44.
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Flott med slike tester!!

                  En liten ting; Hadde det ikke vært mer interessant med en ren råfilm uten etterbehandling/stabilisering!? "Alle" kan jo få stabil film med nok (og riktig) etterbehandling... Jeg er i alle fall interessert i hvordan utgangspunktet før man begynner finpussen.
                  * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                  Comment


                  • #10
                    Kommer det også, har bare ikke hatt tid ennå
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Her er en film som er lastet opp i 4k rett fra kamera:



                      Se veldig flott ut, selv 1080

                      Jeg har skjermkort som støtter 4k så en ny skjerm er vel snart i hus

                      Comment


                      • #12
                        Fortsatt like kjedelig men bare heiv opp samme sekvenser urørt


                        Inspire:
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Hmm, pass på å følge regler (og fornuft) for flyving. Mulig reglene er enda strengere i Frankriket, men allikevel : Journalister arrestert for droneflyging
                          www.ofremmi.info

                          Comment


                          • #14
                            Nå var vel dette en tråd med test av Inspire 1 ofremmi
                            Vil du diskutere regler (og fornuft) bør du lage en annen tråd synes nå jeg

                            Comment


                            • #15
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X