Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dji phantom 2 vision plus v3.0 rekkevidde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dji phantom 2 vision plus v3.0 rekkevidde

    Hei!

    Jeg mottok min dji phantom her for noen dager siden og har fått prøvd den noen ganger. Det første jeg merker her er at rekkevidden er omtrent helt likt, om ikke noe mindre enn min forrige dji phantom 2 vision. Jeg stopper opp på rundt 470 meter, da mister jeg signalet og dronen setter kursen home.

    Jeg har kontrolleren i fcc modus, har også instalert fpv booster appen men rekkevidden er en tragedie da jeg forventet mye mer. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som er galt, eller jeg gjør galt?

    Mvh tor

  • #2
    Det synes jeg var veldig kort rekkevidde.
    Jeg har ingen problemer med å fly over 1000m med min Phantom 2.
    Last edited by knupps; 14-03-15, 13:47.

    Comment


    • #3
      Ja var ute å testet igjen nå og da stopper den på 380 meter. Det er jo helt tragedie... [emoji14]

      Comment


      • #4
        Står hvertfall på nettsiden til DJI:
        Communication Distance (open area)
        CE Compliance: 400m; FCC Compliance: 800m



        Så skal vel klare opp til 800meter i gode forhold. Hvor kjører du? Er det i tettbebygd strøk, så kan det jo være forstyrrelser fra andres WiFi osv.

        Comment


        • #5
          Ja jeg har også fått med meg det derfor er dette veldig merkelig. Hat 3 turer med den og den er 3 dager gammel.

          Har flydd både i by og på helt øde steder, det virker som om det er kontrolleren som bryter og ikke video linken. Mister styringen på ca 400 meter og så går den i failsafe.

          Comment


          • #6
            Begrensning.

            Da jeg oppdaterte softwaren for noen dager siden la jeg merke til at det var lagt inn restriksjonsområder! Hvor bor du i forhold til nærmeste flyplass, militærområde eller annet område med restriksjoner? Det typiske er at rekkevidden i nærheten av slike områder blir sterkt begrenset.
            Last edited by araenil; 31-03-15, 18:00. Reason: Uteglemt faktor

            Comment


            • #7
              Dette er nummeret til Support. De snakker også engelsk. De er meget hyggelige og hjelpsomme! Ring opp eller send en mail, du får raskt svar! For EU, please contact support.europe@dji.com, or call
              +49-0-1803-354000. (Monday to Friday, German Time 9:00 AM-5:00 PM)

              Comment

              Working...
              X