Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inspire 2 med systemkamera!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Gevinsten med å bruke et speileløst systemkamera i Sony NEX klassen vil være stor med tanke på bilder.
    1:
    Utskiftbar kvalitets optikk uten forvrengning.
    2: Stor APS-C CMOS sensor.
    3: Samme sensor størrelse som Nikon og Canons speilrefleks i amatørklassen.


    Sammeligning av sensorstørrelse.

    Som dere ser er sensoren på et NEX kamera over 10 ganger så stor som et GoPro eller kamera på Inspire 1.
    Antall pixler er ikke så viktig. Du trenger ca 8MP for å printe ut et bilde i A4 med full fotokvalitet.
    Det som er viktig er at hvert pixel er 10 ganger større enn på GoPro.
    Gevinsten er at hvert pixel på NEX får mer lys og trenger ikke elektronisk forsterkning.
    Resultatet er et bilde uten særlig bildestøy. Et renere og finere bilde med andre ord.

    Vekten skulle ikke by på noe problem. Inspire ville takle dette helt fint.
    Det går rykter om at det utvikles en gimbal til NEX klasse kameraer.

    Det beste er jo selvsagt kameraer med fullformats sensor, men da begynner vekten å bli et problem.
    Attached Files
    Last edited by knupps; 02-04-15, 14:54.

    Comment


    • #17
      Du har rett! 1. April! Jeg ble nok tatt ved nesen! Dette kameraet veier 1,5 kg! Min EOS 650 med normalobjektiv veier 1 kt. Et Samsung NX systemkamera uten speilreflex
      kommer ut med ca 500 g med egnet objektiv. Finnes det noen kopter som kann klare dette?

      Comment


      • #18
        Det ville gjøre utslaget! Min Samsung NX 11 tar like gode bilder som Canon EOS 650. Begge har samme sensor! Speilreflex har egentlig ikke noe for seg på et kopter!

        Comment


        • #19
          mitt sony A6000 son er arvtageren etter nex serien veier 402gram med 16mm linsa til sony på.(veid på egen kjøkkenvekt) det har24mp apsc sensor. og sony A7 er speilløst i fullformat er oppgitt til å veie bare 72gram mer en A6000

          Originally posted by knupps View Post
          Gevinsten med å bruke et speileløst systemkamera i Sony NEX klassen vil være stor med tanke på bilder.
          1:
          Utskiftbar kvalitets optikk uten forvrengning.
          2: Stor APS-C CMOS sensor.
          3: Samme sensor størrelse som Nikon og Canons speilrefleks i amatørklassen.


          Sammeligning av sensorstørrelse.

          Som dere ser er sensoren på et NEX kamera over 10 ganger så stor som et GoPro eller kamera på Inspire 1.
          Antall pixler er ikke så viktig. Du trenger ca 8MP for å printe ut et bilde i A4 med full fotokvalitet.
          Det som er viktig er at hvert pixel er 10 ganger større enn på GoPro.
          Gevinsten er at hvert pixel på NEX får mer lys og trenger ikke elektronisk forsterkning.
          Resultatet er et bilde uten særlig bildestøy. Et renere og finere bilde med andre ord.

          Vekten skulle ikke by på noe problem. Inspire ville takle dette helt fint.
          Det går rykter om at det utvikles en gimbal til NEX klasse kameraer.

          Det beste er jo selvsagt kameraer med fullformats sensor, men da begynner vekten å bli et problem.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Dette låter veldig bra! Fullformat er overflødig om du ikke skal lage kjempetrykk!

            Hvilket kopter bruker du til å "frakte" dette? Gimbel?

            Comment


            • #21
              Jeg har satt sammen sjøl. Men vurdere ny ramme da den alu ramma er litt tung.

              Kontroller er naza v1 som er oppgradert til v2.

              ramme http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ame_775mm.html

              esc: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s..._4S_OPTO_.html

              motor : Tarot 4006/620KV Multi-axis Brushless Motor TL68P02

              gimbal : finner ikke den jeg har men den ligner på denne Error Page | eBay

              kontrollkort til gimbal fra rc-timer

              her er en video filmet med sony A6000. litt feil innstilling på kamera så det ble litt lyst sliter litt med å få den gimbalen til å holde ved hurtige bevegelser. er nøye på ballansering og justering på stabiliseringen.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Denne videoen er meget overbevisende. Min Interesse er for droner er først og frenmst som fotograf, her er et systemkamera som funker slik jeg ønsker det!

                Comment


                • #23
                  Det er godt mulig å lage ganske god video med riktige setup men det koster litt, men ikke minst mye egenarbeid i form av tuning av kontroller kort og ikke minst justering av demping for å bli kvitt Microvibrasjoner. Så for min del er det helt nydelig å plukke den ut av boksen og fly med utrolig gode resultater. At du får bedre trenger vi ikke krangle om men utfra plug and play utgaven her så er det helt topp. NRK bruker også en håndfull av disse
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Er litt enig med affa. Har brukt mye tid på tuning av gimbal osv for komme dit jeg er nå og enda ikke fornøyd. Men jeg begynte jo med dette når den første phanomen kom og har alltid hatet fisheye effekten til gopro. Jeg har også satt opp med kontroller så jeg kan både ta bilder og starte stoppe filming med fjernkontrollen. og har sender live bilde ned til bakken så jeg ser hva jeg filmer/tarbilde av. For stilbilder synes jeg min funker veldig bra men til film blir det litt hakkete og vibrasjoner noen ganger. her er noen bilder jeg har tatt.

                    Attached Files
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment

                    Working...
                    X