Announcement

Collapse
No announcement yet.

Udi R/C U817 quadrokopter vil ikke fly, men legger seg på ryggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Udi R/C U817 quadrokopter vil ikke fly, men legger seg på ryggen

    Min sønn har fått et quadrokopter av merke Udi R/C U817 som vi aldri har fått flydd.
    Når vi gir gass letter det på ene siden, og legger seg på "ryggen".
    Jeg har prøvd å justere med knappene under spakene på fjernkontrollen, men dette har ingen effekt på problemet.

    Alle tips til hvordan dette problemet kan løses mottas med takk.

    Vennlig hilsen
    Dag Magne
    Attached Files

  • #2
    Denne bør vel helst settes rett så fort som mulig etter at batteriet er koplet til?
    Går motorene riktig vei? (to skal mot høyre, to mot venstre)
    Propellene montert feil? (Sjekk at alle løfter)
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Jeg har en lignende quad med samme giret oppsett, og uten å vite hvorfor så hjelper det å spinne motorene for hånd noen ganger når jeg opplever det samme. Spinner forresten alle motorene hvis du holder den og gir gass?

      Comment


      • #4
        Jeg har prøvd å koble til batteriet mens den står flatt. To og to motorer går samme vei. Propellene ser ut til å gå riktig vei...
        Jeg har laget en "slow motion" film som viser hva som skjer:

        - - - Updated - - -

        Alle motorene spinner opp. Har laget en film som viser hva som skjer. Kan se ut som om propellen går med forskjellig hastighet.

        Comment


        • #5
          Ser ikke ut som stabilisatorelektronikken virker ? Kan ikke ha blitt byttet om på utgangen til motorene ? Hva skjer hvis du holder den i hånda over hodet og gir litt gass ? Merker du da noen kompesasjon hvis du tilter litt over på siden ?
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment

          Working...
          X