Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite P-40 Warhawk "Flying Tiger"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Personlig syntes jeg man bør tilstrebe best mulig råd for at folk skal få flydd mest mulig. Så jeg fåreslår en pause på elektro, sag, symaskin diskusjonen. Det gagner ingen. FÅ FLEST MULIG WARBIRDS I LUFTA!!
    SÅ OFTE SOM MULIG!! Det er det som teller !!

    Comment


    • #17
      Rart at dere sliter sånn med 4 taktere der i nord
      Kenneth og Tor Willy har jo gode erfaringer med demotorene, og en annen som har FG20 i en H9 Mustang flyr helt problemfritt.
      Balsa

      Comment


      • #18
        må være den tynne lufta Var 3 stykk fete motorer på Fagrnes og, ingen fløy !

        Comment


        • #19
          En ting jeg har funnet gjennom all eksperimenteringen med motorer, er at en stor motor-test jig er smart.

          Jeg har en laget av ei kraftig kryssfiner plate og noen kraftige tre-"bjelker".

          Da er det lett å komme til, lett å skru inn-ut ting, lett å feilsøke. Man kan justere nåler, bytte forgasser,
          bytte batterier, sjekke fuel-ledninger osv osv.

          Når motoren går bra er det bare å "løfte" den og tank over i flyet. Har spart meg for veldig mye frustrasjon.

          Jeg fester den med ei tvinge.
          Last edited by kwik; 28-04-12, 12:29.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #20
            Click image for larger version

Name:	Zimmermann.jpg
Views:	2
Size:	45.9 KB
ID:	588097Ser ikke bort fra at en DA 50 som jeg har liggende, blir montert, men da med Zimmermann eksosanlegg, da det ikke er plass til cannister. Men en 4 takter blir nok innkjøpt allikevel. Det kommer til å gå flere tog (les kjøpe fly) får jeg håpe.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #21
              Høres ut som en super plan Ja takk, begge deler

              Comment


              • #22
                Originally posted by kwik View Post
                En ting jeg har funnet gjennom all eksperimenteringen med motorer, er at en stor motor-test jig er smart.

                Jeg har en laget av ei kraftig kryssfiner plate og noen kraftige tre-"bjelker".

                Da er det lett å komme til, lett å skru inn-ut ting, lett å feilsøke. Man kan justere nåler, bytte forgasser,
                bytte batterier, sjekke fuel-ledninger osv osv.

                Når motoren går bra er det bare å "løfte" den og tank over i flyet. Har spart meg for veldig mye frustrasjon.

                Jeg fester den med ei tvinge.
                Hmmmm.... Flere motormanualer sier at motoren bør stå i flyet under innkjøring og testing, eller være dempet på noen måte. Hvis den boltes fast i noe som absolutt ikke leer på seg, blir ikke vibrasjonene fra motoren absorbert, og ting kan begynne å gå i stykker/sprekke...

                Jeg bytter i disse dager fra 4takt bensin til 2takt bensin på Tucanoen min...

                Sent from my Samsung Galaxy Note
                Last edited by gadyrdal; 30-04-12, 10:58.
                Geir Dyrdal
                Scale Warbirds of Norway

                Comment


                • #23
                  Jeg syntes det enkleste er å montere motoren i flyet, la den gå en tank, justere hoveddysen(e) og fly
                  Balsa

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Wulf View Post
                    Jeg syntes det enkleste er å montere motoren i flyet, la den gå en tank, justere hoveddysen(e) og fly
                    Personlig er jeg såpass lat at jeg ikke orker å montere og styre flere steder. Og strengt tatt er det en motor hvor jeg burde hatt det (Saito FG 20) men da reiv jeg den ut av modellen og solgte dritten. Har dog gått på smellen og kjøpe en FG 30, den går ikke akkurat klokkerent den heller, men betydelig bedre. Om jeg ikke får den til så blir det å dreie overgang til en vanlig Walbro forgasser for 4-taktere istedetfor tønneforgasseren de nå bruker hvor unøyaktigheten er ekstremt dårlig. Dette kombinert med nåler som er mer sensitiv en ei ekstrem premenstrull kvinne så er det en dårlig kombo.

                    Alle 2-taktere jeg har hatt har vært totalt uproblematiske å få til å gå bra og har vel i beste tilfelle klart å holde meg 1 tank på bakken. Innkjøring i lufta er tingen. Den tyngste jobben for en motor skjer på bakken da man har høy belastning uten å få avlastet og kjølt den tilstrekkelig ned. Litt rik i begge ender så den ikke magrer seg og stopper også er det tut og kjør...

                    Ved skoling i fullsize hadde man de høyeste kostandene på de flyene som man skolet med. Det viste seg å være tomgangskjøring på bakken der motoren slites unødig uten kjøling...
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment

                    Working...
                    X