Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stripa i Skoger (fliegerhorst Jarlsberg Nord)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Moro og fly litt igjen Trond.Og moro att det kom endels wardbirds

    Comment


    • Fint at du kunne ta av deg sykkelhjelmen og fly litt igjen TWH Warbirds er det eneste som teller vettu.
      Balsa

      Comment


      • 4 turer bled det gitt. P 40 neste gang ( kansje )

        Comment


        • Neste gang må du ha med P40,og Glenn skal prøve TF corsairen sin denne uka. Han har revet ut tenningsanlegget på Laseren, så nå får han sikkert fløyet fortere stallhastighet. Regner med at han får 1500 opm mer så motoren yter det den skal
          Balsa

          Comment


          • Hmmm, kansje jeg får til en tur torsdag etter jobb.

            Comment


            • Mulig Glenn skulle ta en tur da og.
              Balsa

              Comment


              • Lite oppmøte i dag, men hadde det var fine forhold tross overskyet vær.
                Click image for larger version

Name:	DSC_0181.jpg
Views:	1
Size:	138.3 KB
ID:	607399
                Balsa

                Comment


                • Ble noen videoer og. Glenn har hivd ut tenningsanlegget på Laser 360V så nå yter motoren det den skal


                  Balsa

                  Comment


                  • Trodde ikke att laser hadde hvalrosstenner Trond ?

                    Comment


                    • Alltid moro med video, man får med diagnose som ren bonus høyre retract var litt slapp i fisken så det ut til.

                      Comment


                      • TWH: Glenn hadde satt på gummitenner, de blir kappet i smug i ett ubevoktet øyeblikk regner jeg med. Understellet gikk ikke inn fordi jeg glemte å fylle på med luft før avgang, dermed ble det en kort tur Neste tur døde lipoen i kamera, så da ble ikke det heller success. men fikk fire turer og er veldig fornøyd med dagen.
                        Balsa

                        Comment


                        • Ok Wulf, ikke noe lekk eller feil skjønner jeg.

                          Deilig med en lang sommersesong foran seg, har vært konge flyvær sist uke.
                          Jeg har flydd 5 dager/kvelder siden forrige fredag, ble litt hard sesongstart så jeg er faktisk stiv i nakken.
                          Alle har vel hørt om "tennisalbue", men kan ikke huske at jeg har hatt "Modellflynakke" før

                          Er flyvær i dag og, men er grått og trist så nakken skal få hvile i dag...

                          Comment


                          • Syns det var spesiellt tøfft å se Flaps-Kontrolleren gjøre jobben sin på Platt 109'ern. Synd turen ble så kort at man ikke fikk se de indre, øvre flapsene gå oppover.

                            For de uinvidde kan nevnes at det er svært sjeldent at folk gidder å bygge flapsene på en 109 i skala. Det er jo gjort her, med 3 flapser på hver side. Det blir 6 totalt! Skikkelig tøfft.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • Det syntes at indre flaps går opp under taxing på bakken etter landing, skjønte at det var en kontroller bak der når jeg så de var i konstant bevegelse

                              Comment


                              • Originally posted by SmurfAir View Post
                                Det syntes at indre flaps går opp under taxing på bakken etter landing, skjønte at det var en kontroller bak der når jeg så de var i konstant bevegelse
                                Det har du jaggu rett i. Kjempe-stilig. Og smart. Jeg har brukt samme kontrolleren på min Meister 109, og håper på like bra resultat.
                                Last edited by kwik; 06-04-14, 15:23.
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X