suspekt side. ser nesten ut som en slik side som bare er satt opp for å lure penger av folk. For alt var jo merkelig billig der.
Unconfigured Ad
Collapse
Meister Scale Platinum (McCurry) Bf-109
Collapse
X
-
Comment
-
tror nok ikke det er kopier av moki. men hvis du ser på evelution motorene der så er det omtrent halv pris på dem og i forhold til andre steder. så som sagt veldig mistenkeligComment
-
prøvde for morro å lage en konto der. og legge en moki i handlekurven. 42dollar bare i frakt. men må overføre penger med bankkonto for å betale. hverken visa eller paypal. så da tør ikke jegComment
-
He he, nei, vi får la noen andre prøve først.
I dag fikk jeg endelig kjørt ZDZ 90'en med JGM reduction drive i 109'ern.
Nei, ikke radial, ikke en gang 4-takt. Jeg nøyer meg med en stakkarslig 2-takter, jeg.
Ville gjerne prøvekjøre oppsettet, for å se hva som skjedde. Hvilke problemer som oppstår. Særlig fokus på kjøling.
Så langt ser det ok ut, men fikk ikke kjørt på full gass. Må lime inn noen messing-rør som jeg kan bruke som styring av skrutrekker for å treffe H og L nåla. Ellers blir det for vanskelig å justere.
OBS: Et fly uten vinger vil vibrere MYE mere rundt roll-aksen enn med vinger.
Last edited by kwik; 13-11-13, 08:25.Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
Kongebra, så det lå allerede et par løse skruer på garasjegulvet etter all vibrasjonene hehe. Skulle nok ha vært radial jaComment
-
Starting og gir;
Det var best å bli kjent med motoren i benk, uten gir. Alle motorer har sine særegenheter.
Denne har den vanlige walbro egenheten at når den har stått litt, så "tørker" membranene inn, og ting "klistrer seg fast" i diverse flater.
Jeg sprøyter da bensin rett inn i forgassern, og starter opp. En slik oppstart ser ut for å få igang ting igjen i forgasseren sånn at den nå begynner å pumpe bensin når man choker.
ZDZ 90'en har en utrolig bra rotary valve i innsuget. Dersom men setter full gass, full choke og flipper propellen rundt, ser man at bensin spyttes ut av gassern. Da er dat bare å slå av choke, sette idle throttle, på med tenning, og nærmest trykke propellern rundt, i stedet for å flippe den med kraft. Da kommer den, hver gang. Lettere enn uten gir, viser det seg.
Vibrasjon;
Den vibrere ganske mye ja. Men, husk, det var uten vinger. Når man setter på vingene roer det hele seg betraktelig.Last edited by kwik; 10-11-13, 19:02.Dont expect, inspect.
Fun Police everywhere!Comment
-
Har endel ny jord borti hjørnet av hagen her. Kunne du tatt den med ned hit en tur så slipper jeg å leie komprimator?
Collapse
Comment