Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite AT-6 Texan .60 monteringsblogg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er instruktør og elev klar. Det var med to piloter i settet. De var eneggede tvillinger så jeg tok noen grep for å få litt forskjell på de.

    Disse var med:
    Click image for larger version

Name:	CIMG0573.jpg
Views:	1
Size:	55.1 KB
ID:	600760

    En av de må nok vente med å få sine vinger. Ny instruktør ble ansatt:
    Click image for larger version

Name:	CIMG0574.jpg
Views:	1
Size:	55.6 KB
ID:	600761

    Etter en tur innom depotet så var de noenlunde likt kledd:
    Click image for larger version

Name:	CIMG0599.jpg
Views:	1
Size:	72.6 KB
ID:	600762
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #17
      Flott med piloter i, fine ble de også "Uttrykket ditt flyinteressert ungdom forteller heller at det er viktig å leke litt i hverdagen..
      Fint at du legger ut litt bilder underveis av Havard én din, tips om CG ikke minst
      Last edited by Sundtair; 30-05-13, 12:02.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • #18
        Greit å ha det litt artig når man holder på. Har nå satt pilotene på plass og de har fått selskap av nyvinninger som radiomottaker på "veldigkortbølgebåndet", en rekke lys som viser spenningen til styreanlegget og et rødt lys som viser at motorens glødeplugg har strøm tilgjengelig

        Tyngdepunktet med -110 motoren ble litt for langt fram, derfor valgte jeg å montere batteriene på spantet bakerst i "utstyrsrommet" samt montere glowdriver. Får ta en finjustering senere.

        Bilder:

        Click image for larger version

Name:	CIMG0602.jpg
Views:	1
Size:	58.3 KB
ID:	600764Click image for larger version

Name:	CIMG0603.jpg
Views:	1
Size:	94.4 KB
ID:	600765Click image for larger version

Name:	CIMG0604.jpg
Views:	1
Size:	96.9 KB
ID:	600766
        Olav Moe

        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

        Innholdet i min hangar, sånn ca

        Comment


        • #19
          Flyet nærmer seg flyklar status snart. Har fått på merker, selvklebende vinyl som var med i settet. Så blir det oppstart og justering av motor og etter det er det vel jomfrutur ved første anledning. Som en liten "lykkebringer" så har jeg lagt inn en liten bit av duken fra LN-TEX som hadde litt dukvedlikehold i vår. Håper den vil gi flyet et langt og godt liv.

          Click image for larger version

Name:	CIMG0606.jpg
Views:	1
Size:	89.0 KB
ID:	600878
          Olav Moe

          -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

          Innholdet i min hangar, sånn ca

          Comment


          • #20
            Overtroisk? lykke til på Maiden, de flyr vel bra disse så særlig dramatisk blir det vel ikke.

            Hvor har du kjøpt de Velcro-båndene? så veldig kurante ut.

            Viggo

            Comment


            • #21
              Overtroisk, egentlig ikke. Mest som liten artig gimmik. Regner med at maiden går bra. De to andre Top Flite flyene jeg har i samme størrelse flyr ihvertfall veldig bra. Velcrobåndene er fra Hobbyking, og de er veldig greie. Bra lengde og godt hold.
              Olav Moe

              -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

              Innholdet i min hangar, sånn ca

              Comment


              • #22
                Jomfrutur gjennomført!

                Lørdags ettermiddag ble det tid til jomfruturen. Litt crossvind, ca kl 2, men ikke mer enn at flyging var gjennomførbart. Motoren startet lett og gikk fint, kanskje litt rikt. Gjennomførte en rekkeviddesjekk og satte flyet opp på stripa. Taxet fint selv om gresset er litt mykt for øyeblikket (litt mye mose kanskje..). Satte halv flaps og ga gass. 10-15 meter bortover stripa og flyet var i lufta. Tok inn hjula og flapsen samtidig som jeg fikk høyde og tok ett legg for å sjekke trim. Noen klikk på balanseror og litt nedtrim så lå den stødig i lufta. Plenty med kraft i OSen, fløy stort sett rundt halv gass. Landingen ble gjort med halv flaps og var uproblematisk. Nesa ned og litt motor slik at farten holdtes opp. Var litt usikker på om motoren fikk nok kjøling, men etter tre turer så kan jeg konstantere at det ikke var noe problem. Nesten fingerkald, dvs det gikk greit å ta på motoren men ikke å holde fingra på den over tid. Da ble det litt for varmt. Tredje turen landet jeg med full flaps og med den vinden som var så måtte det flys med litt motorpådrag, ellers ville det stoppet opp fort. Så flapsen fungerer godt som brems. Dessverre ingen inflight bilder eller video, kun noen bilder etter landing.

                Click image for larger version

Name:	P6152233.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	601131Click image for larger version

Name:	P6152236.jpg
Views:	1
Size:	145.2 KB
ID:	601132Click image for larger version

Name:	P6152242.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	601133
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment


                • #23
                  smekkert! Lyden da?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    Gratulerer med vel overstått maiden

                    En 2-ship over Udduvoll i slutten av august?

                    Comment


                    • #25
                      En 2-ship på Udduvoll er med i årets planer det ja. Får tro flyet er luftdyktig i slutten av august .
                      Lyden er ikke akkurat flersylindret radial, heller vanlig modellflyfirtakter. Men oljen og røyken kommer ihvertfall ut på rett plass .
                      Olav Moe

                      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                      Innholdet i min hangar, sånn ca

                      Comment


                      • #26
                        En liten videosnutt fra motorkjøring på plena.

                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment

                        Working...
                        X