Announcement

Collapse
No announcement yet.

TF Fw-190 med Saito 450r3 på bensin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Takk for det folkens, tror dette blir en knallgo kombo som ser greit ut(ikke noe for skalapolitiet, men de er opptatt med å sjekke korsene på fw til Kwik), forhåpentlig flyr bra og som høres bra ut også... Løsninger er laget for å være enkle å bruke men flyet skal jo brukes endel så det passer godt sammen. Brukervennlighet står høyt her på heia..
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #47
      Hvilken kostnad snakker man om ifm ombygging til bensin? vurderer om jeg skal konvertere en glow-utgave eller kjøpe fg-84.

      Viggo

      Comment


      • #48
        Den ble flydd på wbw men står ganske stille etter første tur hvor den nok har gått for varmt selv med baffling. Fløy den i Yak uten cowling og det funka knall. Tror ikke vi får nok varm luft ut av cowling foreløpig.

        Jeg vurderer glow og tenning. Da kan man kjøre med lite olje, den kjøler bedre og yter også bedre

        Prisen får du rett av Adrian hos CH Ignition, husker ikke hva jeg ga
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #49
          Etter min erfaring fra diverse eksperimenter med dette vil det være mye og hente på ombygging til cdi tenning. Enklere start, lavere drivstofforbruk, lavere og sikrere tomgang.
          Og kjøre disse glowmotorene på bensin derimot er ikke nødvendigvis noe sjaktrekk. Selv om en senker kompresjonsforholdet og monterer bensinforgasser får en: Dåligere efekt og høyere temperatur. Samt at en risikerer at veivlagret river seg.
          Skall en kjøre på bensin er det nokk best og kjøpe en motor som er bygd for det. Disse har nålelagre istedenfor brongsjelagre som tåler mer varme og mindre smøring.

          Comment


          • #50
            Amen
            Balsa

            Comment


            • #51
              Da er det vel like greit å gå for en fg-84 først som sist, hvor handler man den til best pris?

              Viggo

              Comment


              • #52
                Originally posted by Wulf View Post
                Amen
                Blablablabla....

                Click image for larger version

Name:	popcorn-close-up.jpg
Views:	1
Size:	82.0 KB
ID:	603168
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #53
                  Originally posted by Viggkri2 View Post
                  Da er det vel like greit å gå for en fg-84 først som sist, hvor handler man den til best pris?

                  Viggo
                  Anbefales ja, USA er vel den plassen hvor det er enklest å få tak i
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #54
                    Eller man kan elektrifrisere den. El motor starter hver gang, og ikke no skruing på h og l. Lad batteri og fly ����

                    Comment


                    • #55
                      Click image for larger version

Name:	adrian.gif
Views:	1
Size:	10.8 KB
ID:	603169
                      Balsa

                      Comment


                      • #56
                        Kjøpte min FG-84 her FS ENGINE SAITO FG-84 R3 GAS - Topmodel
                        Kom på ca. 10k + norsk mva
                        Knut

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by KRE View Post
                          Kjøpte min FG-84 her FS ENGINE SAITO FG-84 R3 GAS - Topmodel
                          Kom på ca. 10k + norsk mva
                          Er det noen av dere som har testet motoren og flydd noe med den?

                          Comment

                          Working...
                          X