Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wooden Wonder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wooden Wonder

    Har lenge planlagt å bygge en Brian Taylor Mosquito. Liker best varianten med glassnese, så min blir en Mosquito B Mk IV fra 109 Sqn, RAF. Mossien er litt tricky på en motor og listen er lang over modeller som har krasjet ved bortfall av en motor. Skyldes i stor grad en liten halefinne, kombinert med motorplassering litt unna kroppen og langt fremme. Så derfor blir det elektro i denne. (Mobbing for dette preller av som vann på gåsa! ) Så dermed blir det litt modding fra originaltegningen. Vingen bygges sammen med kroppen, bortsett fra flatene utenfor nacellene. Satser på et relativt raskt bygg, til en forandring!
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1382211307.450433.jpg
Views:	1
Size:	62.1 KB
ID:	635451
    Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1382211318.909520.jpg
Views:	1
Size:	68.7 KB
ID:	635452
    Last edited by Viking20; 19-10-13, 21:53.
    Øyvind Fjeld

    "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

  • #2
    Bra satsing. Vi ser jo selvsagt fram til denne på WBW 1?
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #3
      Satser på WBW neste år, ja!
      Øyvind Fjeld

      "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

      Comment


      • #4
        Mosquitoen krabber oppover på min liste også. Det er så tøft at fullsizen er et modellfly også i kjempeskala. Du sier nei takk til
        lukten av eksos, bensin, vibrasjoner, løse skruer, øket sjans for deadstick, dårlig med power, og mere vedlikehold, ja ja litt mobbing må du jo regne med.

        Bilde under er ment for å bremse på mobbingen. ( Brukt tildligere med godt resultat ) Vurderer å lage flere også for bruk i passende anledninger
        Click image for larger version

Name:	me109.jpg
Views:	1
Size:	80.8 KB
ID:	604692

        Comment


        • #5
          Kanskje det blir med lydanlegg. Har et Benedini liggende, men må se an vekten littegrann. Skulle bygd en større, men det kan man vel gjøre senere...
          Øyvind Fjeld

          "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

          Comment


          • #6
            Tøft fly men........Ser jo ganske safe ut med batterimotor da
            Balsa

            Comment


            • #7
              Har et Benedini system jeg også med 2 forsterkere og 2 høyttalere Det med lyd er jeg sannelig ikke så sikker på lenger heller. Nå har jeg skiftet motoren i Spitten til Hacker og nøyaktig samme oppsett med propell etc. i min Yak, gir fra seg 92 DB/ 3 meters avstand. På full gass så snerrer propellen virkelig høyt. ( 24/12 )

              Uten batteri så er jo ikke vekta avskrekkende på lydopplegg og det går jo å ta ut spenningen fra drivbatteriet. Med store bass høyttalere så snakker vi jo om noe annet. Tror det lønner seg å samkjøre lyden med propellen på et vis. Det er jo skalalyd vi er ute etter og jeg er ikke så sikker på at man skal telle skalalyden i antall decibel. Digre skalapropellere er også innenfor rekkevidde med el-power-.
              Click image for larger version

Name:	elweb16.jpg
Views:	1
Size:	87.6 KB
ID:	604702
              Last edited by toelarse; 21-10-13, 14:20.

              Comment


              • #8
                Har Visaton høyttalere jeg også. Får koble opp og teste snart, så får vi se. John Ranson i UK bygde en DeHavilland Hornet med stor suksess, men den var litt større.
                Øyvind Fjeld

                "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

                Comment


                • #9
                  Må jeg bare få lov til å komplimentere ditt valg av modell Øyvind Mossien er jo den ultimate warbird drevet med stempelmotor, fløy fra alle samtidige fly når den var introdusert, dro med seg nesten like mye bomber som en B-17, stealthy, kunne brukes til det meste... listen er lang og distingvert

                  Lykke til med prosjektet, ser frem til å fly sammen på WBW

                  Comment


                  • #10
                    Tor Idar har ferdig en bok om nordmennene som fløy Mosquito. Boka trykkes bare i 50 eksemplarer og den kommer ut om få dager. Den er skrevet mere i romans form, men med historiske fakta til grunn. Tror han tenkt å ta bare 250.- for boka.

                    MYGGSTIKKERNE

                    Kan forhåndsbestilles fra: SpitfirePilots.com is for sale | HugeDomains

                    Click image for larger version

Name:	mosquito.jpg
Views:	1
Size:	14.4 KB
ID:	604704
                    Last edited by toelarse; 21-10-13, 18:44.

                    Comment


                    • #11
                      Bestillt!!!
                      Tror jeg blir fint tidsfordriv i romjula
                      Geir Dyrdal
                      Scale Warbirds of Norway

                      Comment

                      Working...
                      X