Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polikarpovi16rata fra modellbaumuder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det vingerøret du mener når du skriver bolten?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Når du nå kutter i dette røret, sørg for jevne overganger og ingen skarpe kanter. minske muligheten for uønskede sprekker
      Vil jo tro at å lime inn Glasfiber eller karbon duk på vingen vil ta opp mye krefter feks.

      Det var jo vanlig før å legge glasfiberduk rundt skjøten mitt på vingen og eventuelt en remse utover vingen for å forsterke skjøten. Du må i tilfelle sparkle det jevnt etterpå
      Last edited by Sundtair; 24-03-15, 09:17.
      Mvh Andreas
      Stevensaero, glede i noen balsaflak.
      PCM.at mye glede i litt carbon
      Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

      Comment


      • Ja vil prøve å lage litt avrundede hjørner og i kuttene slik att det ikke så lett kan sprekke. Vurdere også å bruke litt mindre hjul en det skal være for å slippe å kutte så mye. skal egentlig være 6" hjul, ved å gå ned til 5" vil det gjøre ting litt enklere.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • kom pakke i posten i dag med en saitofg84 fra rcjapan. men den får ligge på postkontoret til mandag for den norske stat skulle ha så mye for att jeg skulle få den ut att jeg må vente på lønninga Ble en veldig kostbar motor så da håper jeg den står til forventningene. betalte 11300kr når jeg kjøpte den også ble det 2500kr i moms/fortolling.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • Det er samme med HIFI.. Skal du ha god lyd, så koster det litt ekstra
            Men verdt det? Definitivt!
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • Skal jeg ha god lyd bygger jeg sjøl Men å begynne å bygge motorer sjøl har jeg ikke helt trua på att jeg får til så der får de som kan det trå til

              Attached Files
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • Se der ja! Ikke noe typisk Elkjøp-produkt det der!
                Har litt mindre avansert selv
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • Hi fi en nå nødvendigvis ikke billig selv om en bygger det selv. Jeg skulle hat nye utgangsrør til min hjemmelagde forsterker 8 stk El84 hvor 4 og 4 bør være helt like. Men det er jaggu ikke helt billig.

                  Comment


                  • Er ikke så kraftig. er 2x16watt singel endet triode. men med hornhøyttalere på godt over 100db i følsomhet så holder det. var en norsk forhandler på radiorør før som het demostenes, holdt til i balestrand. han har lagt ned tror jeg. men er en som heter motron. Veldig hyggelig fyr som jeg har handlet med før. mulig han har til en bedre pris enn du har funnet før bardp. kontakt adresse her Motron Siv.ing. B Kvanlid - 90758329 - 180.no

                    Dette er til mitt neste prosjekt. Med en 300b triode som driver og 1200v på anoden så burde det gi rundt 60watt singel ended triode lyd Grunnen til att det ikke er realisert enda er den høye spenningen. krever en del sikkerhetstiltak
                    Attached Files
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • Den er knall Tyor, kan være litt utfordrende å tune da mange rufser litt på midten. Men min har kanskje tyve turer og snurrer sinnsykt fint.
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • Det er bra å høre Affa. får hentet den på mandag og har påskeferie hele neste uke. så da blir det tid til å montere den i en benk og teste den ut.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • Et tips er å la den få litt mye på topp da den ikke hoster der før den er ganske overmettet rik og magre litt på lav
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Et godt tips av Alf, Saito har litt spesielle gassere på sine bensinmotorer og de tunes best ved å la den få nok på høynåla og fintune med lavnåla.
                            - Håvard Glad Andreassen
                            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                            Comment


                            • Det er en herlig motor Tom. Veldig fin i lyden Min første tur med den var akkurat som om den gikk på to sylindre. Hosta og harka, men sveiv gjorde den. Litt finstilling på andre tur og det var en annen motor. Blir fin i Rata den lykke til !
                              Mvh
                              Totto Dahle
                              www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                              Medlem Agder Modellflyklubb

                              Comment


                              • Det høres bra ut gutter. har fortsatt en vrang fg36 friskt i minne, derfor jeg er litt skeptisk

                                Har nå begynt å skjære i vingerøret. men må få meg noen bedre skiver til dremelen, for de jag har var ikke gode på aluminium. Satser på å få gjort den skjæringen i morgen så kan montering av understellet begynne.
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X