Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polikarpovi16rata fra modellbaumuder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ja får se hva jeg finner på. dekaler/skrift er det lite av. det blir lakket på alt sammen. Hva bruker du som klarlakk og hva tynner du den med viggkri2 ?
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • Skal den være matt, er quick-lakk helt greit, "blanke" fly bruker jeg stort sett bil-lakk. Har lyst til å prøve gulv-lakk, men har ikke kommet så langt enda.

      Comment


      • ok.
        Noen som vet hvorfor lakksprøyta spytter slik. har prøvd med både tykkere og tynnere maling. forkjellig trykk osv. tatt opp og renset den flere ganger. Snart så jeg kaster både sprøyte og kompressor til skogs og går og kjøpre meg en pensel

        Attached Files
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • tror jeg har fått svar på hva det er. har ikke vannavskiller på kompressoren så det kan være kondensvann fra tanken.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • Hvilken klarlakk bruker du Viggo?
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • Originally posted by affa View Post
              Hvilken klarlakk bruker du Viggo?
              Stort sett handlet hos lokal billakkerer, mener det er Glasurit, har også prøvd Dupont og Mipa, sistnevnte var vanskelig.
              Sprøyter med en liten Iwata touch-up sprøyte.

              Comment


              • Hei

                Det er noen grunnleggende ting ang lakkering som bør være på plass og det er ren og tørr luft,sprøyte som blir skikkelig rengjort,varme,lakksil og produkter som er laget for å påføres med lakksprøyte!(billakk)

                Det er jo selfølgelig mange andre produkter og metoder som kan fungere men da er risikoen også større for at ting går galt sånn som her!

                Det enkleste og det beste er nok å ta kontakt med den lokale billakkerer/billakk butikk og kjøpe egnede produkter og få råd om bruken der.Når vi ser på hvilken tid og penger vi bruker på flya så blir skvettene med lakk ikke akkurat det som velter lasset!

                Det som er viktig og nok de fleste glemmer er å vaske delene før pussing og før lakk for å fjerne div urenheter som kan gjøre det surt senere i prosessen! Ellers når det gjelder warbirds så har PPG en matt to komponent klarlakkserie som er helt suveren.

                Det er bare å spør om det er noe jeg kan hjelpe med,det har blitt noen år med erfaringer både med garasje lakkering og på heltid


                Mvh Geir
                93202599
                Last edited by Salte; 22-04-15, 13:45.

                Comment


                • Takk for tips Geir. Er første gangen jeg prøver meg på bruke sprøyte så blir litt prøv og feil. Skal få tak i en vannavskiller som monteres på luftinntaket på sprøyta. Så får jeg se om det gir bedre resultat.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • Originally posted by tyor View Post
                    Takk for tips Geir. Er første gangen jeg prøver meg på bruke sprøyte så blir litt prøv og feil. Skal få tak i en vannavskiller som monteres på luftinntaket på sprøyta. Så får jeg se om det gir bedre resultat.
                    Bare hyggelig forsøk å få tak i lakksiler! ser for meg at det kan være litt klumper og grums i den husmalinga!

                    Geir

                    Comment


                    • Skal sjekke opp det også
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • Jamie bruker lady supreme mener jeg, men han er jo litt farget av jobben
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • Kan godt bruke bil lakk men pes med rengjøring osv når man ikke har noe sted å stå. Det er min bakgrunn for vannbasert enkel maling. Dessuten liker jeg finishen på den. Dette skal være loslitte warbirds og ikke blanke klistremerker...


                          Her er grunnlaget lagt på Un-b...



                          Click image for larger version

Name:	ForumRunner_20150422_205958.jpg
Views:	1
Size:	54.8 KB
ID:	611781
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • Det viktigste er jo at en finner produkt og metoder som funker bra og en er fornøgd med,som sakt det finnes mange måter å gjøre det på!

                            I en proff klarlakkserie finnes som regel en matt,halvblank og blank klarlakk som kan blandes til ønsket glans og da vil du dekke hele spekteret fra loslitt til glansbilde.Og da har du et varig og slitesterkt produkt!Den som er helt matt er perfekt for å vedre på.

                            Min carf Corsair har sikkert blitt lakkert med noe husmaling og en tre stjerners klarlakk og vist jeg setter på en remse med maskeringstape og drar av følger hele klarlakken med! også om jeg klemmer hardt med naglen løsner klarlakken! så mitt poeng er at dert bør brukes produkter og metoder som hører sammen for et varig og bra resultat.Når det gjelder Corsairen kommer jeg til å bruke tape for å strippe klarlakk for så og vaske bort all farge for å lakke på ny.

                            Geir

                            Comment


                            • Fikk teste saito motoren i lufta i dag. i den tunge stardusteren. den gikk som ei kule og for en lyd

                              Motoren gikk upåklagelig, litt urein i midtregisteret. men ikke så det var noe problem. den er fortsatt veldig rikt justert. Så det bedrer seg nok med litt justering. Skal se om jeg får en filmsnutt hvis det blir mer flyging i helga.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • en liten videosnutt av stardusteren med saito fg84. flyet veier 12.9kg
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X