Unconfigured Ad

Collapse

bag til seilfly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ja9
    • Dec 2002
    • 572

Pakken min er på vei i posten, og ut fra mailen fra SoaringUSA kom frakten på 37 dollar.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

Comment

• Sting
      • Nov 2004
      • 49

Et alternativ??

Hilsen Erik
      Soar the sky

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Har en lignende pose som dem Sting linker til. Fra T2M racing. På bildet er det en Schampus i den, 2,8 meter uten tip-extensionene. Behagelig å bære, lett å stue vekk. Reimer for å bære i lanken eller ha på ryggen.
        De blanke beskyttelsesposene har jeg sydd av et stoff som er dønn likt det vingene til min C-ARF Extra ble levert med. På bildet er det en Ocelot som har fått pose, også til halen. Kosta en hundrings å sy.
        Attached Files
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• sjaa
          • Feb 2006
          • 601

Et annet alternativ som også fungerer greit er å tape sammen liggeunderlag slik at dette danner en pose til vinger, stabber og kropp. Regn to liggeunderlag til et tometers fly, ca 100 kroner flyet med denne løsningen.

Bruker dene løsningen sammen med en gammel snowboardbag, får enkelt med meg Miraj (2,5m), Mininch og Fredy (begge 1.5m hel vinge) på denne måten.
          Kroppene tapes oppå bagen, og combatvingen tapes på undersiden.
          Mvh
          JoE
          Agder Modellflyklubb

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

ser at det er mange og gode alternativer som er ute her, men jeg eg stor fan av enkle løsninger med minimal egeninsats. Derfor ble handel fra USA løsningen som passet best for meg.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

• Ja9
              • Dec 2002
              • 572

Fikk baggene mine i posten idag,
              Kvaliteten på spesielt "plane quiver" virker veldig solid og slitesterk.
              Fikk uten problemer plass til mine 2 3m seilfly. Kroppen på det ene plasseres i lommen på utsiden.
              Eneste minus jeg kan se må være vist en har 2 modeller med V-hale som ikke er delbar. Det kan da være problematisk å få begge kroppene oppi baggen
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

Comment

• Vingen300
                • Oct 2003
                • 81

Ser jo ut til at de får greit plass til flere kropper med v-hale på bildene:
                Soaringusa.com is your best place to shop internationally for radio control airplanes, r/c sailplanes, rc gliders, F5J, F3K, F5F, F3J, and F5K competition aircraft and the accessories to fly them.

Har du noen mål på baggen, max mål på hva senter seksjonen kan være? Kjøpter du både "plane quiver" og "plane quiver II"? I såfall så hadde det vært kjempe med mål på begge to.

Jostein

Comment

• Wiker
                  • May 2003
                  • 195

Har ikke fått min ennå. Mer detaljer om Plan Quiver, bla. utvendig og innvendig mål på Plan Quiver II, finnes på

Comment

• morsan
                    • Apr 2003
                    • 373

Jeg har funnet en enkel løsning for mine 3 seilfly:

Ingen lommer eller fancy løsninger, men mer enn god nok kvalitet for godt under 100-lappen.

Comment

• Vingen300
                      • Oct 2003
                      • 81

Originally posted by Wiker
                      Har ikke fått min ennå. Mer detaljer om Plan Quiver, bla. utvendig og innvendig mål på Plan Quiver II, finnes på
                      http://www.planequiver.com/
                      Litt flaut at jeg ikke har leita etter denne "web siten" selv, men uansett takker!

Jostein

Comment

• Wiker
                        • May 2003
                        • 195

Da var "Plane Quiver II" i hus. Som Ja9 sier, meget solid med kraftig glidelås. Kanskje litt for solid egentlig da bagen i seg selv blir ganske tung.

Kommer ikke så godt fram på siden hos SoaringUSA, men det er sydd fast to ringer utpå bagen som man kan feste skulderreim i - meget bra. Skulderreim følger dog ikke med. Bagen har to hovedrom med glidelås, og hvert hovedrom er igjen del i to med en lett skillevegg. I det ene hovedrommet er det ei lomme for hale ror.

På toppen av bagen er det altså en strømpe for flykropp, samt to reimer som lett lar seg stramme/åpne. Strømpen er ikke så vid, men det går nok å få inn to slanke F3x-kropper. Om ikke annet så kan den ene kroppen ligge utenfor strømpen, men likevel festet med reimene.

Håndtakene på bagen er tredd gjennom en gummi-slane, så da blir den mer komfortabel for henden hvis man bærer langt. Får såvidt smart, men man må ha et videre grep, og hvis man ikke har så store næver må man kanskje klipe hardere for å få ordentlig tak(?). Men, man kan jo fjerne slangene.

Synes håndtakene er litt for korte - de rekker akurat over bagen når den er tom. Spørs hvordan det blir når det ligger en eller to flykropper på toppen. mh.. Må nok bare skaffe en skulderreim også.

Comment

• Wiker
                          • May 2003
                          • 195

Da har jeg prøvd den i prassis. Puttet i to fly (F3x type), og det gikk helt fint.

Når det gjelder håndtakene så er de faktisk helt passe. Kroppene blir ikke liggende helt oppe på baggen, men henger litt ut til siden. Dvs. at håndtakene skal ikke rekke over kroppene, slik jeg først trodde.

Veldig bra. Kjennes god å bære, og sikkert ennå bedre med ei skulderreim i tillegg.

Comment

• Vingen300
                            • Oct 2003
                            • 81

Takker for tilbakemeldingene. Bestilling er sendt....

Jostein

Comment

• Wiker
                              • May 2003
                              • 195

Kom over denne tyske butikken som selger ferdige trekk til div. fly, bla. Alpina, Crossfire ++. De kan vist også spesialsy trekk etter kundens mål:

Comment

• limvingen
                                • Jan 2006
                                • 210

Originally posted by Ja9
                                Noen som vet om noen her på berget som selger bag eller annet egnet utsty til å bære/oppbevare seilfly i.
                                Har funnet diverse i utlandet, men liker best å handle i Norge
                                Snowboard-bag fra G-Sport Koster lusne kr300,- og funker kanonbra.
                                Kan bæres i hånd, eller henges på ryggen. Er ca 160cm lang.
                                Knut Eirik Lyngmo

Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

Comment

Working...