Unconfigured Ad

Collapse

Jr9x2 programering

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Jr9x2 programering

Sitter og klør litt på min Jr9x2, bruker flight modene Launch, speed, cruise og termik. Er greit å legge inn de forskjellige modene, flaps opp, høyderor ned på speed, flaps ned på termik osv..
    Det jeg ikke får til på en enkel måte er å begrense rorutslaget i f.eks. speed mode, ønsker jo ikke like stort utslag i speed som termik mode, noen som vet hvordan dette gjøres??
    Kan jo bruke dualrate, men da blir det enda en bryter eller to å forholde seg til.

Kjell Arne
  • william123
    • May 2005
    • 2330

Dette er fullt mulig å gjøre i 9XII, og jeg har fått det til før. MEN, skulle selvfølgelig prøve nå, men husker ikke hvordan man fikk dette til...Husker i hvertfall at det skal være mulig å velge flightmode på samme plassen som man velger posisjonene til dualraten (0,1,2) i DR og EXP menyen. Er littsent på kvelden nå, så skal se på nytt i morgen
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Nå bruker jeg riktignok hitec, men

På min sender kan man flytte funksjonene til de forskjellige bryterene, så da er det vel mulig å legge dualrate på samme bryter\posisjon som speed? Da slipper du å forholde deg til fler brytere. Driver og setter opp en motorseiler selv, og hadde ikke tenkt på å redusere utslagene på speed før jeg leste det her, men det er selvsagt en god idè! Kommer til å prøve mitt forslag i kveld, så kan jeg si ifra hvis det funker for meg!
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• kaklei
        • Sep 2005
        • 458

Takker for forslag, måtte krype til korset å ta en titt i boka, du har rett William, det ligger i samme menyen som setter dualrate og expo, har mulighet til 3 forskjellige oppsett.
        Tror det er en god ide å redusere utslaget i speed setting, enklere å holde stø kurs på doningen da!

Kjell Arne

Comment

• william123
          • May 2005
          • 2330

Bra at du fikk det til! Jeg har samme utslag i alle mine faser på seilfly jeg. Gjelder spesielt på F3F flyene, men har kan differensieringen variere noe fra fase til fase. Skal man fly fort og svinge hardt trenger man mye utslag og en liten dæsj med expo

Hvilken modell er det du setter opp forresten?
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

Comment

• kaklei
            • Sep 2005
            • 458

Originally posted by william123
            Hvilken modell er det du setter opp forresten?
            Det er en Pike Superior, og en Hyper-dl DLG, denne er akkurat ferdig montert, hadde tenkt å teste den litt i dag, men vinden var litt for stri for jomfrutur!
            Er vel litt usikker på om det har noen misjon å redusere ror utslaget i forskjellige mode'er, men det er jo alltid artig og nyttig å forske litt!!

Kjell Arne

Comment

• william123
              • May 2005
              • 2330

Superior er en pen modell! Kunne egentlig tenkt med en slik selv for F3J og termikksniffing Forresten, en venn av meg har en DLG, og du verden hvor mye artig man kan ha med disse flyene! Kjempeartig! Funker bra på hang også i lite vind
              William Jul Ringkjøb
              Bodø MFK

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Originally posted by kaklei
                Sitter og klør litt på min Jr9x2, bruker flight modene Launch, speed, cruise og termik. Er greit å legge inn de forskjellige modene, flaps opp, høyderor ned på speed, flaps ned på termik osv..
                Det jeg ikke får til på en enkel måte er å begrense rorutslaget i f.eks. speed mode, ønsker jo ikke like stort utslag i speed som termik mode, noen som vet hvordan dette gjøres??
                Hei Kjell
                Les gjennom denne pdf filen - han som har skrevet det fikk vel nok av den utrolig dårlige dokumentasjon til JR

Jeg brukte det når jeg satt opp mit første seilfly og det hjalp!

Lykke til

-Frank-

Comment

Working...