Announcement

Collapse
No announcement yet.

Merkelig sykdom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Merkelig sykdom

    Har de senere år fått en alvorlig nevrose etter at jeg fikk helt dilla på hang flyging. Leser jeg blader aviser hva som helst, eller ser på tv, serier, nyheter, google earth, biltur i ukjent område. Det eneste jeg gjør er å speide etter hang hang hang og atter hang. Hvor er det? Hvilken vei vender hanget? Trasket rundt over haug og hammar i helgen, på leiting etter nye muligheter, kom hjem sørpevåt og full i flått. Men glad for å ha funnet et hang med tvilsom landing, her skal det handles combat vinge. Har til og med begynt å planlegge hvordan vingen kan henge permanent oppe i taket bak i bilen, slik at det bare er å kaste seg ut bildøren når anledningen byr seg. Er dette normalt? Er det flere som har det slik. Er det noen som som har kommet lenger ut i nevrosen, og vet hvordan dette pleier å ende, tenker da på skillsmisse og tung medisinering?
    Morten Erdal

  • #2
    Lider av samme skade

    Brukte hele helga på hangleiting. Fant ett, som ble prøveflydd med combatvinge. Mulig det kan brukes til andre ting, men landingen er høyst tvilsom. Dette var et hang som blir brukt til PG, uten at jeg kan skjønne hvordan de kommer seg opp med PG derfra.

    Om det er normalt kan vel diskuteres, men jeg har enda ikke fått noen følgeskader som jeg har merket

    Vurderer å kjøpe inn en Easyglider til erstatning for combatvingen. Easyglider blir mer fly, og er antagelig bedre for å vurdere landingsforhold enn hva en combatvinge er.

    Comment


    • #3
      Bare vent, det blir verre.... Myyye verre
      Mvh
      Gudmund

      Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
      Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

      Comment


      • #4
        Jepp....Den diagnosen der er kronisk......
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Tja...jeg er vel godt på vei jeg også vil jeg tro...
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Skjønner ikke hva det snakkes om...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Originally posted by pleym View Post
              Lider av samme skade

              Brukte hele helga på hangleiting. Fant ett, som ble prøveflydd med combatvinge. Mulig det kan brukes til andre ting, men landingen er høyst tvilsom. Dette var et hang som blir brukt til PG, uten at jeg kan skjønne hvordan de kommer seg opp med PG derfra.

              Om det er normalt kan vel diskuteres, men jeg har enda ikke fått noen følgeskader som jeg har merket

              Vurderer å kjøpe inn en Easyglider til erstatning for combatvingen. Easyglider blir mer fly, og er antagelig bedre for å vurdere landingsforhold enn hva en combatvinge er.
              Var en tur med Easyglider i forrige uke på en plass der du må lande medvinds oppover hangkanten, det var noen tilskuere der som "gledet seg" til jeg skulle prøve å lande. Første runde uten flapperons, flyet kom som en kule oppover bakken. Svingte ut igjen, opp med balanserorene inn for landing fortsatt vanskelig. Neste runde folde ut propell i tillegg og trottel av slik at propellen står og snurrer. Lander pent og pyntelig i joggefart. Har flere ganger hatt glede av propellen som brems.
              Morten Erdal

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo View Post
                Skjønner ikke hva det snakkes om...
                da er vi to...
                Stefan Strand

                Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by joo View Post
                  Skjønner ikke hva det snakkes om...
                  Særlig...du vil bare ikke innrømme det...
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pleym View Post
                    Lider av samme skade


                    Om det er normalt kan vel diskuteres, men jeg har enda ikke fått noen følgeskader som jeg har merket
                    Tro meg følgeskaden kommer !!! Og det er dyrt ! Skaden koster skjorta rett og slett !

                    Tro meg.. Jeg vet
                    **********************
                    Mvh
                    Stig Olsen
                    Lillehammer MFK


                    Nan Xplorer FullCarbon X tail
                    Pike Perfect X tail
                    Pike Brio / Giant
                    Alpina 4001
                    DG 500/22 Elan under opppussing
                    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                    Futaba 12Fg Fasst

                    Comment


                    • #11
                      Propell er nok fint til å bremse med ja. Har prøvd mange ganger å forklare folk at også klapp-propeller bremser når de "vindmøller", men det er tungt materie for enkelte

                      Etter årets F3F NM så har jeg forøvrig senket kravene for landingsfelt, eller hva William?

                      Comment


                      • #12
                        Ingen følgeskader såvidt jeg veit. Legen min har sagt jeg bare skal ta to av de røde og en av de blå pillene hver morgen. Og så har jeg lapper overalt der det står: "Du trenger ikke en Lizard nå!" eller "Du MÅ ikke ha en RaceM denne måneden!" osv osv. (Fungerer ikke 100%, men jeg jobber bevisst).

                        Kanskje det hjelper om jeg handler en liiiten Blue Adventure bare...?
                        Attached Files
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by pleym View Post
                          Etter årets F3F NM så har jeg forøvrig senket kravene for landingsfelt, eller hva William?
                          Ja, stemmer det! Artig plass å fly da Du har ikke noen bilder slik at vi kan vise folk hvor lite plass man trenger til å lande? Så på bloggen til Espen, men det var ingen gode der...
                          Last edited by william123; 13-10-08, 20:11.
                          William Jul Ringkjøb
                          Bodø MFK

                          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                          Comment


                          • #14
                            Hehe Joo...bare eeeeen modell til. Fin samling btw!
                            Hangjunkie-syndromet ble påvist temmelig tidlig hos meg og allerede som 15 åring,og 17 år seinere er det fint lite som hjelper mot dette har jeg funnet ut.
                            Har mere enn en gang tatt meg selv i at jeg ser på naturfilm og lignende,og vurderer potensielle hang. Ja skal ikke være lett
                            Mvh

                            Ragnar Bye

                            DG 300/17 Multiplex
                            Caramba Krause
                            Legend Airtronics
                            Miraj Aeromod

                            Comment


                            • #15
                              Den lyse side er jo at det er en deilig lidelse

                              Jeg har bestemt meg, og denne gangen er beslutningen total og endelig:
                              "Jeg skal ikke kjempe mot overmakten, bare flyte med og nyte galskapen "

                              For mitt vedkommende gjelder det også skyer.. "Å dæven, den der ser ut til å løfte godt". Samboeren min sier bare "Termikk" og ruller med øynene hver gang jeg peker på en måke som ligger og sirkler...

                              Det er helt sant.. Jeg skal bare ha en storseiler til...... Æresord
                              Mvh
                              JoE
                              Agder Modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X