Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvor kjøpe fly ryggsekk ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvor kjøpe fly ryggsekk ?

    jeg har utvidet seilfly besettningen til 2stk f3x fly nå og behovet for seilfly sekk kjenner jeg sigende.

    har sett den til 99dollar på f3x.com ca 600kr dette er uten porto og toll.

    noen som vet om det er mulig og få tak i norge? evt kansje noen har en brukt og selge meg ? PM isåfall
    MvH Marius Leirdal

  • #2
    Solgte akkurat en jeg hadde til overs...
    Jeg bruker og er kjempefornøyd med Plane Quiver II, den koster noen kroner men det er som regel bare vekslepenger i.h.t. verdien på flyene som er inn i den.
    Hensikten med bagen er å beskytte, derfor må den være solid og godt polstret - finnes mange der ute som kun er en nylon duk med noe fluff i mellom - disse egner seg best som et bære redskap.

    Skal du virkelig beskytte flyene så må du lage/kjøpe en solid kasse. Disse er også designet for å fraktes i fly e.l.

    Finner du på å bestille fra Plane Quiver så hils Mike og si at du har fått tipset fra Frank hos Sun så får du sikker noen ekstra prosent og billigere frakt + moms

    I Norge tror jeg det må være T&K som kan ha noe slik - ring å hør med Thorbjørn
    Last edited by Quadrocopter; 28-08-09, 21:43.

    Comment


    • #3
      Diskuterte litt med Mike for å få på ryggsekk reimer istedenfor stropp på PQ 2'eren men det ville han ikke, istedenfor kom Plane Quiver Back Pack som kun er en ryggsekk til å frakte flyene fra bilen og frem til hanget, denne har minimalt med polstring og er av type golf bag - altså åpen i den ene ende.

      Comment


      • #4
        takk for tips. skal se litt på den
        var sekk fra bilen og opp til hanget jeg ville ha ja. ikke frakte kasse
        MvH Marius Leirdal

        Comment


        • #5
          Noen som har prøvd/sett denne fra Staufenbiel. Har en hyggelig pris i alle fall.

          Ferngesteuerte Flugmodelle, Autos, Trucks, Hubschrauber, Boote und Fernsteuerungen | Horizon Hobby

          Comment


          • #6
            Du kan også dra på sportbutikker å kjøpe snowboardbag. Disse er perfekte til å bære to fly i og koster ca 300 kroner.
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              Skal ta en tur og titte, den tiden nærmer seg, så da får de vel inn litt også.

              Comment


              • #8
                Originally posted by grønnskolling View Post
                Noen som har prøvd/sett denne fra Staufenbiel. Har en hyggelig pris i alle fall.

                Ferngesteuerte Flugmodelle, Autos, Trucks, Hubschrauber, Boote und Fernsteuerungen | Horizon Hobby
                vi er en gjeng på sørlandet som har kjøpt vær vår sånn ryggsekk og den funker helt topp selv har jeg 1stk 3m og 1stk 1.5m fly oppi den når jeg bruker den, så de er greit med plass i den
                mvh Stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment


                • #9
                  hei ja

                  jeg har bestilt meg sekk hos tomcopp på f3x.com
                  99dollar pluss frakt.
                  synes ikke det er så værst..
                  han kan være litt vanskelig og få tak i til tider men han svarte til slutt.
                  MvH Marius Leirdal

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har selv ryggsekken fra Tom Copp (www.f3x.com) og er fornøyd med den.
                    Men skulle jeg valgt igjen så hadde jeg nok kjøpt den fra Plane Quiver.
                    Den fra Plane Quiver har nemlig hoftebelte, noe som gjør det lettere å bære.
                    Spesielt vist en har med seg 2 fly og ballast og gjerne litt mat og drikke så blir
                    det noen kilo av det.
                    Jan Eric Klausen
                    Forus RC Klubb

                    Comment


                    • #11
                      Vurderer å handle en Plane Quiver ryggsekk, den er dyrere enn menge av konkurentene men jeg har andre bagger fra PQ og man vet at det som kommer fra dem har en meget bra finish og kvalitet.
                      Er det flere som er interessert så kan man få ned pris og frakt (som ikke er helt billig på så store ting fra USA) ved en felles bestilling.
                      Gi en tilbakemelding så skal jeg høre med Mike hva han kan greie...
                      Last edited by Quadrocopter; 18-10-09, 09:46.

                      Comment


                      • #12
                        da har jeg prøvd sekken jeg kjøpte av F3x.com
                        min mening er at det var en fantastisk flott sekk til drøye 600kr!
                        veldig fint blått stoff. solid med god borrelåser oppe og på di andre lommene.
                        mellomleggs stoff slik at ikke vinger knisser mot enaen . god plass til 2 modeller, joiner , ballast og radio oppi sekken..
                        er også en liten ekstra lomme som man kan legge matpakka oppi

                        jeg er stor fornøyd med sekken og det var helt kanon og gå opp på hanget me hendene fri!

                        anbefales
                        MvH Marius Leirdal

                        Comment


                        • #13
                          Noen som vet hva frakt kommer på for en Plane Quiver II fra USA?

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by grønnskolling View Post
                            Noen som vet hva frakt kommer på for en Plane Quiver II fra USA?
                            Du må ta kontakt med Mike Seto (mikeseto@mac.com) for å få oppdaterte priser!

                            For 1 1/2 år siden kjøpte jeg 3 stk av de store tunge Plane Quiver II 80”, frakten for alle tre med forsikring var da $130.-

                            Send meg en PM hvis du bestiller så blir jeg med på en ryggsekk og vi kan dele frakta.
                            Last edited by Quadrocopter; 28-12-09, 23:45.

                            Comment


                            • #15
                              Er det flere som trenger en ny seilfly bag eller ryggsekk?

                              Før jeg ringer å sjekker hva frakt og pris blir så kan jo de som trenger en ny bag gi meg en tilbakemelding så får vi se om det lønner seg å bestille stort eller om det blir billigere en for en.

                              -Frank-
                              Last edited by Quadrocopter; 29-12-09, 11:59.

                              Comment

                              Working...
                              X