Announcement

Collapse
No announcement yet.

Separat motor og mottagerbatteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Separat motor og mottagerbatteri

    Går og lurer på om jeg skal benytte separat mottogaer batteri på min el seiler. Tenker dat at mottagerbatteriet skal forsyne mottager, servoer (6 stk) og vario. Benytter en Hitec Optima9 mottager. Er det frem deles det gamle trikset som gjelder, kutte + ledningen fra ESC??

    Bruker et 3s 3000 mha lipo til motor og tenkte å bruke et 2100 mha (NiMh) batteri til resterende.

  • #2
    Stemmer det - men du kan også legge inn 4x 800mA (eller mer mA hvis du har plass) Eneloop eller tilsvarende batteri pakke i parallell med 5V'en ut fra ESC'en
    Dette batteriet vil ta over hvis BEC'en skulle svikte - bare pass på at dette batteriet må lades med jevne mellomrom (5V fra BEC'en lader ikke batteriet)

    Bruker denne løsningen i den motoriserte 3,5 meter F3J modellen min
    Last edited by Quadrocopter; 30-12-10, 21:33.

    Comment


    • #3
      Her kan du se hvordan jeg har "pakket" det

      Click image for larger version

Name:	IMGP1885.jpg
Views:	4
Size:	95.7 KB
ID:	574515
      Last edited by Quadrocopter; 08-03-12, 20:51.

      Comment


      • #4
        Hvil det si at du ikke kobler ut ESc, men lar begge ligge med spenning inn på mottageren??

        Comment


        • #5
          Originally posted by grønnskolling View Post
          Hvil det si at du ikke kobler ut ESc, men lar begge ligge med spenning inn på mottageren??
          Ja - det var jojoen som ga meg dette tipset

          Comment


          • #6
            Er dette noe alle regulatorer takler? Eller er det kun Kontronik sine...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              Har ikke hørt om noen som ikke skulle greie det - bruker denne løsningen på en 3-4 modeller med alt fra HK til Kontronik ESC'er og det viker uten problemer

              Comment

              Working...
              X