Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyfrakt koffert til seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flyfrakt koffert til seilfly

    Noen som har, eller vet om noe som tåler handligen til stuerne uten at noe knekker, eller at det koster en formue?
    Pelicase har jo noen rifle kofferter, men...
    Tips og erfaringer med dette mottas med takk


    Regards Chris
    Sent from my iPad using Tapatalk

  • #2
    Jeg har sett de bli laget av 4 mm kanalplast. Bunnsolid. Tror Seiler`n her på forumet har en sånn en.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Disse blir brukt av oss tøffinger som flyr F3F når vi er ute å reiser. Har brukt min endel og de er utrolig bra. Forutsetter at du pakker flyet godt inni "tuben" Sist brukt forrige helg under NM F3F

      Sportube® - Snowboards

      Kjøpes fra Snowboard flight case » Airshells Shop

      Hvis du kjøper en slik tube så anbefaler jeg at du kjøper med håndtak for enklere trilling på flyplassen og en TSA lock
      William Jul Ringkjøb
      Bodø MFK

      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

      Comment


      • #4
        Aha, hvis dere tøffinger har sånne, så mååå jo jeg også ha en slik
        Men hva pakker dere vingene og kroppen inni? Kjøper skumgummi og formskjærer det, eller hvordan gjør dere det?
        Prisen var jo også fin, eller er frakten like dyr?


        Regards Chris
        Sent from my iPad using Tapatalk

        Comment


        • #5
          Tja, vi pakker litt forskjellig. Jeg har vingene og haleflatene i vingeposene. Kroppene surres i bobleplast. Dette legges så inni en snowboardbag fra intersport. Deretter surrer jeg litt bobleplast rundt snowboardbagen og masse ekstra rundt tuppene.

          Det er fint plass til to F3F fly. Skal visst være mulig å få med tre hvis du er god å pakke

          Min ble veldig dyr, ca 1800 da den ble liggende noen dager på et lager for toll og tull så jeg fikk gebyr for lagerleie+++. En som bestilte nå nylig sa den kom på litt over tusenlappen
          Last edited by william123; 07-09-11, 12:41.
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Så bra, og casen er kanskje også så hard i seg selv at man kan stå på den?
            Isåfall, er det jo bare bevegelsene inne i kofferten som kan ødelegge noe, og hvis man forer opp til alt ligger støtt uten bevegelser skal det jo være umulig å ødelegge noe, sant?


            Regards Chris
            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Ta en tur opp til Thorbjørn (T&K) og se på den blå kassa som han har.
              Denne er kjøpt og sikkert ikke billig men den er en ypperlig mal på hvordan man kan lage en kasse v.h.a. x-finerplater.
              Her har du egne polstrede rom for vinger og separate områder hvor du kan spenne fast flykropper og annet utstyr.

              Går du til MAXBO eller thauglands så får du platene ferdig tilkappet på mål for noen få hundrelapper.
              Så er det bare til med lim, skruer og kantbånd (brukes på gipsvegg hjørner) + en liten maling runde og du har verdens beste boks.

              Fordelen er at du kan lage den så stor du vil og innrede etter egne ønsker slik at du f.eks kan få plass til noen F3K vinger sammen med et sett med vanlige vinger.
              Last edited by Quadrocopter; 07-09-11, 19:29.

              Comment


              • #8
                Originally posted by daytonabeach View Post
                Så bra, og casen er kanskje også så hard i seg selv at man kan stå på den?
                Isåfall, er det jo bare bevegelsene inne i kofferten som kan ødelegge noe, og hvis man forer opp til alt ligger støtt uten bevegelser skal det jo være umulig å ødelegge noe, sant?
                Stemmer det. Det er det som er så bra

                Og den ser mye bedre ut et en hjemmesnekra kasse som de, av og til sure personene som ikke fikk morgenkaffen sin, er svært skeptisk til. De blir ikke like gira på å sjekke overlast og slikt. Ser svært profesjonelt ut når vi "liner paking" på flyplasser og det ligger opptil sju "tubes" på rekker og rad
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Hehe, ja, har sett Thorbjørn sin, MEN med den på vekta så kan det bli riiimelig mye kroner i overvekt, for et fly eller to, og den ski boksen er nok lettere og lure unna radarn som "golfbag" eller "ski"
                  Jobbet i reiselivsbransjen selv, så jeg vet at kasser plutselig blir spesial spesial og fort veeeldig dyrt
                  Tror nok en slik koffert er den greieste løsningen


                  Regards Chris
                  Sent from my iPad using Tapatalk

                  Comment


                  • #11
                    Tror at med div byggemateriale og medgått tid til å skaffe alt sammen i tillegg til å snekre det sammen, er det iaf ikke noe billigere enn en sporttube, dessuten ligner den mer på noe som allerede er "rabattert" i prislisten til flyselskapene, uten å måtte betale kilopris for noe som egentlig veier mye mindre... Iaf i flyfrakt sammenheng.


                    Regards Chris
                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    Comment


                    • #12
                      Bygget en boks i X-finer for å frakte 2-3 DLG vinger + kropper, den kosten meg maks et par hundrelapper - da kan du bruke tusenlappen du tjener til å betale "overvekta" eller kjøpe en ny modell - hvis det er noen som overhode gidder å bry seg...
                      Last edited by Quadrocopter; 08-09-11, 23:49.

                      Comment


                      • #13
                        Hehe, hvor mye skal du ha for å bygge en til meg?


                        Regards Chris
                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Comment

                        Working...
                        X