Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strikk og line med lite fly.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strikk og line med lite fly.

    Mens jeg vente på pent vær og termikk. Har jeg tørket støvet av min lille Chopstick. Det er et hyggelig lite seilfly, med stort vingeareal. Så den flyr godt. Typisk floater.
    Problemet med den når jeg skyter den opp med line og strikk. Er at den får så høy utgangshastighet, at den flyr fra linen, altså slipper kroken for tidlig. Kroken er montert litt foran CG. Er det noen som har tips hvordan jeg kan utnytte linens lengde fullt ut? Kun side og høyderor kontroll.

    Click image for larger version

Name:	cpstk.jpg
Views:	1
Size:	246.3 KB
ID:	631271
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Hva om du kjører på med mer høyderor da ? Men ikke overdriv,da vrenger du av vingene dine
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #3
      Kanskje prøve å legge inn litt høyderor i starten. Takk for tipset!
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Jeg ville gjort det litt anderledes: På slike små seilfly ville jeg montert kroken helt frem på kroppen slik at starten blir horisontal. Når kroken løser ut så trekker du opp og bruker farten til å oppnå høyde.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tom Erik View Post
          Jeg ville gjort det litt anderledes: På slike små seilfly ville jeg montert kroken helt frem på kroppen slik at starten blir horisontal. Når kroken løser ut så trekker du opp og bruker farten til å oppnå høyde.
          Tja... Eit lite fly med så stort vingeareal har lite energi lagret til å bruke til klatring etter att linen er fri. Så det er ikke mange høydemeter du får før energien er brukt opp på en slik modell tror eg.
          Alt som kan fjernstyres.
          ---------------------------------------------
          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
          Steinar Kvarme.

          Comment


          • #6
            Jeg har tenkt på det. Men jeg tror det krever en litt annen type modell. Enn en slik langsom floater, med brede vinger. Den skyter ut med stor fart, som fort taper seg. så flyter den rundt i jogge-fart.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment

            Working...
            X