Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil kjøpe et F3F. trenger hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Legg inn et innlegg på hang.no

    Er nok flere som har handlet nye fly de siste åra som har et par gammle liggende
    FAST AND LOW!!!!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Aifart View Post
      Bor som sakt i Lofoten og har ikke peiling på Seil fly. Dette er jo en skam
      +1

      For en ny 3M F3F-modell starter vel prislappen på rund 8000,- (+ frakt og mva.). I tillegg 3500-6000,- for servoer, mottaker, batteri etc. Pluss arbeid med å sette det sammen.
      Var det meg så ville jeg gått for Stingen som ligger på rcmakred nå. Da er det bare å programmere radio og ut å fly, og da greier du vel å bli klar til Lofotuka Den er jo oppgitt å være som ny. Sting er en klassisk F3F modell som fortsatt er å se på Lofotuka.

      Det er forresten Raceweekend på Haugheia 7.-10. Juni. Du kan jo ta deg en tur opp, og høre om noen av gutta har noe til salgs.

      For øvrig kommer jeg selv til å ha med meg en småruffsette RaceM til Lofotuka. Har gjort klar en ny en nå, så jeg kunne ha solgt den gamle. Men.. mh.. har egentlig tenkt å beholden den - greit å ha et fly man ikke er så redd for

      Comment


      • #18
        Valenta ESO får eg for 7200. Valenta
        2 stk Hobbyartikler - RCpro
        og 2 stk Hobbyartikler - RCpro
        til balanse ror og flaps. Så e eg oppe i 8800kr

        Så må eg bare finne no batteri og trøske nedi, motaker det har eg.
        Servoer til ruder og elevator skal eg nok finne no eg har liggende. Disse trenger vel ikke og være slim servoer??

        Så blir det jo ikke så ille.

        Er ikke dette et fly me no av di samme prestasjonene som STIG??
        Bedre eller Dårligere??
        http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

        Exrem Flight MXS 48"
        Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
        CMpro Giles 202 30 sice
        Multiplex Easy glider
        T-REX 450 Sport
        Speed båt 25 OS
        En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

        Lofoten RC Klubb.

        Comment


        • #19
          Blir nok og ta med meg bikja og ta meg en tur på Heia og se på race weekend.
          er det mange som skal dit?
          http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

          Exrem Flight MXS 48"
          Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
          CMpro Giles 202 30 sice
          Multiplex Easy glider
          T-REX 450 Sport
          Speed båt 25 OS
          En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

          Lofoten RC Klubb.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Aifart View Post
            Så må eg bare finne no batteri og trøske nedi, motaker det har eg.
            Servoer til ruder og elevator skal eg nok finne no eg har liggende. Disse trenger vel ikke og være slim servoer??
            Så lenge det er plass så spiller størrelsen ingen rolle. Men viktig at servo på høyderoret er presis, sentrerer bra og har lite slark i giret.

            Originally posted by Aifart View Post
            Er ikke dette et fly me no av di samme prestasjonene som STIG??
            Bedre eller Dårligere??
            Har ikke erfaring med hverken Sting eller Valenta’n, så … ???
            Den du kan få til 7200,- er vel glassfiber versjon? Carbon versjon hadde jo været å foretrekke – stivere og tyngre. Men det spørs jo hvor seriøs du vil være - i første omgang. Når du har blitt er hekta så...

            Comment


            • #21
              Originally posted by Aifart View Post
              Blir nok og ta med meg bikja og ta meg en tur på Heia og se på race weekend.
              er det mange som skal dit?
              Skulle gjerne vært der selv, men feriedagene strekker ikke til. Kanskje til neste år. Er vel flere fra Brønnøysund, Mo i Rana, Bodø som bruker å være der.

              Comment


              • #22
                Originally posted by Wiker View Post
                Skulle gjerne vært der selv, men feriedagene strekker ikke til. Kanskje til neste år. Er vel flere fra Brønnøysund, Mo i Rana, Bodø som bruker å være der.

                Mange fra Bodø vet eg.

                Di hadde carbon D-boks på lager.. Hva dette betyr vet eg ikke. men er glasfiber flye det er snakk om ja.
                tenker dette er greit og reparere på også hvis det skulle skje noe, i forhold til karbon.
                http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

                Exrem Flight MXS 48"
                Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
                CMpro Giles 202 30 sice
                Multiplex Easy glider
                T-REX 450 Sport
                Speed båt 25 OS
                En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

                Lofoten RC Klubb.

                Comment


                • #23
                  Har du bestemt deg for å kjøpe fabrikknytt fly? Vet det er noen gode fly i Bodø som ikke blir brukt noe særlig mye fortiden Du kan jo ta kontakt på PM så kan jeg muligens gi deg noen navn og nummer hvis du er interessert

                  Vi blir ca 10 stk på RW. Gleder meg syyykt..!
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by william123 View Post
                    Har du bestemt deg for å kjøpe fabrikknytt fly? Vet det er noen gode fly i Bodø som ikke blir brukt noe særlig mye fortiden Du kan jo ta kontakt på PM så kan jeg muligens gi deg noen navn og nummer hvis du er interessert

                    Vi blir ca 10 stk på RW. Gleder meg syyykt..!

                    selfølgelig finner man et bra for en billig penge.. Så er det jo fristende.
                    Men er no litt det og ordne det selv også.
                    http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

                    Exrem Flight MXS 48"
                    Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
                    CMpro Giles 202 30 sice
                    Multiplex Easy glider
                    T-REX 450 Sport
                    Speed båt 25 OS
                    En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

                    Lofoten RC Klubb.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Aifart View Post
                      Men er no litt det og ordne det selv også.
                      Det er noe med det ja. Og selve bygginga er jo en del av hobbyen.

                      Karbon gjør jo vingen stivere og mindre vridning av vingen under belastningen i F3F-flyging. Men glassfiber holder sikker i bra det.
                      Jeg tenkte like så my på vekta, at glassfiber versjonen er oppgitt til 2250g, som blir litt vel lett etter min mening, men du kan jo laste på med bly. Det er jo litt smak og behag, kanskje litt lettere å fly et lett fly til du blir vant.


                      Forresten en annen servo du også kan vurdere, men de har bare en på lager
                      Hobbyartikler - RCpro
                      Denne har vært en slags klassisk standard i F3x fly, men det siste året er del vel mange som er begynt å bruke MKS servoer. Presis og sterk, holdbar som bare det, sterke gir med lite slark. Og så trekker den bare halvparten så mye strøm som f.eks. de Hitec servoene, så man kan trygt fly flere timer på 4.8V Eneloop AA pakke.
                      Just a though

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Wiker View Post
                        Det er noe med det ja. Og selve bygginga er jo en del av hobbyen.

                        Karbon gjør jo vingen stivere og mindre vridning av vingen under belastningen i F3F-flyging. Men glassfiber holder sikker i bra det.
                        Jeg tenkte like så my på vekta, at glassfiber versjonen er oppgitt til 2250g, som blir litt vel lett etter min mening, men du kan jo laste på med bly. Det er jo litt smak og behag, kanskje litt lettere å fly et lett fly til du blir vant.


                        Forresten en annen servo du også kan vurdere, men de har bare en på lager
                        Hobbyartikler - RCpro
                        Denne har vært en slags klassisk standard i F3x fly, men det siste året er del vel mange som er begynt å bruke MKS servoer. Presis og sterk, holdbar som bare det, sterke gir med lite slark. Og så trekker den bare halvparten så mye strøm som f.eks. de Hitec servoene, så man kan trygt fly flere timer på 4.8V Eneloop AA pakke.
                        Just a though
                        Det er jo no og tenke på også ja.. Har jo aldri vert no hitec mann da.
                        http://www.youtube.com/user/LofotenRC?feature=mhum

                        Exrem Flight MXS 48"
                        Extrem flight extra 300 EXP 48"(R.I.P) x2
                        CMpro Giles 202 30 sice
                        Multiplex Easy glider
                        T-REX 450 Sport
                        Speed båt 25 OS
                        En krasja STOR hjemme laget Delta vinge. R.I.P Harstad Høsttreff 2010

                        Lofoten RC Klubb.

                        Comment

                        Working...
                        X