Unconfigured Ad

Collapse

Gjøre noe gøy i vinden?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Gjøre noe gøy i vinden?

Det har blåst mye i det siste, og jeg kan bare glemme å fly mine mindre fly. Jeg har en Windrider Fox, som jeg kjøpte , før jeg skjønte at det er dårlig med hang i nærheten.
    Hvordan hadde det vært å skutt Foxen opp mot vinden med strikk? Den er jo laget for vind, men ville den fått noe løft? Eller ville den bare blåst avgårde, med sørgelig resultat? Synd med så fin sol, men så mye vind. Og ingen hang, som jeg kan nå.
    Kan jo legge til at alle de bakketoppene og små hangene vi hadde i området. Enten er blitt Golfbaner, grodd igjen, eller dyrket mark. Fossumhanget eksisterer ikke lenger, dessverre.

Click image for larger version

Name:	Fox31.jpg
Views:	2
Size:	54.5 KB
ID:	631559
    Last edited by ArneH; 02-06-12, 07:39.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • doogledee
    • Jul 2006
    • 452

Det bør gå fint å fly foxen på strikk. Erfaringen vi gjorde oss med disse var at man bygger den med tyngdepunktet som vist i manualen, og så legger på 30g med bly helt forrest i cockpitten under canopy, da fikk vi de til å fly bra. det oppgitte tyngdepunktet var for langt bak.
    Om du får noe termikk med modellen er en annen sak da

Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

Comment

• ArneH
      • Dec 2009
      • 1562

Jeg prøvde meg den dagen, men det blåste kuling. Så det var som å fly inn i en vegg, bråstans! Legger inn ballast, og prøver i litt mindre vind. Blir nok mer glideflukt enn termikk ja.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

Working...