Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wizard Compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wizard Compact

    Da jeg venter på deler fra Øgrey hobby, til Algebraen, har jeg begynt se på Wizarden.

    Er det noen som har en slik? skulle gjerne sett hvordan vingene henger sammen. Jeg klarer ikke skille midt delen og den ene vingen. Den andre vingen ser ut som er saget av. Det ville vært rart om begge vingene er støpt sammen fra fabrikk. Mulig det kan være gjordt av en tidligere eier.

    Her ser man hvordan de to henger sammen, sprekken ser ut til og være skjært opp.
    Midtseksjonen sett ovenfra.
    Click image for larger version

Name:	2012-08-07-331.jpg
Views:	1
Size:	36.2 KB
ID:	632356

    Her er tverr snittet av vingene.

    Click image for larger version

Name:	2012-08-07-332.jpg
Views:	1
Size:	39.6 KB
ID:	632357Click image for larger version

Name:	2012-08-07-333.jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	632358
    En løsning er og sage av den andre vingen også. Montere 2 stk 20cm lange carbon rør, en på vær side av carbon blokken som er der nå, og bøye 2 fjærstål stenger som støpes fast i midtseksjonen. Det bør kunne tåle det meste. Noen som har en annen ide?

    Click image for larger version

Name:	2012-08-07-334.jpg
Views:	1
Size:	55.9 KB
ID:	632359
    En ny vingetupp må lages.

    Click image for larger version

Name:	2012-08-07-335.jpg
Views:	1
Size:	48.7 KB
ID:	632360Click image for larger version

Name:	2012-08-07-336.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	632361
    Både v-hale og kropp må pusses

    Hele skall lakkes i rød, hvit og blå, som den er original. Kanskje litt mer blå og hvit, som den Norges patriot jeg er
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Hei
    Jeg har en slik en (første versjon med smal kropp), og saken er at den har vingen i en bit, altså ikke delbart. Så om det er laget slik er det gjort av en tidligere eier.
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Originally posted by ofremmi View Post
      Hei
      Jeg har en slik en (første versjon med smal kropp), og saken er at den har vingen i en bit, altså ikke delbart. Så om det er laget slik er det gjort av en tidligere eier.
      Hei, takk, det forklarer en del. Har du mulighet til og måle høyden på vingetuppene når vingen ligger vannrett på et flatt underlag?

      Da har jeg egentlig 2 muligheter.

      1. Sette vingen tilbake til original stand. Får den med i bilen, men den kommer helt sikkert til og stikke frem i midten av forsetene Da blir den relativt sterk i skjøten
      2. Fortsette der forige eier slapp. Lage den delbar. Da blir den enklere og få med seg, men noe svakere i skjøten.

      Jeg vet ikke så mye om denne heller, så her hadde det vært fint med noen innspill
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        Jeg tok et par bilder (som er vedlagt), de viser hvodan vingen ser ut og hvor mye V-form det er på vingen.Du har nok fått en utfordrende oppgave å få denne sammen med tilstrekkelig stivhet. Originalt er vingen skikkelig stiv og det er nok hovedgrunnen til at den er laget uten skjøter.Click image for larger version

Name:	V-form, small.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	591107Click image for larger version

Name:	Wing, small.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	591108
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          Du kan prøve å legge inn denne saken i forumet på Hang.no

          Det er noen guruer på slike reparasjoner som følger med der...

          Comment


          • #6
            Stivhet er nok det som bekjymrer meg mest. Modellen virker som har et stort hastighets område. Derfor blir det nok en hel vinge igjen. ror det er enklere og få til også.

            Tar en tur på hang.no ser hva de sier der.
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #7
              Jeg tenkte forsterke skjøten med disse.

              Click image for larger version

Name:	2012-08-08-340.jpg
Views:	1
Size:	34.3 KB
ID:	591115

              Den lange er rund 240mm lang og 8mm tykk massiv carbon. De korte er 150mm lange og 10mm høye og brede, med et hull på 8mm inv.
              Tenkte grave ut litt isopor rundt disse og fylle med glassfiber og epoxy. Den lengste legger jeg inntil carbon staven som ligger der. limer også sammen senter og vingene med epoxy. Noen som har noen tanker rundt dette?
              __________________________________________________ _______________________________________
              Frode Andersen
              www.haldenmodellflyklubb.no
              www.rcwings.no
              Sarpsborg Modellflyklubb
              _____________________________________________

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mr. Andersen View Post
                Jeg tenkte forsterke skjøten med disse.
                Den lange er rund 240mm lang og 8mm tykk massiv carbon. De korte er 150mm lange og 10mm høye og brede, med et hull på 8mm inv.
                Tenkte grave ut litt isopor rundt disse og fylle med glassfiber og epoxy. Den lengste legger jeg inntil carbon staven som ligger der. limer også sammen senter og vingene med epoxy. Noen som har noen tanker rundt dette?
                Send en PM til [trykal] han holder på med en del spennende ting: (MFN) ModellflyNytt.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  Send en PM til [trykal] han holder på med en del spennende ting: (MFN) ModellflyNytt.no
                  Han tar ikke i mot pm, jeg har postet på rcgroups, får se om jeg får tilbake mld der. Forsøkte hang.no også, men der fikk jeg ikke tilbake stilt passordet, pga siden ikke sender epost
                  __________________________________________________ _______________________________________
                  Frode Andersen
                  www.haldenmodellflyklubb.no
                  www.rcwings.no
                  Sarpsborg Modellflyklubb
                  _____________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    ?????? - er det noen som ikke tar i mot PM

                    Comment


                    • #11
                      Ja, man kan sikkert reservere seg imot det.
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #12
                        De siste dagene har jeg sett behov av en elektro modell. Hvordan tror dere denne hadde blitt med en motor i nesa?
                        Det er nok litt i smaleste laget, som det er, så det kreven en ombygging av radiorommet og nesa.
                        __________________________________________________ _______________________________________
                        Frode Andersen
                        www.haldenmodellflyklubb.no
                        www.rcwings.no
                        Sarpsborg Modellflyklubb
                        _____________________________________________

                        Comment


                        • #13
                          Helt sikkert kul! Multiplex har noen inrunnere som er ganske smale, og tar liten plass. Jeg sysler med tanken på å sette en slik i nesen på min gamle Sunny. Som ligger ubygget i eske. Det er vinterens prosjekt.
                          Attached Files
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ArneH View Post
                            Helt sikkert kul! Multiplex har noen inrunnere som er ganske smale, og tar liten plass. Jeg sysler med tanken på å sette en slik i nesen på min gamle Sunny. Som ligger ubygget i eske. Det er vinterens prosjekt.
                            Det ser fint ut det. Kan sikkert bli en flott elektro seiler. Denne må begynne og bli en del år nå? mener og ha sett denne før, slutten av 80 begynnelsen av 90 tallet en gang??

                            Elektro motor og lippo er jeg helt blank på, så her trengs det mye hjelp Jeg vet jeg har sett en motor kalkulator et sted, men klarer ikke finne den igjen.
                            Men, det får jeg ta når jeg kommer så langt Først må vingen skjøtes.
                            __________________________________________________ _______________________________________
                            Frode Andersen
                            www.haldenmodellflyklubb.no
                            www.rcwings.no
                            Sarpsborg Modellflyklubb
                            _____________________________________________

                            Comment


                            • #15
                              70 talls 2m Belgisk termikk seiler. Byggesettet i Balsa er laget i Spania. Ser ut til å være i bra kvalitet. Gleder meg til å begynne med denne. Egentlig er den konstruert for motorgondol, det er jo også en løsning. Må bare laget en som ser bra ut. Skulle gjerne hatt en ferdig gondol.
                              Vennlig Hilsen
                              Arne Husby

                              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                              Comment

                              Working...
                              X