Unconfigured Ad

Collapse

Kor kan eg kjøpa strikk til seilfly.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joten
    • Feb 2007
    • 35

Kor kan eg kjøpa strikk til seilfly.

Hei.

Er ny med seilfly lurer på kor eg kan kjøpa strikk.

Takker for svar.

Mhv Joten.
  • TapZ
    • Oct 2005
    • 711

Til info: Jeg endte opp med å bestille min fra towerhobbies.com i USA, da det ingen av butikkene jeg kontaktet i Norge hadde på lager. Virket rett og slett som om dette er noe som er helt "ut" her i Norge. Heller ikke seilflyekspertene Torbjørn og Kåre hadde dette.

Jeg bruker dynaflite sin http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXE635&P=ML
    til å dra opp min 2m GP Spirit Elite, og den fungerer utmerket!

Alternativt kan man vel lage noe selv.
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

Comment

• Olavjoergensen
      • Jun 2005
      • 2208

Originally posted by TapZ
      Til info: Jeg endte opp med å bestille min fra towerhobbies.com i USA, da det ingen av butikkene jeg kontaktet i Norge hadde på lager. Virket rett og slett som om dette er noe som er helt "ut" her i Norge. Heller ikke seilflyekspertene Torbjørn og Kåre hadde dette.

Jeg bruker dynaflite sin http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXE635&P=ML
      til å dra opp min 2m GP Spirit Elite, og den fungerer utmerket!

Alternativt kan man vel lage noe selv.

Thorbjørn å Kåre har strikker de. Hvis ikke de har på lager så skaffer de. Har selv en skikkelig kraftig "kirurg" strikk derfra. Trekker seilfly på 3,3 meter til over 100 meter som en lek. Finnes flere størrelser av de han leverer, den jeg bruker gir starter som tilsvarer vinsj i starten om man klarer å stramme den hardt nok.

Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

Comment

• TapZ
        • Oct 2005
        • 711

Hmm.. de hadde selve strikken (for å lage selv), men ikke komplett høystart når jeg ringte han ihvertfall. Mulig de bare var tomme på lager, men virket ikke sånn.
        Etter nærmere ettersyn på topicen i tråden her var det kanskje det trådstarter var ute etter, da. hehe.
        Frank Thingelstad
        2050 Jessheim

Comment

• Olavjoergensen
          • Jun 2005
          • 2208

Den strikken jeg kjøpte der kom komplett med strikk, line, fallskjerm, og en noe forvokst teltplugg. Mener å huske at det er Graupner som leverer disse. Thorbjørn får normalt utstyr derfra på noen uker. Tror denne typen jeg kjøpte også finnes i mildere utgaver.

Mvh OJ
          Olav Jørgensen
          Low & fast

Comment

• Polar
            • May 2005
            • 55

Strikk

Apoteket er også en mulighet - ref tidligere svar "kirurgisk" strikk.

Kjøpte 30 m til en svært så billig penge for snart 5 år siden og det virker supert ennå...
            Polar

Comment

• torgust
              • Aug 2005
              • 842

Det er mulig å lage selv med enkle, og billige, midler også. I alle fall om man kun er på ønsker-å-teste-stadiet. Så kan man heller kjøpe noe mer profft etterhvert om man blir hekta. Ehhhh. _Når_ man blir hekta mener jeg

Fant denne tråden i farten. Det finnes sikkert flere for den som leter litt:
              http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=12639
              Mvh
              Torbjørn Gustafson
              www.trmfk.no

Will fly for food

Comment

Working...