Unconfigured Ad

Collapse

Toplight Mega S

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

Toplight Mega S

Hei.
    Har bestillt meg en Toplight Mega S seilfly på 2m i vingespenn er de noen som har testet/byggd denne??

mvh Stin
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by Stin
    Hei.
    Har bestillt meg en Toplight Mega S seilfly på 2m i vingespenn er de noen som har testet/byggd denne??

mvh Stin
    Jepp! Meget god hang maskin hvertfall. Den er noe tregere enn Blade 1,9 og Opus men alikevel både rask og rolig. Alt etter som hvordan man velger å fly den. Litt trang innstallasjon i vingene mener jeg å huske, på balanse rorene. Flaps gikk helt greit. (har ikke modellen lenger).
    Definitivt ikke et dårlig kjøp!

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• Elektro
      • May 2007
      • 30

Hei Stin!

Jeg har denne modellen. Min kalles X'race 2.08 og selges av Airtech i Frankrike. Flyet er produsert av Nan models i Bulgaria og selges under flere forskjellige navn, bl.a. Toplight Mega, Alex XL. Jeg har fløyet det i en sesong og er meget godt fornøyd. Det er artig å fly på hang. Klarer seg i lite oppdrift og tåler også godt med vind. Har fløyet den i 20 m/s uten problemer. Butterfly mix er også utrolig effektiv. Det jeg savner er et ballastrør. Når jeg får tid skal jeg se om jeg kan få inn et slikt i den trange kroppen.

Byggingen er som Olavjoergensen sier: trang, men fullt mulig.

Her er ett par videoer: http://youtube.com/watch?v=ZZLg_c6ld24

Comment

• Stin
        • Jan 2007
        • 629

Originally posted by Elektro
        Hei Stin!

Jeg har denne modellen. Min kalles X'race 2.08 og selges av Airtech i Frankrike. Flyet er produsert av Nan models i Bulgaria og selges under flere forskjellige navn, bl.a. Toplight Mega, Alex XL. Jeg har fløyet det i en sesong og er meget godt fornøyd. Det er artig å fly på hang. Klarer seg i lite oppdrift og tåler også godt med vind. Har fløyet den i 20 m/s uten problemer. Butterfly mix er også utrolig effektiv. Det jeg savner er et ballastrør. Når jeg får tid skal jeg se om jeg kan få inn et slikt i den trange kroppen.

Byggingen er som Olavjoergensen sier: trang, men fullt mulig.

Her er ett par videoer: http://youtube.com/watch?v=ZZLg_c6ld24

http://youtube.com/watch?v=IJXHhh2ylno
        De så jo ut den fløy meget bra skal bli moro og teste den, den jeg kjøpte har V hale men den flyr vell nok ganske likt, hvilke servoer bruker du i den?? og hvilken størrelse på batteri bruker du??
        mvh stin
        mvh stin
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.

Comment

• Elektro
          • May 2007
          • 30

Bruker Hitec 85mg på side- og høyderor. Hitec 125mg til balanseror og flaps. Loddet sammen 4 AA celler 2000mAh i en litt spesiell konfigurasjon for å få plass. Gir bra med flytid.

Comment

• Stin
            • Jan 2007
            • 629

Originally posted by Elektro
            Bruker Hitec 85mg på side- og høyderor. Hitec 125mg til balanseror og flaps. Loddet sammen 4 AA celler 2000mAh i en litt spesiell konfigurasjon for å få plass. Gir bra med flytid.
            Hei
            Elektro lurer på om du muligens har et bilde av hvordan du har laget den batteripakken i ditt fly?? skal til med de på min nå men som dere sier så er de meget dårlig med plass oppi de flyet
            mvh stin
            På vei inn i Hangaren.

Comment

• Elektro
              • May 2007
              • 30

Hei igjen Stin,

jeg har ikke noe bilde, men batteripakken består av 4 stk AA 2000mAh celler. Loddet 2 og 2 sammen pol til pol. De to "søylene" ble så tapet sammen og krympeplast utenpå dette. Pakken får såvidt plass foran servobrettet. Mottaker plasseres så oppå batteripakken. Trangt som helsikke, men det gikk!

Jeg vurderte lenge om jeg skulle skaffe celler med annen størrelse, men løsningen over gikk akkurat og gir meget god flytid. Lykke til!

Comment

• jijohans
                • Dec 2005
                • 1169

Selges også av www.espritmodel.com , www.soaringusa.com , www,frankenmodellbau.de , og Mibomodeli.si selger også denne, som er produsert av Nan i Bulgaria. Finnes endel bilder på de sidene... Futaba 3150 servoen er mye brukt i slike tynne vinger.
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Stin
                  • Jan 2007
                  • 629

Originally posted by jijohans
                  Selges også av www.espritmodel.com , www.soaringusa.com , www,frankenmodellbau.de , og Mibomodeli.si selger også denne, som er produsert av Nan i Bulgaria. Finnes endel bilder på de sidene... Futaba 3150 servoen er mye brukt i slike tynne vinger.
                  Ja merket de, da en fly kompis av meg kjøpte et fly som heter spider fra espirit
                  han fikk flyet hjem i går og da måtte jeg jo ned og se på den nye herligheten, må si jeg blei litt overrasket da jeg så at flyet var helt likt til mitt, den eneste tingen som ikke var likt var halen jeg har V hale og han fikk vanlig hale. vi skal ned til hansholm og teste flya helgen 25-28.09-08 gjett om vi gleder oss til den turen
                  mvh stin
                  På vei inn i Hangaren.

Comment

• Stin
                    • Jan 2007
                    • 629

Hei igjen.
                    Elektro kan du huske hvor du la tyngdepuntet på ditt fly?? de står på min att de skal være 70mm fra vingetuppen men syntes de var litt lite må til med endel bly da
                    Har en kamerat som kjøpte samme fly fra espirit bar med vanlig hale og hans er oppgitt fra vingetuppen 90mm til 100mm hadde vært litt gøy og høre hvor du la ditt henn. Vet du hva flyet ditt havnet på på totalvekten?? våres havner på ca1150g
                    mvh stin
                    På vei inn i Hangaren.

Comment

Working...