Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har kjøpt meg en Windrider BeEvolution EPP Flying Wing W988
hvor mye vind trenger den for å fly? Er det same prisnsipp som seilfly som holder den oppe?
førstegang jeg prøver meg på vinge uten motor.
Hei.
gratulerer med en flott vinge, har selv nettopp kjøpt samme, har ikke fått testet den enda, men hadde før den gamle versjonen av den og den flyr knall bra flyr på ca 2/3ms ja de er samme prinsippet som på seilefly fløy den gammle i 18ms og de var meget artig.
Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm
Dette var også min første vinge, og jeg var litt spent på hvordan dette skulle gå...
Merkelig måte å bygge? fly på, men det funket som snus, og er stødig i konstuksjonen. Jeg la inn et 6mm karbonrør i den ferdigstøpte kanalen (settet mitt kom uten karbonrør, og jeg leser at andre har utgaver uten hverken rør eller kanal til røret; de sier det funker helt fint uten).
Fikk en 3-4 timer i lufta med den på et rimelig bra hang med 4-6 ms stødig vind.
Jeg fløy den med en cheepolainen radio og ekstern elevonmikser, så jeg fikk ikke all verden til balanserorutslag, og den rollet derfor ganske sakte (noe som er spennende da den ramler fort i 90 grader ), men hadde god respons på høyderoret.
Med mitt oppsett hadde jeg rorlinkene på det nest ytterste og servohornet på det innerste (rorene ble hengslet i underkant; brukte standard 20 år gamle jr servoer (501) som passet fint)
Regner med at det ville vært mer respons med radiomix og dualate (les i linkene over om hvilke rates som brukes).
Den lille erfaringen jeg har dratt så langt av denne vingen, er at den liker vind, og skyter fart når du trykker nesa ned (oppgitt cg fra produsent er altfor langt frem- jeg brukte et 1300 mah batteri og la ikke inn noe bly hverken fremme eller bak- men kunne nok ha flyttet tyngdepunktet enda lengre bak).
Den tipstaller og faller langt om du har for liten fart, så det er ikke lurt å tyne den for lenge oppover.
Modellen min ligger igjen hos svigers i utlandet, men jeg likte dette såpass godt at jeg nok kommer til å kjøpe en til å ha her og.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment