If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Er det noen av dere der ute som kjenner til denne?
Tror den heter 804 eller noe sånt!
Vet at Ober er den beste, men klarer man seg med denne til F3J/F3B?
Eivind
Jeg har bare hørt av andre at denne vinsjen kvalitetes messig er bra, men er litt slappere en OBER vinsjen på effekt. Jeg har OBER vinsjen og er meget fornøyd med den gjennom flere års bruk og jeg ville tro etter det jeg har hørt at Graupner vinsjen vil være mer enn god nok med mindre du skal delta i VM og få de aller beste start høydene.
Vet konkret om noen som har hatt en Graupner vinsj i 6 år uten problemer, de fikk start høyder på rundt 220 meter mens jeg fikk ca 250 meter på OBER vinsjen. Med samme type modell selvsagt, men forskjellige piloter da.
Jeg har den siste versonen av graupner vinsjen ( Expert II)
Jeg er fornøyd med den. Den gjør jobben bra. Nor en tenker på at den koster det halve v en Ober vinsj så er det vell vert pengene.
Målte min nå på NM i F3j og den var innen for kravet med noe margin. Største grunnen til at denne er slappere enn Ober er lagene tenker jeg. Oberen går lettere.
Den er også utstyrt med tre trins pedal, noe jeg ikke liker. Men det kan enkelt modefiseres. Noe jeg skal gjøre i vinter.
Pigene som er med til å slå ned i bakken kan du gi til nermeste frilufts menske. Den holder ikke mål ! Reis på Norsk stål eller lignedne og kjøp 8 mm rundstål. 4 stk av 40 cm. Da har du det som trengs.
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
Denne fungerer godt, men får ikke løst ut trommelen fra motor!
Det blir fryktelig tungt å gå tilbake med line!
Er ikke stort sett alle F3B vinsjer slik da? Frikoblingen er som regel bare for enveislager/retursperre, men motor og trommel sitter fast sammenkoblet.
Er ikke stort sett alle F3B vinsjer slik da? Frikoblingen er som regel bare for enveislager/retursperre, men motor og trommel sitter fast sammenkoblet.
Det stemmer det at frikoblingen blir på enveislagret og ikke motoren, vis den skal være godkjent henhold til FIA sine regler. Det er ikke lov med giring av noe som helst slag på vinsjen. Så da drar en altid med seg motorene når en henter linene.
Og det er på lager siden som en kan hente en del efekt på vinsjene
Men det er en Ok vinsj !
Elektronikken bør byttes ut med en solinoid og endeplaten på trommelen bør byttes med noe nytt. Og en pedal til å styre solinoiden.
Nan Xplorer FullCarbon X tail
Pike Perfect X tail
Pike Brio / Giant
Alpina 4001
DG 500/22 Elan under opppussing
Birde of Time ( Noe redusert må restureres )
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment