Unconfigured Ad

Collapse

Nemo DLG

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristianAustenå
    • Feb 2006
    • 257

Er det noe håp om å få igang f3k her i landet mon tro? Men problemet blir vel avstand og store reiseutgifter og masse reisetid i vårt langstrakte land.

Comment

• SinisterAlex
      • Jan 2009
      • 13

Håpet , mulighetene og viljen er der.

Noen må bare ta ansvar, hvis vi kunne ha fått en liste over hvor og hvem som har dlg så kunne det vel la seg gjøre med konkurranser litt her og der.

Bodø - Meg , foreløpig?

Alex

Comment

• Tarpoon
        • Jan 2008
        • 335

Noen som selger slike modeller i Norge? Google fant i hvertfall ikke noe for meg.
        Trond Nilsen

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by Tarpoon
          Noen som selger slike modeller i Norge? Google fant i hvertfall ikke noe for meg.
          Thorbjørn & Kåre har et stort utvalg

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

Vist det er Nemo du vil ha så er vel Jo Grini mannen å snakke med.
            Er det dlg generelt så er vel torbjørn&kåre plassen www.rc-seilfly.no
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

• Quadrocopter
              Moderator
              • Aug 2007
              • 6357

Originally posted by Tarpoon
              Skal forsøke meg på litt DLG flyging i år, kjøpe meg "Long Shot 2" hos T&K - virker som billig og grei vinge til å starte opp med, så får en heller se om det blir noe mer avansert senere - hvis da ikke "kink'en" i ryggen har tatt overhånd....
              Last edited by Quadrocopter; 10-01-09, 23:59. Reason: Rettet opp URL

Comment

• sekkenes
                • Sep 2005
                • 342

I Arendal er vi 4 stk som har Fireworks3, vet ikke hvor mange som har Fireworks mini, og 2 som har Sirius. Det er det jeg kommer på i farta.
                Jeg har prøvd med høydemåler i min FW3 men vet ikke om målingene stemmer helt. Når den ligger inni modellen får jeg ca 40 meter. Legger jeg den utenpå så måler den ca 60 meter!
                Bruker den fra Eagle Tree med display.

De melder 10-12 ms i morgen så jeg har gjort klar ballast. En på 60gr og en på 120gr.
                Spennende og se virkningen. Vil tro den penetrerer luften bedre.
                Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Ja9
                  • Dec 2002
                  • 572

Originally posted by Quadrocopter
                  Skal forsøke meg på litt DLG flyging i år, kjøpe meg "Long Shot 2" hos T&K - virker som billig og grei vinge til å starte opp med, så får en heller se om det blir noe mer avansert senere - hvis da ikke "kink'en" i ryggen har tatt overhånd....
                  Har en Longshot 2 selv og er veldig fornøyd med den.
                  Flyr veldig bra og skal faktisk være konkuransedyktig, den måler seg nok ikke mot de aller beste, men er super i forhold til pris.
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

Comment

• Quadrocopter
                    Moderator
                    • Aug 2007
                    • 6357

Originally posted by Ja9
                    Har en Longshot 2 selv og er veldig fornøyd med den.
                    Flyr veldig bra og skal faktisk være konkuransedyktig, den måler seg nok ikke mot de aller beste, men er super i forhold til pris.
                    Hvordan havnet du med CG trengte du noe ekstra vekt?
                    Kommer til å bruke en lett 2.4 GHz mottaker og har sett på et par av byggeblog'ene at de må legge inn ekstra vekt i nesa, Har også sett de som har laget hull i finnene bak for å redusere vekten - Har du noen kommentarer til dette?

Comment

• Ja9
                      • Dec 2002
                      • 572

Nå er det en stund siden jeg bygde den, men mener å huske at jeg måtte ha endel bly i nesen for å få cg på plass. Har tatt ut noe etterhvert så jeg er usikker på hva som er igjen fremmi der
                      Jeg har ikke gjort noe med halen, men kansje jeg må gjøre det, har faktisk ikke tenkt på å lette halen. Vekta viste rundt 330g flyklar.
                      Jan Eric Klausen
                      Forus RC Klubb

Comment

• Soarer
                        • Mar 2005
                        • 1856

Min Nemo er snart ferdig. En snutt til av den her: http://www.youtube.com/watch?v=7eXp1...rom=PL&index=6

Må bare ha en ny rx (av typen jeg veit jeg har men ikke finner), og ei celle på 2-300 mAh. Blir kjekt å prøve noe så smått.
                        Har den noe som helst sjanse å henge med de større DLGène, eller er det bare for moro at den mikrosaken er laget mon tro?
                        Men vil jo tro at rette svungen i kastearma får en tyngre sak høyere opp enn den lille her, pluss at tyngre fly flyr bedre mht energi og dynamikk generelt.
                        Last edited by Soarer; 24-04-09, 00:55.
                        Mvh
                        Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                        Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• ChristianAustenå
                          • Feb 2006
                          • 257

flyr dere nemo over 2 min uten løft? Og ofte finner løft nok til 5min flukter? Det høres jo skambra ut! Da minner jeg med dette om kommende (og første) runde i f3k norgescup-en 10 mai, i arendal. Med slike flytider er dere helt i toppsjiktet i allefall. har flydd over 2 min jeg og, men ikke uten løft, og sjelden over 2.5 min.
                          Men uansett flytider, dette er jo skamgøy, så hiv dere med dere som har en eller annen dlg. Det blir grilling, moro, og flygning.
                          Last edited by ChristianAustenå; 24-04-09, 20:36.

Comment

• sekkenes
                            • Sep 2005
                            • 342

Hvor og når?
                            Yngve Sekkenes

http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

Comment

• Soarer
                              • Mar 2005
                              • 1856

Ingen som har prøvd Nemo imot andre DLG?..
                              Mvh
                              Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• ChristianAustenå
                                • Feb 2006
                                • 257

Prøvd nemo mot andre dlg? det er jeg veldig interessert i å gjøre, når jeg hører disse tidene. Så håper noen med nemo kan OG HAR LYST til å fly f3k norgescup i arendal 10mai. http://www.gmfk.net/index.php?option...nytt&Itemid=58

Comment

Working...