Unconfigured Ad

Collapse

hjemme laget oppskytnings strikk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

hjemme laget oppskytnings strikk

er brukbar kraft i disse her har jeg kjent om man strekker dem ut
    selges i 1 meters lengder.
    tror dere noen av disse kunne vært brukende til og knytte sammen og strikke opp små seilfly \ vinger ?

evt hvor mange meter må strikken være ?
    er en prodij 1,5m modell som jeg vurderer og lage krog på til strikking
    MvH Marius Leirdal
  • Stin
    • Jan 2007
    • 629

Originally posted by Margarus
    http://www.clasohlson.no/Product/Pro...px?id=56170949
    er brukbar kraft i disse her har jeg kjent om man strekker dem ut
    selges i 1 meters lengder.
    tror dere noen av disse kunne vært brukende til og knytte sammen og strikke opp små seilfly \ vinger ?

evt hvor mange meter må strikken være ?
    er en prodij 1,5m modell som jeg vurderer og lage krog på til strikking
    Tror nok ikke di er noe og sattse på, ville heller kjøpt ett strikk som er beregnet til og trekke opp seilfly med.. Denne er jo grei til de.

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

vet også at norwegian modellers i tønsberg selger slike strikk 395kr hos di..
    mvh stin
    Last edited by Stin; 07-03-09, 19:53.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

Comment

• elektrodude
      • Sep 2006
      • 1342

Har kost meg mye med seglfly og strikk i min ungdom,så det begynner å bli en stund siden brukte da en 30m lang strikk,kjøpt på Norwegian modellers.Og 100m med kraftig fiskesnøre.
      disse lastestroppene du linker til er det alt for lite strekk i til dette formålet.Strikk som skal brukes til opptrekk av seglfly trenger ikke å ha så stor trekkraft,men må kunne strekkes langt.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

Comment

• Margarus
        • Aug 2008
        • 322

okey. så man skal bruke strikk og sen i tilleg.
        senen er vel da for og få modellen høyest mulig opp.?
        trudde man kun brukte strikken jeg. skal sjekke opp litt me noen bedre strikker da.
        MvH Marius Leirdal

Comment

• Trolllet
          • Apr 2008
          • 167

Hvis du befinner deg i nærheten av en butikk som fører tauverk til båter (seilbåter) så har de strikk som brukes til seilrigg i forskjellig tykkelse. Velg tykkelse ut fra vekten på flyet ditt.
          En 30 m strikk bør ikke koste mye sammenlignet med hobbyforretninger. tror jeg betalte 60-70 kr hos min lokale forhandler.

Comment

• Margarus
            • Aug 2008
            • 322

noen som vet hva disse seilrigg strikkene heter på seiler språk ?
            er flere båt + seil forretninger her i distriktet ser du, dette må jeg finne ut av.

noen som har tips til tykkkelse og lengde på strikken jeg skal evt kjøpe?

mitt fly veier runt 700 g uten ballast.
            MvH Marius Leirdal

Comment

• RC ludde
              • May 2006
              • 36

Hei på deg.
              Vist du har en Mekk butikk i ditt nærområde selger de også båtutstyr.
              De har også strikk i forskjellige tykkelser. De selges som metervare, Har forsøkt disse,
              ikke så gode som rørstrikk, men det får flyet opp. 30 meter med strikk 4-5 mm
              3 stk. sluksvivler (for å ta opp snurr du vill få på strikk og snørre)
              100m med 0.40 mm fiskesnørre. Lykke til

MVH Geir

Comment

• Soarer
                • Mar 2005
                • 1856

Rørstrikk er uansett det beste, uten tvil.
                Strikk som har webbing utenpå strekker seg langt ifra like langt, så en får max 1/2-2/3 av hva en får med rørstrikk.
                Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kosta på meg de kronene du må for å få skikkelige saker. Det vil du ikke angre på, for kjøper du strikk med webbing utenpå først, så tror jeg nok at du ender opp med rørstrikk allikevel
                Mvh
                Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

• Margarus
                  • Aug 2008
                  • 322

hehe ja stemmer det.
                  er nåkk best med rørstrikk.
                  ang krok. noen som har no tips til og lage en krok til mitt fly ?
                  skal den være akkurat på CG på flyet ? eller hvordan er det.

holder med med ei lita plate under med krok borre 2 hull i kroppen og ei plate innvendig med gjennomgående skruer.
                  eller må det støpes inn i tilleg ?
                  MvH Marius Leirdal

Comment

• Soarer
                    • Mar 2005
                    • 1856

Et så lite fly slipper du nok unna med å epoxylime inn ei hardvedlist på 5 cm lengde, 15 mm brei og ca like høy.
                    Det er en fordel om du finner en krok som har maskingjenger og ikke bare en sånn til å "henge opp bilder med". Da får den skikkelig tar i både lista og kroppen, inni og utenfor. Husk at det må være en mutter eller stopper på undersida også, begge sikret med Locktite. Borr opp med samme diam som kroken. Plassering ville jeg ha hatt ca 5 grader foran CG, da målt fremover fra loddaksen til CG. Kanskje noe konservativt, men sikrer deg en stabil take-off uten noe tull. Du skal jo ikke til VM med det flyet, så det blir helt sikkert i den leia du tenkte deg.
                    Last edited by Soarer; 07-03-09, 23:53.
                    Mvh
                    Gudmund

Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
                    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

Comment

Working...