Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan er f3k interessen hos dlg-pilotene for tiden?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristianAustenå
    • Feb 2006
    • 257

Hvordan er f3k interessen hos dlg-pilotene for tiden?

Yo!
    For tiden prøves det å starte opp f3k-konkuranse for dlg her i landet.
    MEN, det er desverre ikke så enkelt da det rett og slett er få som melder seg på foreløpig.
    Så jeg vil med dette gjerne invitere til en liten menings-høring om det er noen som er interessert i dette,(Det er kort og greit å fly dlg sammen med andre som driver med det samme, hverken mere eller mindre skummelt/farlig.).

Man får lært en hel masse, siden andre kanskje har funnet ut en liten ting som man selv kan få utbytte av. I tillegg Er det jo hyggelig å treffe nye folk med samme interesse.

Så, er det noen som vet de har lyst til å være med på dette eller andre som vet de aldri vil konkurere med dlg? Vil gjerne høre alle meninger om dette da vi må finne ut hvordan dette kan bli noe i norge også. I sverige og danmark er dette fult oppe og går, så det hadde vært morsomt om det kunne blitt noe her i norge og!

Hva mener folket? Sleng ut alle de meninger dere måtte ha!
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Blir med hvis jeg kan! må bare øveøveøve!
    Tror uansett jeg ikke kommer til å fly mye annet i sommer, dette er det morsomste jeg har vært med på. Kommer ikke inn før sola går ned
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• Lille_Thomas
      • Sep 2008
      • 364

intressen er på topp den men pga noen feilkast å en strøm linje så lever ikke DLG modellen min lenger å lommeboken sier at jeg ikke får lov å kjøpe ny akkurat nå. Men kan garantere at så snart jeg har penger til overs til en ny modell å jeg har mulighet til å komme meg til dere så er jeg på plass
      Thomas Rongve

Comment

• Seiler`n
        • Mar 2005
        • 821

Jeg har lyst men har ikke tid.. Prioriterer F3j..

Men
        Det viktigste er at noen driver organisert, lager liv, skriver litt i ny og ne. Da kommer det flere til sakte men sikkert. Utfordringen ligger i å få flest mulig ut å fly sammen og få dem til å skjønne at det ikke er farlig å fly sammen med andre selv om dem driter seg ut en gang i blant.. Er tross alt vi som er "proff" / satser på konkuranser som driter oss mest ut i kampens hete. Det må ikke være / oppfattes som farlig å fly sammen med en jeng som konkurerer.

Og det er det bare vi konkuransepiloter som kan kjøre noe med !

Stå på ! Det blir flere bare dere driver på
        Mvh
        Stig Olsen
        Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
        Pike Perfect X tail
        Pike Brio / Giant
        Alpina 4001
        DG 500/22 Elan under opppussing
        Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• Ja9
          • Dec 2002
          • 572

Interressen her i gården er ihvertfall rimelig høy, men det er ikka alltid like lett å få alt til å klaffe. Jobber rotasjon så det er til tider vanskelig å vite om jeg har fri. Samtidig så er det ikke mange her i regionen som driver med DLG, så å reise i mange timer alene for å dra på treff/konkuranser kan bli kjedelig.
          Jan Eric Klausen
          Forus RC Klubb

Comment

• Ja9
            • Dec 2002
            • 572

En annen ting som kan være ett hinder for meg i å delta på slike konkurranser stort sett blir arrangert på søndager. Skal en reise ett stykke for å delta så hadde det vært greit å slippe å pakke bilen rett etter en konkurranse,for så
            å sette seg i bilen å kjøre x antall timer. Er det noe i veien for å ha konkurranser på lørdager?
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

Comment

• ChristianAustenå
              • Feb 2006
              • 257

Originally posted by Ja9
              En annen ting som kan være ett hinder for meg i å delta på slike konkurranser stort sett blir arrangert på søndager. Er det noe i veien for å ha konkurranser på lørdager?
              Nei, ikke i det hele tatt.
              Men det har vel vært en oppfattning av at det kan være lettere for folk å kunne få fri heimefra og ha mulighet siden det er en fridag.

Men som det ble skrevet over så håper jeg ikke at noe av det som hindrer folk i å deltata er at det kalles konkuranse. for det er jo tross alt ikke noe vm, det er ganske avslappete forhold vi konkurerer i. Fokus er jo tross alt å ha det gøy.

Men, vi er veldig interessert i innspill på når det kan passe å arrangere konkuranser, siden miljøet er så lite som det er nå, bør vi kanskje tilpasse konkuransene etter når det passer for folk, slik at det er mulig å få deltagere nok til å arrangere.

Og om noen klubber i tønnsberg, og ommegn er interessert i å arrangere noe hadde det kanskje vært veldig bra, da det blir litt mitt i mellom oss og de fra lillehammer? jeg hjelper gjerne til om det trengs.

Comment

• Seiler`n
                • Mar 2005
                • 821

Originally posted by ChristianAustenå
                ....de fra lillehammer? jeg hjelper gjerne til om det trengs.
                Her oppe er det ikke blitt "de" enda

Men Steinar står på han...
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK

Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

Futaba 12Fg Fasst

Comment

• ChristianAustenå
                  • Feb 2006
                  • 257

Eller mot stavangerområdet eller noe da...
                  Tenkte bare å få frem at det kan kanskje hjelpe litt på deltagerantallet om det flyttes litt rundt på arrangemangene.

Men om dere har datoer dere synes passer så si det, så kanskje vi kan finne datoer sammen for neste konkuranse eller noe? Siden det er såpass lite aktivt dette enda, så kanskje det er veien å gå å tilpasse konkuransene etter deltagerene?
                  Forslag mottaes med STOR takk.
                  Ønsker som sagt at dette ikke bare skal koke bort nå som det så smått er startet opp.

Comment

• nettulven
                    • Feb 2007
                    • 495

Møre og Romsdal

Seilfly aktiviteten har økt en del i Møre og Romsdal og siste halvåret. Kanskje en konkurranse, eller flere treff kan få denne interessen til å vedvare?

Jeg har selv nylig begynt med seilfly, og kan ikke forstå hvorfor ikke jeg begynte før. Nå skal fuel-fly og helikopter få seg en lengre pause
                    Thomas Molnes
                    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• jj
                      • Nov 2002
                      • 1327

F3K kan dere arrangere om dere er to piloter og får noen til å ta tiden. Eller om dere flyr etter hverandre og tar tiden på hverandre. Men da får man ikke konkurrert om de samme boblene. Det er litt av det som gjør det morsomt. Slå kameraten i den samme bobla. Han datt ut og du steg til himmels

Man trenger ikke sette opp på terminlister for å ha ett stevne. Om noen synes det er voldsomt, så kall det treningsstevne.
                      Det viktigste er at vi får ett stabilt og godt miljø i Norge.
                      Også kan det bli spennende å reise å se på Norske deltagere på VM i Sverige neste år hvis vi får miljøet til å rulle!!!

Det er også fritt frem å arrangere Norgsecup F3K i år hvis man overholder ett par kriterier.
                      1. Spørr gruppeleder (per. tiden meg som er foreløpig)
                      2. Få det på terminlisten til NLF www.modellfly.info og www.F3X.no minimum 3-4 uker i forveien.
                      3. Kjør ett stevne etter F3K reglene med minimum 3 deltagere og tidtagere. Man kan gjerne kjøre bare en oppgave over 3 runder og trenger ikke finaler.
                      4. Send resultater til gruppeleder innen en uke.

Hilsen foreløpig gruppeleder F3K
                      Jo Grini
                      mob 90898709 email jojo(at)vfkm.no
                      Jo Grini
                      http://vimeo.com/jojoen
                      http://www.youtube.com/jojoenno
                      http://www.jojoen.no/

Comment

Working...