Unconfigured Ad

Collapse

Lighthawk DLG settinger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Lighthawk DLG settinger

Holder på å fintune en Lighthawk DLG, er vel flere her som har flydd denne modellen en stund.
    Jeg lurer på hva dere har til settinger i de forskjellige modene?
    Ser ut for meg som om balanserorene skal et par grader ned i cruise mode, dette pga av vingeprofilen, er dette riktig?
    Gjerne hvilken cg dere endte opp med også!

mvh
    Kjell Arne
  • bad scientist
    • Oct 2006
    • 1506

Her finner du det meste om lighthawk..

New Product LightHawk II and LightSpeed II! DLG Hand Launch Gliders & F3K

Drela-profilene har ofte litt reflex innebygd i profilen, så nøytralt balanseror ofte er speed setting. Jeg flyr riktignok en longshot, men de er ikke veldig ulike hva vingeprofiler angår.
    Jeg flyr med nøytrale ror i cruise, men bruker konsekvent litt snapflap, så balanserorene følger høyderoret. Det gir meg litt camber i svingene og man svinger stort sett når man skrur termikk.. I tillegg har jeg camber på bryter, som gir meg et par mm ekstra ned om det skal gå veldig sakte. Funker for meg..
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

Comment

• kaklei
      • Sep 2005
      • 458

Joda, har skummet gjennom den tråden der, de populære trådene på rcgroups har en tendens til å bli veeldig lange og uoversiktlige.
      Jeg har forrige versjon av lh, er litt usikker på om det er noe særlig forskjell på profilen. (dvs, jeg har ikke sjekket).
      Jeg tenkte vel også å litt om hva slags oppsett folk her på berget brukte på sin modell.
      Jeg har min i nøytral i cruise posisjon, men skal eksprimentere litt med de settingene du nevner.

Vi får ta en "kastetreff" på lilehammer en gang jeg er sørover!

Kjell Arne

Comment

• doogledee
        • Jul 2006
        • 452

Bruker pr idag ca 1 mm opp på rora i speed/launch mode, en mm ned i normal og 3-4 mm ned i termikk. Alle avstander målt innerst på flapperon.
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

Comment

Working...