Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har bestemt meg for å bestille en ny Dlg.
Har i dag en FW4.2 Disser som flyr meget bra, men har lyst å ha en til.
Har sett på Sirius og Steigeisen.
Noen som har erfaring med noen av disse eller har noen andre å anbefale.
.....Har i dag en FW4.2 Disser som flyr meget bra, men har lyst å ha en til.
Har sett på Sirius og Steigeisen.
Noen som har erfaring med noen av disse eller har noen andre å anbefale.
Kingfisher kjøpte en Steigeisen i høst, jeg vet ikke hvor mye han har flydd med den men du kan sende en PM så får du sikkert tilbakemelding på hvilke erfaringer han sitter på.
Hva med den nye FW5 flow med fullcarbon vinge - da har du 2 vinger som dekker de fleste forhold.
Sirius flyr sinnsykt bra.. men aner ikke så mye om steigeisen, annet enn at det også er en toppmodell, så antar at piloten er det avgjørende uansett hvilken av disse modellene du går for.
..siden selger mener jeg må betale både Svensk og Norsk moms.
Kjøper du den brukt så får de ikke tilbake svensk moms og du den norske momsen på toppen hvis du ikke har en "onkel" i Sverige da....
Kjøper du den fra et firma så skal du bare betale moms i et av landene...
Hadde definitivt valgt en med sideror - kanskje du ikke lemper den så høyt som en uten med du kommer til å fly marginal termikk vesentlig bedrer og det er det mye av...... (nå får jeg vel hele Arendals gjengen på nakken.......)
Testet litt på mine med å låse sideroret og det ble ikke bra - tapte vesentlig mer i termikken enn hva jeg tjente i kast høyde.
Ja, man betaler mva på det du innfører uavhengig av om den svenske er trukket fra. Mulig han har misforstått og tror vi er medlem av EU. Han er jo svensk. Eller så er han bare ute etter å putte den svenske momsen i sin egen lomme.
Du får lete opp noen lover som omhandler import/export og oversende han. Eller så finner du en mer opplyst leverandør.
Ørjan Pettersen Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
Ja, på all inførsel med verdi uten frakt over 200 kroner eller 1000 kroner dersom det er en gave. Dersom verdien overstiger de nevnte grensene, beregnes det også mva av porto.
Dersom man drar utenlands selv og henter, er grensen 6000 kroner dersom man er ute over 24 timer. Hvis ikke er grensen 3000.
Ørjan Pettersen Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment