Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Skulle bare handle meg noe lim endte også opp med å legge en DLG i handlekurven. Skjønner att man ikke får en fullblods DLG til en 1000 lapp, men vil eg få noe morro utav denne ?
Er helt blank på dette området,men har tenkt på en DLG lenge. Hvilken servoer annbefaler dere i denne? og hva bruker dere som strømkilde?
Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.
Du får garantert mye moro. Fling er en helt grei start for å få litt følelse med hva termikk-flyving går ut på. Fling er litt tung og du vil nok etterhvert oppdage at du får dårlig kastehøyde og at den glir dårligere sammenlignet med mer rendyrkede DLG for konkurranse.
HS55 er en ok servo for balanse/flaps. D47 er bra på høyde/sideror.
Strømkilde er 300mah 2s LiPo
Sikkert mye morro for en tusenlapp, men det er strengt tatt ikke en DLG, det er et seilfly med en pinne i den ene vingen.
Men det er en billig inngangsbilett til å finne ut hvor utrolig fett det er å pælme et lite fly så hardt du bare makter, og se det klatre vertikalt til du retter det opp. Jeg advarer deg. Du kommer til å bli hekta. Før du vet ordet av det, så kommer det poster fra deg som lurer på hvor lang ventetid det er på en Steigesen med fullkarbonkevlarkryptonittvinge og hvordan i H....te man monterer RDS. Etter litt, så begynner du å veie ting. Deretter merker du at du ikke klare å kjøre forbi et lite område kultivert mark, uten å ta deg selv i å lure på om det lille området med gult gress ikke kansje akkurat generer nok løft til å få seg en liten ekstratur. Så veier du litt flere ting. Så begynner du å lese på nettet etter vingeprofiler og vakuum-maskiner og karbonprodusenter.
Begynner å lure på hvorfor høyre skulder alltid er så støl, og hvorfor begynner jeg å få så tykk hud på peke og langfinger? Hvor mye veier en pekefinger?
Fins det en Gud? Er Mark Drela et menneske? Hvorfor er mikrotermikk alltid med sola i øynene?
Kan jeg gro lengre armer?
Velkommen! De første kastene er alltid gratis.
Du har blitt advart. Dette er vanedannende.
Du kommer uansett til å kjøpe en "årntli" Dlg i løpet av sesongen, så jeg hadde heller brukt en tusenlapp til, og kjøpt en billig Longshot eller noe sånt.
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot........... http://rolv.info
Ja er fullt klar over att dette kan balle på seg og eg veit att dette kommer til å bli gøy. for mange herrens år siden gikk eg lei av nitrofly,og kjøpte meg seilfly og høystart strikk. holdt kun på med det i vertfall 3 år før eg tok i eit fly med motor igjen. Tenker tilbake på hvor gøy man hadde det med termikk. Fikk for ca 1 mnd siden eit lite lett 2 kanals seilfly med spantevinger og glassfiberkropp av en kompis, som eg har montert BL motorgondol på. Flyr med motor igang til eg får litt høyde, så er det til å lete etter løft. Til og med dette synest eg er gøy så en skikkelig DLG har eg tro på att eg kommer til å handle meg ja. Men kan jo lære meg å kaste med denne Fling'n som en begynnelse
Last edited by elektrodude; 10-05-10, 15:59.
Reason: skrivefeil
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
Her lidt inspiration fra det danske broderfolk:
Launch:
og
Og hvordan man også kan flyve:
Den sidste video er bare flot!
Velkommen til en stærkt vanedannende hobby og held og lykke med din GP-Fling!
Du kunne også kigge på denne Predator II: http://hjz-model.idv.tw/eshop/en/index.php
Det er en rigtig god nr. 2 model til prisen!
Hilsner
Ruben
Alle former for modelflyvning dyrkes med største førnøjelse...!
Husk 4.th Swinging Denmark F3K: www.swdk.dk
fikk "DLG" i posten i går. Mekket den sammen i dag. Hadde liggende noen micro servoer som veide 10 gram,så puttet i 4 slike.Men så var det batterier da. Prøvde først noen lipo, 2S/300mah fikk plass i snuta,men måtte ha mye bly i snuta for å få balansert den. 2S/460mah fikk ikke plass,så eg endte opp med 3 stk AAA Ikea batterier så langt fram så det gikk. Da trengte eg bare 3,5 gram bly i nasa for å være i balanse. tok ein tur ut på eit jorde for å teste. Kastet flyet på "vanlig" måte 2-3 ganger,bare for å justere ror og kjenne på hva dette var. Så var det bare å gripe fatt i peggen? og snurre rundt Fløy som bare det denne kastet kanskje 20 kast før eg begynte å ta i mot flyet under landing. Skikkelig artig dette her gitt
Flyet veier nå 448 gram, er det mye for en DLG med 1.5m v.s ? eg synest det er eit tungt fly, som eg nok aldri vil klare å kaste særlig høyt, men veldig gøy, og sikkert eit helt greit fly å trene seg med. Hva gjør dere med mixing på en slik sak? Eg har ikke laget til noe, bare helt vanlig 4 kanals med balanseror på 2 kanaler.
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
448 er voldsomt! Ls`en min veier 300 blank,og jeg skulle gjerne fjernet 20-30 gram. På mixefronten, så er det mye å finne på.
Dette bruker jeg:
Flaps, selvsagt. med høyderorkompensasjon.
Høyderor til flaps. Når jeg gir oppror, så går balanseror litt ned, da bruker flyet litt mindre energi i svingen, og "tracker" bedre, synes jeg. også kalt "snapflap"
Balanseror til sideror når flaps er nede. Så du fortsatt kan svinge med høyrestikka selv om bal.ror ikke er effektive.
Differentsiering på balanseror. Halvparten så mye ned som opp.
Speed, camber og cruise mode på balanseror, men dette avhenger fullstendig av vingeprofilen.
Det er vel det jeg kommer på i farta.
Morro å kaste, ikke sant!!
Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!
Noen som har noen formening om denne kan egne seg bedre enn GP FLing'en? Den har bare to kanaler, men er iallefall liten og lett og ikke forskrekkende dyr (dog en del dyrere enn Fling'en).
Great planes sin Fling er det eg har kjøpt meg. Kostet 1000 lappen, så det er en billig inngangsbilett til DLG for å finne ut om dette er gøy. Og DET er det så eg er usikker på om eg vil anbefale Fling til deg. Allerede etter ca 100 kast skjønte eg att dette flyet må byttes ut med noe bedre Eg har sikkert mye å hente på å lære meg å kaste skikkelig,men eg synest den glir dårlig, og den veier jo 3 snusbokser (150g) mer en andre DLG i samme størrelse. Halen på denne virker veldig tung. selv om man truer alt utstyr helt i snuta, så måtte eg inn med bly.
Har gjort alt etter manualen når eg bygde, limte alt med tynn CA, og ikke noen "tunge" linker eller pianotråd. Bare denne tynne karbontråden som er knytt fast i servohorn og rorhorn.
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
Hadde ikke oppdatert, fikk svar likevel. Unnskyld.
Flisespikkeri er gøy!
Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
Dyrøy MFK
ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot........... http://rolv.info
Noen som har noen formening om denne kan egne seg bedre enn GP FLing'en? Den har bare to kanaler, men er iallefall liten og lett og ikke forskrekkende dyr (dog en del dyrere enn Fling'en).
Ja den er nok bedre en Fling. For den har jo 5 Gram/sq dm MINDRE å drasse på. så da må den fly bedre. Men er litt skeptisk til størrelsen med tanke på att man kan jo finne termikk og da blir den svært liten etter en kort stund med sirkling
Alt som kan fjernstyres.
Steinar Kvarme.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment