Unconfigured Ad

Collapse

Olje/fett til vinsj lager

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaklei
    • Sep 2005
    • 458

Olje/fett til vinsj lager

Begynner å "knirke" litt i vinsjen min, regner med at det er lagrerne som holder på å gå tørre, noen som har peiling på hva slags olje/ fett jeg bør bruke til lagerene??

Kjell Arne
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

Hjullagerfett bør vel fungere fint.

Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• sub_sonic
      Moderator
      • Mar 2005
      • 409

Kjøp EP2 fett.. det er et allround fett som er meget bra!
      er også "vannbestandig".
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic

Comment

• Tor
        • Jan 2007
        • 27

Fett er ok å bruke, men du får bedre virkningsgrad av vinsjen vis du bruker tyn olje.
        Tor Midtlund

Comment

• kaklei
          • Sep 2005
          • 458

Takk for svar!
          Har noe ganske fin olje jeg bruker til sykkelen, inneholder teflon. Funker bra på sykkelen, er ikke så seig og kleblig som vanlig olje, mulig jeg skulle forsøke den.
          Fant forresten ut at det var ikke bare lagerene som "knirket", sett skruene på flekskoblingen mellom motor og trommel hadde løsnet på motorsiden, borret litt ned i akslingen, hadde på loctite og dro til, vips så var all ulyd borte.
          Må også si at jeg er veldig fornøyd med vinsjen!! Hvordan går det Tor, har du fått lagd modifisert utgave av vinsjen??

Kjell Arne

Comment

• Tor
            • Jan 2007
            • 27

Det høres bra ut den oljen. Men husk å tilfør olje regelmessig. Og Loctite for låsing/fast setting er noe en må bruke over alt.
            Har ikke kommet så langt med den ennå. Har å se litt bedre på tegningen men jeg tror jeg er i mål med den nå. Blir laget en prototype løpet av høsten/vinteren.
            Tor Midtlund

Comment

Working...