Unconfigured Ad

Collapse

DLG Gladiator 2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sub_sonic
    Moderator
    • Mar 2005
    • 409

DLG Gladiator 2

Hallo..

Noen som kjenner til denne modellen?
    Fått tilbud om å kjøpe denne brukt. Noe å satse på?
    GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
    sigpic

• Quadrocopter
    Moderator
    • Aug 2007
    • 6357

Er prisen grei og den er bygget ordentlig + at den flyr bra så er det vel et greit kjøp.
    Ser nypris ligger på rundt 2800.- så bruktprisen bør ligge godt under dette (selv med servoer)

Comment

• bad scientist
      • Oct 2006
      • 1506

Modellen er i utgangspunktet helt grei, men;
      Jeg ville ikke kjøpt den usett. Vingen er hulstøpt, og tåler ikke all verden, så det er greit å kjenne litt på den, og se om det er noen alt for myke punkter, samt sjekke at vingebjelken er intakt.
      Hvis folk der ute bruker Dlgene sine slik jeg gjør det, så ville jeg ikke kjøpt brukt, punktum
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

Comment

• sub_sonic
        Moderator
        • Mar 2005
        • 409

Ok! Vekten viste 370 gram! For mye?
        sigpic

Comment

• bad scientist
          • Oct 2006
          • 1506

Originally posted by sub_sonic
          Ok! Vekten viste 370 gram! For mye?
          Tungt. Den bør ikke være på så veldig mye mer enn 300 gram. Hva er det som veier så mye på den? Reperasjoner?
          Produsenten sier 10oz, altså ca 280 gram, men de er alltid litt optimistiske. men 370 er voldsomt, synes jeg.

Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

Comment

• Quadrocopter
            Moderator
            • Aug 2007
            • 6357

Veier den 370g med CG i riktig posisjon (riktig vekt fylt opp i nesa) så er det noe fundamentalt feil - enten er den bygget feil eller så er det brukt noen servoer/mottaker/batteripakke som har alt for høy vekt.
            GladiatorII skal veie mellom 210-220g tom og flyvekta bør ligge mellom 290-295g

End DLG på over 320g vil du ikke ha mye glede av hvis det da ikke blåser hatter og høy eller du er på hangkanten, så hvis dette er tilfelle så glem den.

Det går forresten rykter om at T&K får inn en 5 stk LS3 når Thorbjøren er tilbake fra ferien (2 / men jeg vet at det står folk i kø for å handle.....
            Last edited by Quadrocopter; 25-07-10, 12:11.

Comment

• sub_sonic
              Moderator
              • Mar 2005
              • 409

Siden det ikke ble noe glatiator på meg, tar vi turen til Elefun i morgen (siden vi er på ferie i grimstad).
              Da lurer jeg på om noen har erfaring med disse dlgène. Er i utgangspunktet LanYu Ice-Fire II jeg skal kjøpe. Men de har jo en som koster en hauding mer. Er den en hauding bedre?
              Last edited by sub_sonic; 26-07-10, 20:39. Reason: dysleksi
              sigpic

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Ja - når det gjelder LanYu Ice-Fire II så er BinaryIII prisforskjellen bedre. (men ingen av dem er vel et varp når det kommer til price/performance)

Comment

• bad scientist
                  • Oct 2006
                  • 1506

Jeg gik fra Ls3 til binary3, som er 1000 kr dyrere, og jeg vil påstå at den flyr en høvding bedre! Nokså plundrete å få satt sammen, men det skal dlg`er være!

Steinar B Johansen
                  Lillehammer mfk

Comment

• sub_sonic
                    Moderator
                    • Mar 2005
                    • 409

Lagerstatusen på elefun sparte meg for 1000 i dag. Da ble det ice-fire 2 på meg. Noen som har erfaring med denne?
                    Tips ved montering? Ser at det blir brukt støtstang på høyderor. Pull-Pull for å spare vekt?
                    sigpic

Comment

• oladonk
                      • Jul 2010
                      • 1

Ville brukt pull-spring på både høyde og sideror.
                      gå inn på pcm.at og last ned byggeveiledningen til en fireworks. der står det greit forklart.

Tips ved montering? Bygg lett, ikke bruk mere lim enn nødvendig, sett servoer o.l. så langt frem som mulig, men selvsagt ikke så langt at det hindrer for å få ut batteri, mottaker o.l. spesielt i halen må du være forsiktig med å bruke mye lim o.l. ellers må du legge mye bly i nesa for å få tp rett.

Comment

• Quadrocopter
                        Moderator
                        • Aug 2007
                        • 6357

Originally posted by sub_sonic
                        .....Ser at det blir brukt støt-stang på høyderor. Pull-Pull for å spare vekt?
                        OBS!
                        Kaster du med høyre så skal fjæra trekke sideroret til venstre sett bakfra og lina skal holde igjen denne bevegelsen, kaster du med motsatt arm så skal fjæra presse roret til høyre!

Det alle beste er å bruke små fleksible pusshrod av 0,6-0,7mm pianotråd eller gitar streng som føres i en silikon pushrod sleeve - disse er ikke enkle å oppdrive i Norge men du får den fra USA.

Fordelen med pushrod av denne typen er at den er stiv begge veier og presis.

Faste pusrod av karbon etc. ville jeg ha unngått da disse blir tunge når de skal ha en ønsket stivhet.

Comment

Working...