Unconfigured Ad

Collapse

Mini Topsky DLG.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Mini Topsky DLG.

Etter mye om og men, fikk jeg min Mini Topsky i posten i dag. Alltid gøy når det ligger hentelapp i postkassen.
    Flyet kom i en boks av hendig størrelse, var pent pakket, og kom hjem uten skader.
    Modellen kommer ganske komplett, med det du trenger av deler for å montere den sammen. Pushrods, glassfiber og en karbon bit lå pakket for seg.
    Det fulgte også med en servo-plate, som jeg måtte utvide litt for å få plass til mine smale fem grams servoer fra Alturn.
    Det følger med litt betrekning, til å trekke halerorene med. En fotokopi manual følger også med.
    Modellen ser ut til å være pent konstruert, og spesielt vingene virket flott støpt. Ellers er det vanlig glassfiber kropp med karbon stang. Og karbonforsterkning i selve kroppen. Det er skikkelig trangt i cockpiten, så jeg må utnytte hver millimeter riktig. Og det er heller ikke store plassen til batteri fremme i nesen. Funderer litt på montering av mottager, servoer og batteri nå i kveld. Har et LIPO 400, og det får så vidt plass, hvis jeg stiller det på skrått!
    Ser ut til å være en artig modell i en praktisk størrelse. Har lenge hatt lyst på et fly, som jeg kan ha i sekken. Eller med på sykkelen. Nå gjelder det bare å lære seg kunsten å kaste DLG.
    Ble så fornøyd da Mini Topsky kom, at jeg la til side mine andre prosjekter. Ryddet bordet, og har begynt så smått å montere.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.
  • ArneH
    • Dec 2009
    • 1562

Fakta Mini Topsky.

For evt. spesielt interesserte legger jeg ut litt fakta om Mini Topsky:

Profil: AG03. Design, Mark Dreala.
    Vingespenn: 1 m.
    Lengde: 72 cm.
    Vingeareal: 12 dm2.
    Vekt tom: 86,5 g.
    AUW: 135 g.
    Wingload: 11,25g/dm2.
    Radio: 2 kanal. Høyde og sideror.
    Produsent: Topsoaring New Technology Co. LTD. www.topsoaring.com
    Distributør Europa: www.nordthermik.de
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

Comment

• Ja9
      • Dec 2002
      • 572

Ser veldig gøy ut med små DLG´er.
      Selv har jeg bestilt meg ett par slike.
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

Comment

• ArneH
        • Dec 2009
        • 1562

Micro Dex ser skikkelig kul ut! Artig med disse små flyene, selv om plassen i Cockpiten er trang. Jobber litt med å få plass til alt. Heldigvis så jeg mye på denne tråden på Rcgroups (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1268613 ) så jeg fikk tak i smale servoer før jeg begynte å bygge. Gleder meg skikkelig til å prøve DLG.
        Last edited by ArneH; 12-09-10, 09:25.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

Comment

• ArneH
          • Dec 2009
          • 1562

Fabrikktest Mini Topsky.

Her er en film fra testflyging av Mini Topsky. Ser ut til at flyet ligger på toppen av en termikk boble. Hadde vært artig å fått til flyturer som dette etter hvert.

Vennlig Hilsen
          Arne Husby

Comment

Working...