Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er på jakt etter ny DLG til neste års sesong. Planen er å prøve meg på hvertfall en F3K konkurranse.
De som så langt er på ønskelisten er Sirius og Twister2.
Noen som har erfaringer med noen av disse?
Da er gjerne Sirius veien å gå for min del. Her på vestlandet er det jo veldig sjeldent det ikke blåser.
Har forresten sett litt på Stobel V3 også, alle tre er ca i samme prisklasse.
En FW 4.3 fullkarbon er noe av det råest du får i vind - fyller du opp med bly så penetrerer vindstyrker langt over der de fleste andre blåser vekk.
Kan være litt kilen i null-forhold, da er det ikke noe modell du kan slappe av med men må flys hele tiden.
Den var "rå" dyr men har falt betraktelig i pris etter FW5 ble introdusert, heller ingen ventetid på å få levert en fra PCM.
Da har jeg hoppet i det og bestilt ny dlg.
Valget falt på en Stobel V3 fra www.le-composites.de
Leveringstid er fortsatt litt uvist, men modellen kommer i en ny og litt forbedret utgave rundt årsskifte.
Forbedringene skal vist nok innebære ett nytt ballastsystem samt nytt sideror.
Bakgrunnen for at jeg valgte meg akkurat denne modellen, er:
-Raskere, bedre penetrering og derav større "arbeidsområde".
-Krysshalesystemet de har utviklet mht. høyde- og sideror.
-Ballastopplegget, lett å endre vekten gjennom etpar enkle grep. Og å lage egne vekter, eneste man trenger er blykuler og litt pianotråd.
-2,4 GHz-vennlig pod.
-Alle servoene i podŽen. Både mht. massesentrering og at alt av overføringer ligger tilnærmet skjult. Kunne gått for en med RDS, men i og med at jeg stort sett aldri tar av hovedvingen (bortsett fra når det må repareres), så ser jeg ikke på montering/demontering av øverføringer som noe problem.
-Vingeprofil som etter sigende skal være litt mer tilgivende enn "råtassene" på markedet. Jeg vil kose meg og slappe av litt når jeg flyr, ikke stå på tå hev med låste kjever.
-Potensielt høyere launcher enn det frk. Høyre til nå har fått til.
-Design og finish, såklart =)
Har vel ingen veldig tekniske begrunnelser for valget, men noe av begrunnelsen er:
-Modellen leveres med ferdig oppsatt RDS med Hyperion D09 i vingen
-Leveres komplett med ballast
-Mange store konkuranser er vunnet med nettopp denne modellen ( spesielt i USA)
Men den største grunnen er nok at jeg hadde lyst på en slik.
Det er vel så vidt jeg tør poste prisen her, i fare for at kona kan lese det
Det nye versjonen som kommer rundt årsskiftet er priset til 579€ (uten moms)
Men det må jo sies at her er servoer i vingen inkudert, ferdi montert med RDS oppsett.
I tillegg så følger det med ballastsett og vingeposer.
Så jeg tror ikke differansen blir veldig stor mellom Flow og Stobel
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment